Danes so križanci sicer v Evropi izjemno popularna avtomobilska vrsta, vendar pa so na trgu rabljenih vozil med najbolj priljubljenimi še vedno kombilimuzinski pripadniki spodnjega srednjega razreda. In če nekateri blestijo s svojo zanesljivostjo, se drugi izkažejo za »limonce«.
Novi avtomobili so se v zadnjem času zelo podražili, kar je povzročilo tudi dvig cen rabljenih avtomobilov. Da se nakup zares izplača, je torej nujno, da rabljeni avtomobil ne zahteva stroškov popravila, ki bi ugoden nakup spremenili v nočno moro. Zato je tudi koristen pregled nad tem, kateri modeli avtomobilov so se izkazali za zanesljive in s katerimi bo treba pogosto na servis.
Nemška avtomobilska revija Autobild v sodelovanju z agencijo Dekra teste zanesljivosti avtomobilov opravlja že od leta 2014. V tem času je skozi njihove roke šlo več kot 100 avtomobilov, kar ni malo. Čeprav na testu seveda niso preverili prav vseh avtomobilov, gre kljub temu za precej reprezentativen pregled tega, kar danes avtomobilski trg ponuja. Avtomobile namreč testirajo od enega do treh let in pri tem zabeležijo vse okvare in pomanjkljivosti, potem pa jih razstavijo in natančno pregledajo njihove komponente.
Pripravili so tudi seznam peterice najbolj in najmanj zanesljivih avtomobilov iz spodnjega srednjega razreda, ki so prestali njihov test in končno razstavljanje po njegovem zaključku.
Najboljši, 1. mesto: audi A3 sportback g-tron
Prinaša pogon na stisnjeni zemeljski plin tveganja? V primeru audija A3 s pogonom na CNG sploh ne, saj se je uvrstil na prvo mesto. V vseh 100.000 prevoženih kilometrih namreč na njem niso odkrili nobene napake, nič sumljivega pa ni pokazalo niti končno razstavljanje.
Najboljši, 2. mesto: mercedes-benz A 220d
Drugi nemški premijski zastopnik se je uvrstil zelo visoko. Na test je prišel z dizelskim motorjem, kar preizkuševalcem kljub trenutnemu odporu do dizlov ni motilo. Edin resnejša zamera je bila visoka nabavna cena.
Najboljši, 3. mesto: toyota prius
Toyote veljajo za zanesljive avtomobile in to velja tudi za hibridni prius. Njegovi deli se niso iztrošili niti po 100.000 prevoženih kilometrih, za vzdržljive pa so se izkazali tudi materiali v notranjosti. Edina lepotna napaka so drobne sledi korozije.
Najboljši, 4. mesto: ford focus 2.0 ecoblue
Čeprav se Fordovi avtomobili včasih znajdejo tudi pri dnu lestvice zanesljivosti, to ne velja za dizelski ford focus, ki je pri testnikih zapustil zelo dober vtis. Izognil se je resnim okvaram. Edina napaka, ki so jo zaznali, je bilo puščanje olja skozi tesnilo ročične gredi.
Najboljši, 5. mesto: hyundai i30 wagon 1.6 CRDI
Korejski predstavnik se je izkazal z izvrstno zanesljivostjo. Odličen rezultat so pokvarili le pomanjkljiva plast izolacijskega materiala in slabo nastavljeni žarometi. Sicer gre za dober primer neproblematičnega družinskega avtomobila.
Najslabši, 1. mesto: VW golf 1.4 TSI comfortline
Golf sicer še ni popolnoma zaključil testa, vendar je v dobrih sto kilometrih nabral veliko negativnih točk za okvare zaslona, električnih šip in sistema start-stop. K temu lahko dodamo še težave s prednjima blažilnikoma in menjalnikom z dvojno sklopko.
Najslabši, 2. mesto: seat leon 1.6 TDI style
Edina resnejša težava med testom je bila pokvarjeni menjalnik. Vzrok za okvaro je bil poškodovani ležaj. Splošni vtis pa je pokvarila predvsem vidna korozija na vzmetenju in kolesnih pestih.
Najslabši, 3. mesto: kia proceed GT
Korejski športni kombi je dolgi test opravil brez posebnih težav, po končnem razstavljanju pa se je pokazalo, da je rja napadla več predelov karoserije in šasije.
Najslabši, 4. mesto: renault megane TCe 130 GT-line
Francoska kombilimuzina, ko gre za zanesljivost, zagotovo ni polomija. Vendar pa je megane negativne točke med testom zbiral zaradi majhnih pomanjkljivosti, ki so šle testnim voznikom na živce. Gre za takšne zadeve, kot so pomanjkljivo upravljanje infotainmenta, slab radijski signal ali nekomunikativni volan.
Najslabši, 5. mesto: honda civic 1.5 VTEC
Legendarni japonski model ni razočaral s kakovostjo motorja ali menjalnika. Slabi rezultati so posledica rje na karoseriji in potrebe po obisku servisa zaradi pokvarjenega kondenzatorja klimatske naprave. Testne voznike sta motila tudi slab razgled in trdo podvozje.