Gumb za recirkulacijo kabinskega zraka, ki ga prepoznamo po krožni puščici, lahko med največjo obremenitvijo zaradi vročine prihrani celo do 30 odstotkov goriva, pravijo poznavalci. Kljub temu ga večina voznikov in voznic praktično nikoli ne uporabi ali pa le, ko zunaj 'smrdi'.
Pa bi ga še posebej v vročih dneh morali, hkrati bi še prihranili v denarnici.
Kaj naredi gumb za recirkulacijo
Ko sedemo v vroč avtomobil in ga prižgemo, seveda pričakujemo, da bo klimatska naprava čim prej ohladila notranjost. A med vožnjo avto zajema vroč zunanji zrak, ki - kot smo videli v zadnjih dneh - presega 30 stopinj Celzija. Naprava, ki jo žene avtomobilov motor, ga skuša s polno močjo ohladiti in poslati skozi reže v potniško kabino.
Če bi pritisnili gumb za recirkulacijo, ki ga ima vsak avto s klimatsko napravo, bi imela slednja precej lažje delo. Takrat namreč ne zajema več vročega zunanjega zraka, ampak kar tistega v kabini. Ker je ta že delno ohlajen, je proces padanja temperature na želeno raven bistveno hitrejši, avto se manj napreza. Posledica je opazno zmanjšanje porabe goriva v prvih minutah delovanja vozila.
Recirkulacije pa se ne sme uporabljati predolgo, izključiti jo je priporočljivo najkasneje čez 10 minut. Sčasoma se namreč začnejo od znotraj rositi stekla, saj s to funkcijo klima ne suši zraka. Prav tako zaradi zapore zunanjega dotoka in 'podihanega' zraka nastane občutek zaspanosti.
Tik pred prihodom na cilj vedno izključite klimo. Zakaj?
Za dobro delovanje klime in znižanje stroškov servisa se velja poslužiti še enega trika. Med uporabo klimatske naprave v vročem delu leta v notranjosti zelo rade nastanejo gojišča bakterij. To lahko preprečimo, če klimatsko napravo z gumbom izklopite kak kilometer pred prihodom na cilj.
Iz rež namreč tudi po izklopu nekaj časa še vedno piha ohlajen zrak, hkrati pa s tem omogočimo, da avto iz sistema izloči vso vodo, ki je kondenzirala znotraj klimatskega sistema.
V nasprotnem pa, ko avto ugasnemo še od delujoči klimi, voda ostane v sistemu. Še posebej v vročem vremenu s tem ustvarimo idealno gojišče mikroorganizmov, kar se kaže v zaudarjanju iz rež in potrebi po čiščenju s posebnimi sredstvi.
Logično je dat notranjo cirkulacijo za hitrejše ohlajanje, pozabite pa, da se bom še s tem ukvarjal v današnjem času, da bom ene po ene ugašal vse potrošnike toka, pride v poštev samo ugasnit motor in pobrat ven ključ, pika.… ...prikaži več Slikajte se tudi z ugašanjem klime malo pred koncem, ker je to bedarija. Največji prihranek pa je samo tako, da se avto proda in se uporablja kolo ali se gre povsod peš. Ja, to bi bil še najbolj top bebav nasvet.
Bolj se pozna ali si parkiral v senci ali na soncu!
Ne pretiravat ! Par odstotkov se pozna, ne pa 30 !!