Grški mediji, ki jih je povzela srbska tiskovna agencija BETA, pišejo, da ima Grčija enega najstarejših voznih parkov v Evropi. Zaradi gospodarske krize in še nekaterih drugih dejavnikov so osebni avtomobili v Grčiji v povprečju precej starejši kot pred desetimi leti. Avtomobili na grških ulicah so v povprečju stari 15,7 let, pred desetimi leti pa je bila povprečna starost 11,3 leta.
Eden glavnih razlogov je velika rast uvoza rabljenih vozil. Ta vozila, ki jih v številnih evropskih državah ni mogoče uporabiti, ker veljajo za zelo emisijsko nespremenljiva, pogosto pristanejo s prirejenim merilnikom kilometrov v Grčiji.
emisije
Povečanje uvoza za 12-krat
Grčija se spreminja v "evropsko smetišče avtomobilov" z zelo pomembnimi tveganji za kupce in javno zdravje, piše BETA.
V zadnjih šestih letih so lahko Grki zaradi veljavne zakonodaje glede uvoza, uvažali rabljena vozila pod zelo ugodnimi pogoji. Tako se je močno povečalo število uvoženih rabljenih avtomobilov. Še leta 2013 so uvozili le 6.280 vozila, leta 2019 pa kar 71.095, ali 12-krat več. Če ne bi prodaje rabljenih vozil ustavila pandemija, bi letos v Grčijo uvozili okoli 80.000 rabljenih avtomobilov.
Povprečna starost uvoženih osebnih avtomobilov je zdaj 10,6 let, od tega je le 5,6 odstotka avtomobilov opremljenih z najnovejšim emisijskim standardom Euro 6.
Prodajajo novejše kot v resnici so
Grki, ki želijo kupiti poceni vozilo, zaupajo tujim trgovcem ali njihovim posrednikom v Grčiji, zato so pogosto žrtve goljufij, tako glede tehnične brezhibnosti avtomobilov, ki jih kupujejo, kot tudi zakonitosti carinskih postopkov. Nekatere najpogostejše prakse tujih trgovcev so "prirejanje kilometrine" in sprememba leta prve registracije. S tem kupce prepričujejo v zanje ugoden in dober nakup, v resnici pa jim prodajajo starejša vozila, atenski spletni portal in.gr povzema srbska tiskovna agencija.
Oblasti so zato do zdaj zasegle na stotine vozil, saj so bili podatki o njih lažni. Trgovci, ki so vozila uvažali v Grčijo, so predložili ponarejena prometna dovoljenja in potrdila o tehnološki skladnosti motorjev, prirejali so tudi podatke o emisijskih standardih, da bi zmanjšali pristojbine za klasifikacijo in ceno vozil.
V številnih primerih so bili novi lastniki vozil na koncu krivi, da so se uvozniki izognili plačilu DDV. "Luknje v zakonu" v kombinaciji z "goljufivimi trgovci" povzročajo uvoz zelo umazanih vozil. Ker mednarodne zdravstvene organizacije nenehno opozarjajo na hude posledice onesnaževanja zraka v mestih, od kroničnih bolezni do naraščajoče stopnje umrljivosti, lahko uvožena rabljena vozila štejemo za "zdravstveno bombo", še piše in.gr.
Uvoženi popularni tudi v Sloveniji
Po sledeh uvoza rabljenih vozil v Slovenijo in njihovi čistosti smo se pred kratkim podali tudi na zurnal24.si. Prečesali smo uradno statistiko ministrstva za infrastrukturo o prvih registracijah osebnih avtomobilov v Sloveniji, da bi ugotovili, kako velik je med njimi delež rabljenih avtov iz uvoza in katere znamke so zmagovalke tega zelo pomembnega dela trga.
V letu 2018 je skoraj tretjina ali natančneje 32,5 odstotka v Sloveniji prvič registriranih avtomobilov pred tem že bilo registrirano v neki drugi državi. Skupaj s povsem novimi si je slovenske registrske tablice nadelo 97.985 avtov, od tega jih je kar 31.856 pred tem že nosilo tablice v tujini.
Podatki dokazujejo, da je delež rabljenih avtov, ki prihajajo v Slovenijo vsako leto, izredno velik in da narašča. Če je bilo še nekaj let nazaj razmerje en uvožen rabljen avto na tri nove v Sloveniji, je danes to razmerje že 1:2.
Posledica trojke
Tudi pri nas je skoraj v vsaki vasi kak zbiratelj odsluženih avtomobilov. V glavnem vsi stojijo na vrtovih in travnikih in onesnažujejo okolje.
Za grške fašiste so dobr tut taki in še starejši!