Na mednarodni predstavitvi, na ulicah z vozili in skuterji natrpani španske Valencie, smo preizkušali prenovljenega dvosedežnega mestnega malčka smarta fortwo (tudi v kabrio izvedenki) in štirisedežnega forfour.
Gre za tretjo generacijo mestnega avtomobila, ki poglede privlači zaradi prikupne zasnove s kratkimi previsi – dvosedežni smart fortwo v tretji generaciji v dolžino meri zgolj 2,77 metra (dobrih 20 centimetrov več kot original) in 1,66 metra v širino in ga, kot smo preizkusili v Španiji, še vedno na ulici lahko parkiramo pravokotno.
Obrne se skoraj na mestu
Preizkusili smo tudi štirisedežni model forfour, ki je Smartova različica Renaultovega twinga (konec leta prihaja v električni različici), ki v dolžino meri 3,5 metra. Slednjega izdelujejo v tovarni Revoz v Novem mestu.
To pomeni, da je v primeru smarta fortwo obračalni krog okoli sedem metrov, oziroma tri metre manj kot pri drugih mestnih avtomobilih, kar se močno pozna tudi pri premikanju po ozkih mestnih ulicah, kjer smo z lahkoto »tekmovali« s skuterji. Bistveno, z rajdnim krogom 9,2 metra, ne zaostaja niti večji smart.
Smart ni postal le popolnoma električen, ampak je glavni poudarek pri prenovi digitalizacija. Nič čudnega, saj je to pogost avtomobil tudi v shemah delitve vozil. S pomočjo aplikacije pametnega nadzora EQ prinaša upravljanje številnih funkcij s pomočjo pametnega telefona. Voznikom omogoča, da na daljavo pridobijo podatke o statusu vozila. Tako lahko v vsakem trenutku poznajo doseg vozila in raven napolnjenosti baterije. Na daljavo lahko preko aplikacije ogrevajo ali hladimo avtomobil. Ne le s telefonom, podatke lahko pridobivamo tudi na pametni Applovi uri, ki jo nosijo na zapestju. Lastnik lahko tudi sam določi območje premikanje avtomobila. V primeru, da avtomobil zapusti vnaprej določeno območje, uporabnik prejme samodejno opozorilo.
Morda najbolj pomembna novost v primerjavi s predhodnikom pa je ta, da smart ne ponuja več motorjev na notranje zgorevanje, pač pa je zgolj še električen model. To se pozna na več ravneh, med drugim tudi na ceni, saj je vstopna cena praktično podvojena z bencinskim predhodnikom, ki je preteklost, na trgu pa bo v prvi vrsti konkuriral s štirisedežnimi električnimi modeli kot sta VW e-up in škoda citigo-e iV oziroma od konca leta tudi s sorodnikom twingom EV. Smart je dobil tako dobil oznako EQ, ki je oznaka za vsa Daimlerjeva 100-odstotno električna vozila.
Se fortwo poslavlja?
Na predstavitvi prenovljenega modela so nam na kratko pojasnili tudi načrte za prihodnost, prav zato naslov, v katerem se sprašujem, kakšen sploh bo smart v prihodnosti, in, ali je to zadnja priložnost za vožnjo dvosedežne ikone, kot smo jo poznali od leta 1998 dalje? Kitajski Geely je namreč od lani polovični lastnik znamke, vozilo pa bodo v prihodnji generaciji, predvidoma od leta 2022 naprej, izdelovali na Kitajskem in to kot izključno električni model, ki bo konkuriral v B segmentu. Sprašujemo se, ali bo smart fortwo še obstajal, a na odgovor bomo morali počakati. Zanimivo je, da so lani pri Smartu po svetu prodali 18.400 električnih smartov fortwo in forfour.
Kozmetika in digitalizacija
Kaj je po prenovi novega? Na zunaj in znotraj bolj kot ne kozmetične spremembe. Poleg nove oznake EQ so nekaj drugačni opcijski polni LED žarometi spredaj in grafika LED žarometov zadaj, avto je še nekoliko bolj »okrogel«, še najbolj pomembna novost pa je, da sta maski modelov fortwo in forfour, ki ima integrirani luči za meglo (to rešitev so nakazali že pri konceptnem vozilu vision EQ fortwo), zdaj različni, kar voziloma zagotavlja različni identiteti. Prednji rešetki pri obeh vozilih sta prvič pobarvani v barvo vozila in ne ponujata več kontrastnega odtenka.
Aplikacija My smart" omogoča tudi oddaljeni dostop do vozila. Na primer zaklepanje in odklepanje vozila. Ali pa iskanje najbližje dostopne polnilne postaje za električna vozila. Naprej, lahko z aplikacijo poenostavimo deljenje avtomobila med družinske člane, prijatelje, sosede. Pri Smartu celo pravijo, da lahko v Nemčiji avtomobil med službenim časom, ko praviloma več ur sameva parkiran oddajamo in z njim pokrivamo stroške lastništva. Tako so nam Smartovi strokovnjaki na predstavitvi zatrdili, da v Nemčiji dnevni najem električnega smarta v car-sharing shemah stane med 59 in 69 evrov. Lastnik električnega smarta lahko prijatelje in znance povabi k uporabi svojega vozila v dveh uporabniških skupinah: uporabniki v skupini "brezplačna potovanja" dobijo brezplačno vožnjo vozila, medtem ko lahko uporabnikom v skupini "skupni stroški potovanja" lastnik določi individualno ceno na minuto uporabe vozila.
