Avto
109 ogledov

Ford predstavil hibridno vetrobransko steklo odporno na praske

Ford GT Ford
Pri Fordu so predstavili novo hibridno vetrobransko steklo, ki je za razliko od običajnega lamiranega kaljenega dvoslojnega avtomobilskega stekla, z vmesnim slojem, večslojno, dodatno ojačano in z naprednim vmesnim slojem iz termoplastike.

Pri Fordu so steklo razvili skupaj s podjetjem Corning, specializiranim za področje raziskav materialov, ki je leta 2007 na trgu uporabne elektronike uvedlo lahko in trpežno steklo Gorilla.

Najprej kot zasnova tehnologije za zmanjšanje mase vozila, zdaj pa bodo z s hibridnim vetrobranskim steklom Corning® Gorilla® – trpežnim, na praske odpornim steklom, ki je približno 30 odstotkov lažje od običajnega stekla, opremili športni model ford GT. Uporabljeno bo tako za vetrobransko steklo kot za zadnji pokrov motorja forda GT, učinek pa naj bi se poznal pri boljši zvočni izoliranosti, boljšem vodenju vozila in nižji porabi goriva in manjšemu tveganju za poškodbe stekla.

Uporabili so večslojni pristop

Ford GT | Avtor: Ford Ford
Običajno laminirano avtomobilsko vetrobransko steklo je iz dveh slojev kaljenega stekla z vmesnim slojem iz prozornega termoplastičnega lepila. V Ameriki ga je uvedel Henry Ford, to tehnologijo pa v avtomobilski industriji uporabljajo že skoraj celo stoletje. Novo hibridno steklo uporablja večslojni pristop – za uporabo v avtomobilski industriji ojačan hibrid je na notranji strani, napredni vmesni sloj iz termoplastike z odlično zvočno izolacijo je v sredini, kaljeno steklo pa predstavlja zunanji sloj. Rezultat je vetrobransko steklo in steklo za zadnji pokrov motorja, ki je za približno 32 odstotkov lažje od stekla konkurenčnih vozil.

Novo steklo je približno 25 do 50 odstotkov tanjše in obenem enako ali še bolj čvrsto od običajnega laminata. Običajno laminirano steklo je debelo od štiri do šest milimetrov, hibridno steklo Gorilla pa od tri do štiri milimetre. To zmanjšanje debeline znatno zmanjša težo vsake ploskve. Obenem je steklo čvrstejše zaradi naprednih postopkov za zmanjšanje onesnaženja, kemične ojačitve, obdelave robov in zgradbe laminata.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.