Hibridni pogon v peugeotu 508 RXH se izkaže za zelo zmogljivega in ekonomičnega. Kljub obilici serijskega udobja pa je treba vzeti v zakup nekaj slabosti v primerjavi z izvirnim 508 SW. Od tega se RXH loči po 50 milimetrov dvignjeni in zaradi umestitve elektromotorja nad zadnji par koles tudi širši postavi, zaščiteni s črno plastiko. Zelo prepoznavne so LED-dnevne luči v obliki krempljev.
Hitro in marsikam
Dizelsko-električni pogon zmore konkretnih 147 kilovatov, še impresivnejši je podatek o le 107 gramih izpusta ogljikovega dioksida. Hybrid4 je prva serijska kombinacija dizelskega in elektromotorja. Dvolitrski dizel (120 kW/163 KM) poganja prednji par koles, električni motor s 27 kW pa zadnjega. Kombiniranje delovanja elektrike in/ali dizla za voznika poteka povsem neopazno, prepuščena mu je le izbira enega od štirih programov – najvarčnejšega auto, programa sport z maksimalno močjo, AWD za vožnjo po spolzkih in strmih cestah ali kolovozih ter programa ZEV za vožnjo zgolj na elektriko, pri čemer pa smo omejeni z dosegom le kaka dva kilometra in nizko hitrostjo.
Poraba med zmerno vožnjo je s povprečjem nekaj prek šestih litrov bolj “normalna”, a se je treba zanjo kar potruditi.
Menjalnik najbolj gladek doslej
Rešitev robotiziranega menjalnika, ki dela družbo pogonu, poznamo že iz ostalih dveh hibridov iz koncerna PSA, peugeota 3008 hybrid4 in citroëna DS5 hybrid4. V karavanu deluje najbolj gladko doslej, čeprav ta pridevnik hitro zgublja na pomenu, ko pritisnemo močneje na stopalko za plin ali ko želimo prek naperkov sami posegati v prestavljanje. Menjalnik se odziv z zamikom.
Podvozje iz običajnega karavanskega 508 SW in RXH sta si različni. Če smo pri prvem hvalili udobno vožnjo tudi prek neravnin, je v RXH zadnja prema precej trša in glasna, avtomobil pa je zaradi višine in dodane teže slabše vodljiv. Lega v ovinkih vseeno ostaja zanesljiva.
Za visoko ceno visoka stopnja udobja
Znotraj je RXH vrhunsko udoben (panoramska streha, navigacija, udobni elektrificirani sedeži, ...) kvaliteta materialov je v razrednem vrhu, prostora za potnike ne manjka, je pa zaradi pogonu prilagojene sredinske konzole precej manj odlagališč. Tudi nekatere kar pogosto uporabljene tipke (vklop/izklop parkirnih senzorjev, nagibanje in osvetljenost HUD zaslona ...) so mesto v RXH našle pod pokrovom ob volanu, kjer ponavadi iščemo varovalke. Prtljažnik je kljub krčenju ohranil lepo obdelanih 400 litrov, v pomoč je asistent za parkiranje, ki pa le izmeri, če je luknja dovolj velika za 4,8-metrski avtomobil.
Podatki o vozilu (Peugeot 508 RXH Hybrid4)
Motor: kombinacija štirivaljnega dizla in električnega
Prostornina: 1.997 cm
Skupna moč: 147 kW (200 KM)
Navor: 300 + 200 Nm
Poraba na testu: 6,1 litra/100 km (mešani cikel), izpust 107 g CO2/km
Zmogljivosti: 215 km/h, 8,8 sekund od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.823 x 1.864 x 1.521, medosna razdalja: 2.815
Prtljažnik (v litrih): 400
Cena (v evrih): 43.000 (osnovni)