Domagoj Đukec se je rodil v Frankfurtu, zaradi dela pa je veliko časa preživel v Franciji in Španiji. Na avtomobilskem salou v Frankfurtu sva se pogovarjala v tekoči hrvaščini, pa čeprav na Hrvaškem preživlja le dopust. Za avtomobile ga je navdušil oče. Že kot majhen otrok je obiskoval frankfurtski avtomobilski salon, ki velja za najbolj pomemben avtomobilski salon, pa čeprav je na sporedu vsake dve leti, termin pa si izmenjuje s Parizom. In že kot otrok se je zaljubil v znamko BMW.
Zakaj vozila BMW?
Že ko smo odraščali smo se razdelili na dve skupini, ali ti je všeč BMW, ali prisegaš na znamko Mercedes.
Kako je z delitvijo na znamko avtomobila v Nemčiji? je del Nemčije za BMW in drugi del za Mercedes. Se v Münchnu, ker je dom BMW, vozijo v večini vozila znamke BMW?
Tudi nova serija 7 je statusni simbol.
To je statusni simbol, hkrati pa je nemogoče narediti tako obliko, da bo všeč vsemu svetu. Najbolj pomembno je, da tisti, ki si zaželijo BMW, rečejo, to je najlepši avto na svetu.
Šef oblikovanja pri Mercedesu Robert Lešnik mi je na avtomobilskem salonu marca v Ženevi dejal, da je njihova filozofija, da če iz daljave pogledaš mercedes razreda S, ga moraš zaradi proporcev prepoznati, ne glede na to, kako daleč stojiš. Kakšna je vaša filozofija pri sedmici?
Pri nas je s proporci nekoliko drugače. Avtomobili imajo podobne proporce, saj imajo vsi modeli zelo kratek nos. Pri BMW sedmici imamo druge teme. Mercedes uporablja iste teme za vse avtomobile, mi pa različne. Če je avto dražji, so njegove linije višje. To mu daje status in dolžino. Pri sedmici gre linija od začetka preko predjih koles, do konca. S tem lažje poudarimo dolžino. Sedmica ne more biti tako dinamična po izgledu, kot petica, saj mora izražati status. Je pa še vedno tipičen BMW, ki izraža agresivnost. Pri trojki so kupci veliko mlajši. Povprečni kupec pri 60 letih išče elegantno limuzino. BMW je znan po vozni dinamiki, v tem je najboljši. Sedmica stezo v Nurburgringu odpelje skoraj minuto hitreje, kot S razred. Vendar mi tega ne komuniciramo, to ni naš cilj. Tisti, ki v ZDA kupijo sedmico, je ne kupijo le zaradi luksuza, ampak zato, ker je to stroj za voziti. Od BMW se vedno pričakujejo, da se vozi najbolj športno.
Sedmico prodajate po vsem svetu. Kako lahko zadostite različne okuse voznikov?
Zaposleni v moji ekipi so potovali po svetu, obiskali so tri kontinete in sedem najprestižnejših mest, kot je na primer Abu Dhabi. Raziskovali so, kaj pomeni moderni luksuz. BMW je vedno moderen, inženirski, je vedno oster, tako se tudi vozi, imam vedno inovacije, ki jih drugi nimajo. Pri sedmici je pomembno, da je suverena, delali pa smo tudi na detajlih, ki izražajo tehniko in natančnost izdelave, kar je tipično za BMW. Ne moremo se primerjati z Mercedesom, saj gredo v povsem svojo smer, bolj v smer umetnosti, skulptur. To je povsem drugačen izraz. BMW sedmica vsekakor izraža moderni luksuz. Kitajci želijo udobje, tako kot kupci na Bližnjem vzhodu želijo sedeti zadaj, v Evropi in ZDA želijo sedmico voziti. Vendar ne moremo narediti za vsak tip voznika svoj avtomobil. Vsakemu kupcu želimo zagotoviti tisto, kar želi. Individualnost je luksuz. Nova sedmica je zato inteligentna in se prilagaja različnim okusom in tipom voznikov. Recimo, navigacijo je možno uporabljati na različne načine, enako je z vožnjo. Če voznik ali potnik želi, da je udobna, potem je lahko to najbolj udoben avtomobil, kot S razred maybach, saj smo uporabili aluminij, jekla z visoko trdnostjo, magnezij in plastiko, ojačeno z ogljikovimi vlakni (CFRP), iz katere se proizvaja carbon core. To prispeva k intenzivnemu in ciljnemu znižanju mase in hkrati k povečanju stabilnosti vozila. Ko smo železo mešali z aluminijem in ogljikovimi vlakni smo dosegli, da imamo zmes, ki bo ustrezala vsem, tako tistim, ki želijo udobje, kot tistim, ki želijo športnosti in se bodo vozili dinamično kot v petici.
Trend v avtomobilizmu je nižanje mase vozil. Zakaj niste na več mestih uporabili ogljikovih vlaken? Je cena previsoka?
Slišal sem, da ste najeli oblikovalko, ki je ekskluzivno za sedmico oblikovala parfum.
Res je. Vonj je zelo pomemben. Danes se v vseh hotelih s petimi zvezdicami posvečajo vonju, enako velja pri nakupu pohištva. Imamo svoj BMW parfum, ki ga vgrajujemo v vozilo - s štirimi različnimi vonji. Potniki ali voznik lahko izbira kakšen vonj želi v potovalni kabini.
Mercedes ima v svojem voznem parku kabriolet razreda S, tudi S kupe. Vas srbijo prsti, da naredite kabrio sedmico? Ste jo že narisali?
Mi imamo znamko Rolls-Royce, Mercedes je poskušal z Maybachom, a ni šlo. Zato so zdaj naredilu S razred maybach, ki je v bistvu razred S. Mi imamo kabriolete tudi v premium segmentu, imamo šestico, imamo pa kot že omenjeno tudi Rolls-Royca, od manjših modeov, kot je dawn, do drophead coupeja. Imamo stvari, ki jih Mercedes nima.
BMW ima tudi serijo i. Kakšni so načrti pri oblikovanju i-jev v prihodnje? Je to futurizem, kar smo videli pri i8 in i3?
Za konec mi izdajte še to, kateri je vaš najljubši BMW avtomobil?
Največji vtis so name naredili avtomobili v osemdesetih letih prejšnjega stoletja. Navdušil me je BMW 635 CSi. Ta avto sem si tudi kupil, ko sem študiral, saj najbolj izraža tisto, kar znamka BMW predstavlja - športnost. Ima zelo oster nos, vse na tem avtomobilu je značilno za identiteto znamke BMW. Še vedno ga obožujem. Danes bi si želel podobnih stvari, a je vse pogojeno z varnostjo, zakoni … Zakoni se tudi vseskozi spreminjajo. To je težko pojasniti kupcu, ki želi le najbolj atraktiven avtomobil.
Če je rojen v Nemčiji ni Hrvat, temveč Nemec. Torej npr. Bosanci, ki so rojeni v Sloveniji, so še vedno Bosanci? Morda.