Še ena zanimiva digitalna novost v povezavi s tovorjenjem prostora prihaja z novim smartom. S skeniranjem kode ali paketa nam aplikacija izračuna ali dimenzije ustrezajo prtljažnemu prostoru vozila. Tako na primer že v trgovini vemo, ali bomo paket spravili v prtljažni del vozila ali ne.
Kljub miniaturnim zunanjim meram fortwo znotraj ostaja razmeroma prostoren avtomobil. Pravzaprav noben drug avtomobil s tako majhnimi zunanjimi merami ne ponuja toliko prostora v kabini kot omenjen avtomobilček.
Majhen, a prostoren
Po novem ne boste več videli barvno kričeče armaturne plošče, ampak je ta črna, oziroma modra, kar pomeni lažje čiščenje. Kabina ni bistveno spremenjena. Skrajno levo zgoraj je okrogel števec, ki ne prikazuje vrtljajev, ampak podatke v povezavi z »električno vožnjo«, za multifunkcijskim volanom so klasični merilniki hitrosti in znotraj njih digitalni zaslon, ki razkriva napolnjenost baterije, porabo elektrike in še nekatere druge podatke bistvene za vožnjo. Na osrednjem 8-palčnem zaslonu se izpisujejo podatki infointamenta in tudi TomTomove navigacije. Po novem ponuja tudi možnost povezljivosti s pametnimi telefoni in hitro preslikavo vsebine s telefona na zaslon vozila.
Prostor spredaj je odmerjen precej razkošno, v prtljažniku, do katerega lahko segamo preko ločeno odpirajočega okna ali, odpremo vrata, ki se zložijo v polico, na katero lahko sedemo, pa je za 260 litrov prostora, oziroma za 350 litrov, če merimo prostor do strehe. Dovolj za kakšen letalski kovček in športno torbo. Avto, ki tehta 1015 kilogramov, tako kot smo vajeni pri nekaterih električnih modelih nima posebne odprtine za shranjevanje kablov za polnjenje baterije, zato jih boste morali hraniti v torbi v prtljažniku, kar pomeni nekaj manj prostora za ostale predmete. Seveda, če jih boste vozili s seboj. Zato pa je več odlagališč v kabini. Pod armaturno ploščo je zdaj predal s prostorom za dve klasični pollitrski plastenki za vodo, ki se ga z drsnim pokrivalom zapre in nastane prostor za pametni telefon. Na žalost je USB priključek odročno pomaknjen za ročno zavoro, ki še vedno krati dragocen prostor med sedežema.
Pri 85 kilogramov težjem forfour je prostora v prtljažniku še nekoliko manj, zgolj 184 litrov, oziroma 974 litrov, ko podremo zadnjo klop. Na zadnjih sedežih je prostor razumljivo omejen. Za glavo in kolena ga je dovolj za dva povprečno visoka človeka (175 centimetrov). Zanimiva je pokrita odprtina v vzglavnikih prvih sedežev, ki lahko služi kot držalo za obešalnik. Preglednost na stran in naprej je dobra, nazaj pa še posebej pri kabrio izvedenki ne vidite prav veliko, zato se je treba zanašati na vzvratna ogledala in parkirne senzorje.
Pri slovenskem uvozniku za vozila Smart, podjetju Autocommerce so nam pojasnili, da celovito storitev pri nas ponuja Avantcar, vendar s svojo tehnologijo in v svoji režiji. "V Sloveniji v okviru ponudbe in storitev generalnega uvoznika in maloprodajnih regijskih centrov trenutno ne ponujamo možnosti car-sharinga oz. storitve izposoje vozila brez ali proti plačilu."
Električni motor za mestno uporabo
Električni motor, ki smo ga sicer pri smartu prvič spoznali že leta 2007, je zdaj edina izbira - ne glede na to, ali izberete EQ fortwo , EQ fortwo cabrio in EQ forfour, kot se uradno imenujejo različice. Motor je v primerjavi s predhodnikom nespremenjen. Ponuja največjo moč 60 kilovatov (82 KM) ter navor 160 njutonmetrov. Litij-ionske baterije s kapaciteto 17,6 kilovatne ure po zagotovilih tovarne zadostuje za doseg od 140 do 159 kilometrov (stari cikel merjenja NEDC), odvisno od različice. Pri Smartu trdijo, da je to za mestno vozilo dovolj, saj to ustreza nekajkratnim povprečnim dnevnim prevoženim kilometrom v Nemčiji. Pomembno je, da je možno vozilo polniti tudi na 22-kilovatnem priključku, kjer se do 80-odstotne zmogljivosti napolni v okoli 40 minutah, na klasični "šuko" domači vtičnici pa polnjenje traja dobre tri ure in pol.
