Vročina zelo obremenilno deluje na voznike, še posebej, ko se na začetku vožnje usedemo v razbeljen avto. V notranjosti avta, parkiranem na soncu, je lahko razlika z zunanjo temperaturo že po eni uri lahko tudi več kot 25 stopinj Celzija.
Nikoli ne vozite dehidrirani, saj je to zelo nevarno! V avtu morate še posebej poskrbeti za redno uživanje pijač, ki odžejajo. Nikar ne puščajte v avtu na vročini otrok ali živali, niti za "minutko" ne!
Vozite strpno, vzdržujte varnostno razdaljo! Jeza in neučakanost sta v vročini še posebej nevarni.
Kaj ne bo pomagalo? Če boste parkiran avto puščali s priprtimi stekli.
Številni vozniki upajo, da bodo notranjost avta med poletno pripeko ohranjali hladnejšo, če bodo okna na vratih pustili nekaj centimetrov odprta. S tem naj bi omogočili pretok oziroma mešanje vročega zraka iz potniške kabine z ambientalnim.
Vendar ta ukrep nima praktično nobene koristi, je dokazala ameriška znanstvena študija. Čeprav se sprva hitreje segreva notranjost v avtu z zaprtimi stekli, pa se že po okoli 50 minutah temperatura v notranjosti avta praktično izenači ne glede na to, ali ste pustili stekla zaprta ali odprta.
Kaj bo pomagalo? Če boste pokrili armaturo, mahali z vrati in pritisnili tipko.
Zimzelen nasvet je, da skušajte avto parkirati v senci. Ker te ni nikoli dovolj za vse, imejte v vročih dneh vsaj armaturno ploščo oziroma vetrobransko steklo prekrito, saj bo to bistveno zmanjšalo efekt žarilnega telesa, ki med vožnjo oddaja vročino.
Preden speljete, si vzemite minutko, da dobro prezračite avto. To zelo pomaga pri učinkovitosti klime. Pomaga hitri trik, da na eni strani odprete stekla, nato pa na drugi nekajkrat zamahnete z vrati, s čimer ustvarjate nadtlak in podtlak za hitro izmenjavo zraka v avtu.
Ena najbolj zapostavljenih tipk v avtu je tista za vklop recirkulacije zraka, čeprav je njena uporabnost zelo široka. Tudi poleti. Ko na začetku vožnje vklopimo recirkulacijo, kompresor klime hladi le še že pred tem hlajeni zrak iz notranjosti avtomobila, ne pa zunanjega, ki je precej bolj vroč. Ker bo temperatura zraka, ki gre mimo izparjevalnika, nižja, bo kompresor klime za delovanje potreboval precej manj energije, notranjost pa se bo hitreje ohlajala.
A predolgo recirkulacija ne sme biti prižgana, saj se ob tem nabira vlaga na steklih in tudi dotok svežega zraka je omejen.
Danes je že prepozno, a pred naslednjim valom nujno na servis
Šele v teh dneh marsikdo opazi, da mu klimatska naprava slabo dela. Pred naslednjim vročim valom obvezno poskrbite za servis klime - osebje s primernimi napravami mora preveriti tesnost sistema in nivo napolnjenosti s hladilnim plinom. Če klimatska naprava ni redno in pravilno vzdrževana, bodo stroški za njeno popravilo visoki.
Na kratke poti pojdi peš, ne pa z avtom pa bo konec smrdljivih drekov !