“Moj cilj ni bil narediti še en električni avtomobil, temveč naslednjo generacijo superavtomobila. Koncept, kakršen je naš, je boljši od trenutnih športnih avtomobilov na trgu,” je dejal inovator iz Samoborja, ki mu ni bilo všeč, da tovrstni avtomobili že desetletja temeljijo na zmogljivih klasičnih pogonskih agregatih.
“Električnega avtomobila nismo izdelali zaradi manjše porabe ali izpustov ogljikovega dioksida. Tak pogon sem izbral zaradi boljših voznih lastnosti. Vozna dinamika, pospeški, obnašanje vozila pri višjih hitrostih. Vse to je nad tistim, kar poznamo danes,” nam je pojasnil šele 24-letni Hrvat, ki je s svojo ekipo v vsako kolo vgradil en elektromotor, skupaj pa premorejo 800 kilovatov moči (1.088 konjskih moči) ter energijo črpajo iz baterije z zmogljivostjo kar 91 kilovatnih ur. Vsak od štirih elektromotorjev deluje neodvisno in se vsak po svoje v hipu prilagaja razmeram na cesti.
Domače znanje
Vozilo je posebno tudi zaradi baterij, ki so rezultat izključno domače pameti in so zaradi specifičnih potreb drugačne kot tiste v drugih električnih vozilih. “Energijo moramo vozilu zagotavljati na dolgi rok, ne le za nekaj sekund. Domet z enim polnjenjem je 600 kilometrov. Razvili smo jih iz ničle in z namenom čim boljših sposobnosti avtomobila. Vsak del posebej smo optimizirali. Baterijski moduli so naši, naredili smo vso elektroniko in programsko opremo,” je razložil Rimac in dodal, da je bilo posebno poglavje tudi izdelava notranjosti vključno z infotainmentom. Hrvat je pojasnil, da ljudi pri superšportnih avtomobilih pogosto motijo stikala in elementi iz veliko serijskih vozil. “Avto za 300 tisoč evrov ne more imeti vgrajenih delov iz audija,” je ponazoril in dodal, da so v concept one vsa stikala naredili sami, iz aluminija, vozilu pa dodali vse pripomočke, ki jih danes premorejo sodobni avtomobili.
Ferrari ni konkurenca
leto končno na ogled tudi v serijski obliki. Proizvedli bodo omejeno serijo 88 vozil, prva naročila pa so že sprejeli, čeprav bo treba zanj odšteti astronomsko vsoto denarja. Ta je za zdaj skrivnost. “Ne verjamem, da ga bo kupil kakšen Hrvat ali Slovenec. Je pa zanimanje veliko, tako v ZDA, Angliji in na Kitajskem kot v arabskem svetu,” pravi Rimac, ki je navdušil celo monaškega princa Alberta.
Podatki o vozilu: (rimac concept one)
Moč elektromotorjev: 800 kW (1.088 KM)
Navor: 1.600 Nm pri 6.500 vrt./min.
Teža vozila: 1.950 kilogramov
Pospešek (0 do 100 km/h): 2,8 sekunde
Najvišja hitrost (omejena): 305 km/h
Zaviranje od 100 do 0 km/h: 31,5 metra
Doseg: 600 kilometrov
Baterije: Litij-železo-fosfatne (LiFePO4)
Zmogljivosti baterij: 91 kWh
na grobniku je imel njegov koncept cajt ko malo bolj porihtan focus tak da ne mi s takimi, res pa oblika in ostalo vsaka čast
meni je povsem jasno kako deluje elektromotor in kakšne so njegove krivulje. pravim samo, da dve toni ne moreta it hitro skozi ovinek, če pa že, pa na svetu ni takih gum (dirkalnih), ki bi tak terror dolgo prenašale! zato… ...prikaži večo se mi zdi primerjava s ferrariji povsem mimo, da kake zonde sploh ne komentiramo... glede zaviranja si pa tudi že sam ugotovil...
Tip prav nič ne pljuva po ostalih znamkah, ampak hoče povedati, da gre za povsem drugačen koncept vozila. Torej drugačne vozne lastnosti, lega na cesti, upravljanje..... Očitno ne veš, da elektromotor premore povsem drugačno krivuljo navora, kar pomeni da tudi… ...prikaži več dve toni ne predstavljata ob takšni moči prav nobenega problema. Večji problem je zaviranje zaradi velike mase in posledično visoke gibalne količine.