Držali smo tempo skuterjev
Po preizkušenem v primerjavi z bencinskim motorjem prinaša na ceste bistveno več dinamike, ki v kombinaciji s kratko medosno razdaljo in neposrednim krmiljenjem avto v mestni vožnji naredi veliko bolj uporabnega in uživaškega. Pa tudi trdega. O tem smo se prepričali na ulicah Valencie, kjer se španski vozniki precej razlikujejo od slovenskih. Tam čakanja na semaforju ob prižigu zelene luči ni. Vsi vedo, kdaj se bo prižgala zelena luč. Treba je hitro speljati, hitro menjavati vozne pasove, ki so ozki. In v tem segmentu je smart idealen mestni avto, bodisti fortwo ali forfour. Ves navor, 160 Nm, je na voljo od začetka pospeševanja - avto od 0 do 60 km/h pospeši v 4,8 sekunde (fortwo) oziroma 5,2 sekunde (forfour). To pomeni, da smo lahko držali tempo voznikov skuterjev.
Zahvaljujoč enostopenjskemu menjalniku in takojšnjemu najvišjemu navoru avtomobil pospešuje hipno in enakomerno, brez cukanja, vse do največje hitrosti, ki je omejena na 130 km/h. Novejša električna vozila omogočajo vožnjo z eno stopalko, pri smartu pa pri popuščanju stopalke za plin ne občutimo močnega regenerativnega zaviranja, tudi v režimu Eco ne. Po nekaj deset kilometrih prevoženih v izključno mestni vožnji in pri "pomladnih temperaturah" smo s smartom fortwo namerili povprečno porabo okoli 15 kWh, kar bi v praksi zadostovalo za okoli 120 kilometrov mestne vožnje. To pa je pol manj kot zmore na primer Škodin električni mestni malček.
Pod črto
Smart fortwo še vedno deluje kot svež in poseben izdelek, ki na trgu nima konkurence. Gre za edinstven mestni avtomobil, pri katerem nam večino časa ni treba »tovoriti« praznih dveh sedežev v drugi vrsti. Avto je še vedno dovolj majhen, da bi ga lahko parkirali tudi pravokotno ali da bi na klasično parkirno mesto parkirali kar dva – enega za drugim. Baterija za razliko od večine električno gnanih vozil ni nameščena v zadek, ampak v dno med pod sprednja sedeža, med prednjo in zadnjo os. S tem so ohranili nizko težišče, kar se pozna pri okretnosti v zavojih in sami dinamiki vožnje. Hkrati so lahko na ta način dodatno zaščitili baterijo v primeru trka, ki so jo obdali s posebnim okvirjem iz visoko nateznega jekla. Je pa avto zaradi tega in tudi kratke medosne razdalje, nekoliko trd in manj udoben. Slabša plat je, da ni primeren za premagovaje daljših razdalj, z njim ste bolj ali manj omejeni na mestno ali primestno vožnjo. Pri večjih hitrostih ga nekoliko omejuje kratka medosna razdalja.
Brez subvencije stane skoraj 23 tisočakov
Tudi nakup je zdaj veliko bolj enostaven, saj so pri Smartu poenostavili izbiro avtomobila. Pravijo, da namesto, da bi prebirali 45 strani o opremi, barvah in drugih podatkih, zdaj omogočajo izbiro avtomobila v zgolj treh korakih. V ta namen so na voljo tri že linije opreme, ki jih je mogoče kombinirati z enim od treh paketov opreme. Osnovni paket "Advanced" že vključuje nov multimedijski sistem z integracijo pametnih telefonov, sprednjim naslonom za roke in zvočnimi parkirnimi tipali. Nato kupec izbere zgolj še barvo.
Oprema se je v primerjavi s predhodnikom spremenila, predvsem na račun novih paketov in manj posamičnih kod, s čimer so poenostavi nakup za stranko. Cene ostajajo enake kot pri modelu pred prenovo, kar pomeni, da smart fortwo coupe z vključenim davkom stane 22.990 evrov, smart fortwo cabrio 26.345 evrov in smart forfour 23.670 evrov. V ceno niso vključene državne subvencije, ki so trenutno še vedno 7.500 evrov.
Okoli 25 odstotkov prodanih vozil smart v letu 2019 je bilo prodanih fizičnim osebam, ostalo pa pravnim. V Sloveniji je bilo leta 2018 registriranih 36 električnih in 12 bencinskih smartov for two, en električen in pet bencinskih smartov fortwo cabrio in 84 električnih ter 13 bencinskih samrtov forfour. Tudi lani so prevladovali električni smarti, in sicer je bilo prodanih 25 električnih in sedem bencinskih smartov fortwo, dva bencinska in en električne smart fortwo cabrio ter 49 električnih in 18 bencinskih smartov forfour.
Prva vozila so že prišla na slovenski trg. V primeru novega naročila je potrebno čakati od dva do tri mesece.
www.Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks
to je to
izgleda da je znotraj večji kot zunaj