Na 15. tehnološki konferenci, ki sta jo v Portorožu organizirali podjetji GMT in Metron, so predstavniki podjetja Magneti Marelli opozorili, kakšno opremo potrebujejo servisne delavnice, ki se hočejo preusmeriti tudi v vzdrževanje električnih vozil.
Pri tem ni pomembno, če gre za baterijske električne ali hibridne in priključno hibridne avtomobile, saj pri obojih mehaniki delujejo v okolju visoke napetosti , zato je pomembno predvsem, da med svojim delom zaščitijo sebe in svojo okolico.
Pri Magneti Marelli so za delavnice med drugim pripravili komplete s potrebnimi materiali za vzpostavitev delovnega prostora, ki vključujejo nalepke za stene in tla, s katerimi mehanik določi območje dela z elektrificiranim vozlom, ter druge označevalne elemente, ki mimoidoče opozarjajo na nevarnost vozila, ki deluje z visokonapetostnim tokom. Servisnim delavnicam ponujajo tudi komplet ročnega orodja, ki je izdatno izolirano, da mehaniku omogoči varno delo tudi z elementi, ki so morebiti še pod napetostjo, med novosti pri vzdrževanju vozil pa denimo spadajo tudi gumijaste rokavice z večjo sposobnostjo izolacijo od siceršnjih delovnih rokavic.
Dvigalo za težke baterije
Na primeru električnega fiata 500e so predstavniki podjetja magneti Marelli opozorili, da so visokonapetostne baterije lahko zelo težke. Baterija različice fiata 500e s krajšim dosegom, ki razpolaga s kapaciteto 23,7 kWh, denimo tehta 176 kilogramov, baterija različice z daljšim dosegom s kapaciteto 42 kWh pa celo 295 kilogramov. Baterije v drugih avtomobilih z večjimi dosegi pa so lahko celo precej težje. Zato je za delo z baterijami, ki so pretežno pritrjene pod dno avtomobila, potrebna tudi ustrezna delavniška dvigala.
Pro podjetju Magneti Marelli so na to težavo odgovorili z mobilnim dvigalom E-lifter 1.4. Gre za poseben voziček, ki je opremljen s platformo, ki se jo dvigne s pomočjo elektro-hidravličnega mehanizma. Minimalna uporabna višina dvigala je 800, najvišja pa 2.000 milimetrov, platforma pa se dvigne v 22 sekundah, spusti pa v 20 sekundah. Platforma velikosti 1.760 x 1.130 milimetrov razpolaga z nosilnostjo 1.400 kilogramov, kar je dovolj za vse vrste visokonapetostnih baterij električnih avtomobilov.
Testiranje baterijskih komponent
Električni in hibridni avtomobili se od bencinskih in dizelskih razlikujejo tudi po visokonapetostni bateriji, ki je ključnega pomena za njihovo delovanje. Predstavniki podjetja Magneti Marelli so ot primer predstavili njihov tester EVcheck 1000, ki mehanikom pomaga pri vzdrževanju hibridnih vozil z nikel-metal hidridnimi baterijami.
Tester lahko izmeri kapaciteto baterij in testira do 36 baterijskih modulov, lahko deluje v avtomatskem načinu ter je zavarovan pred kratkim stikom. Tester omogoča tudi nadgradnje programske opreme ter zapisuje in shrani rezultate diagnoze.
Telematika
Pri podjetju Magneti Marelli opozarjajo še na dodatne spremembe v pristopu do vzdrževanje vozil, ki ni nujno omejena na elektrificirana vozila. Proizvajalci in serviserji so se namreč morali s prodaje produktov preusmeriti na prodajo celostnih storitev. Ključni faktor, ki jim bo to omogočil, je telematika. Vrsto novih telematskih storitev omogočajo naprave, ki segajo od navadnih pametnih telefonov in drugih pametnih naprav do telematskih sklopov in »črnih skrinjic« ter sistemov EOBD (European On Board Diagnostics). Gre torej za naprave, ki lahko iz omrežja na krovu vozila berejo vitalne parametre in podatke ter jih pošiljajo v oddaljene podatkovne centre.
Servisne delavnice že lahko ali pa bodo kmalu v prihodnosti informacije prejemale neposredno od določenega vozila, zato se bodo lahko vnaprej pripravile na določena opravila in popravila ter vnaprej tudi nabavila potrebne nadomestne dele in drugi pribor. Strankam bodo lahko na podoben način, kot to že deluje denimo na dirkah Formule 1, ponudile tudi prediktivno diagnostiko, s katero bodo preprečile morebitne prihodnje okvare vozila.