Na naših cestah je že skoraj štiri leta in čas za posodobitve je pravi, če želi hyundai i20 še voziti ob boku takšnim modelom, kot so volkswagen polo, ford fiesta ali citroën C3, da naštejem le najnovejše v B segmentu.
I20 je bil med udeleženci velikega spomladanskega primerjalnega testa Prima, ko smo tudi opozorili na nekatera področja, kjer korejski predstavnik jasno zaostaja. Predvsem nas je zmotila pičla bera varnostnih asistenčnih sistemov in zastarela multimedija.
Kot da bi nas pri proizvajalcu slišali, je nekaj mesecev kasneje i20 zapeljal na naše ceste s precej več vsebine. Fazo po prenovi bo pozoren opazovalec prepoznal po rahlo spremenjenih blatnikih in potemnjenih robovih svetil. Pa tudi po novih prtljažnih vratih, ki po novem gosti registrsko tablico, ali pa po svežih pastelnih barvnih odtenkih barve, med katerimi je prvič mogoča tudi kombiniranje s črno streho.
Notranjost je bila barvno prav tako posodobljena, medtem ko so glavne novosti osredotočene na armaturo. Po novem je tam sedaj vsaj 3,8-palčni zaslon, a bo bržkone večina kupcev nabavila vsaj takšnega s petpalčnim zaslonom. Še tretja in najbolj zmogljiva možnost pa je barvni sedemalčni zaslon na dotik s posodobljenim vmesnikom, ki se razume z bluetooth napravami in drugimi viri glasbe, ima navigacijo ter še nekatere aplikacije. Tu je tudi podpora za Apple Carplay in Android Auto. Ta tip multimedije je serijski pri najvišji stopnji opreme, pri nižjih opremah ga je mogoče dokupiti.
Zelo dobrodošel je tudi napredek pri aktivnih pomagalih, čeprav je potrebno za paket, ki vključuje AEB zaviranje v sili, pomočnika za ohranjanje voznega pasu, avtomatsko preklapljanje med dolgimi in kratkimi lučmi ter sistem za nadzor zbranosti, vedno doplačati.
Pri pogonu so možnosti osredotočene na dva bencinska motorja in štiri različice moči. Za najmanj zahtevne stranke je namenjen atmosferski motor z 1,25 litra prostornine in močjo 55 kW (75 KM) ali 62 kW (84 KM). Pri Hyundaiju veliko stavijo na svoj drugi motor s prostornino enega litra, ki je prisilno polnjen in zmore 73 kW (100 KM) ali pa 88 kW (120 KM). Le pri slednjem je ročni menjalnik šeststopenjski, je pa mogoče pri turbomotorju doplačati 1.290 evrov in v zameno dobiti sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko.
Osnovne opreme ostajajo štiri, z vsako naslednjo naraste količina serijske opreme. Kar nekaj dodatkov in udobja je mogoče še tudi dokupiti v obliki paketov. Tako petletna tovarniška garancija brez omejitve kilometrov kot popust v višini 1.200 evrov sta vključena v cene, ki se začnejo pri 10.990 evrih in sežejo do slabih 16 tisočakov.
dezurni@zurnal24.si