Ford fiesta ST nadaljuje tam, kjer je končala prejšnja, sicer zelo čislana generacija. Čeprav majhni športni avti, narejeni na osnovi B-avtomobilov, zadnja leta morda niso več tako v modi, pa fiesta ST deluje kot odličen odgovor na potrebe časov - dostopen, napreden, močan, a hkrati tudi vsakdanje kultiviran avto z veliko čustvi.
Od klasične fieste ima ST nekoliko širše in nižje podvozje, ki je v Sloveniji standardno postavljeno na kar 18-palčna platišča. ST motorna maska, odbijači, pragovi in velikanski zadnji spojler na daleč sporočajo, s kom imamo opravka, znotraj so serijski Recaro sedeži in še številni drugi detajli, značilni za športen avto. ST ima lahko tudi polne LED žaromete.
Če vse našteto zveni dokaj običajno med tekmeci, kot so renault clio RS, polo GTI, peugeot 208 GTI in opel corsa OPC, pa je nekaj posebnega fiestin pogon. ST ima namreč nov 1,5-litrski aluminijasti motor z le tremi valji, in še od trojice se eden lahko izklaplja in dodatno varčuje z gorivom pri nižjih obremenitvah. Iz "plastenke" pa zaradi številnih inovativnih rešitev pri motorju, turbini in izpušnem sistemu prehaja na prednji kolesni par kar 147 kW moči (200 KM). To je dovolj za razmeroma zelo hitrih 6,5 sekunde do 100 km/h, igla hitrosti se ustavi pri 232 km/h. Menjalnik je vedno ročni šeststopenjski. Obljubljena normna poraba je le 6,0 litra.
Pri podvozju so uporabili številne rešitve, ki zagotavljajo zelo dobro lego na cesti. Najprej je tu poleg nadzora vektorjev navora še opcijska delna zapora diferenciala, medtem ko so pri zadnji premi, ki v osnovi uporablja torzijski drog, uporabili "ne-enotne, ne-izmenljive smerno navite vzmeti". Karkoli že to pomeni, njihov namen je izboljšanje stabilnosti in agilnosti. Veliki zavorni diski so spredaj prisilno hlajeni.
Že omenjena poraba želi pokazati, da je fiesta ST lahko povsem vsakdanji avto. To tezo dopolnjuje možnost, da je lahko fiesta ST po novem tudi v petsedežni različici. Za piko na i pa prvič pri ST modelu Ford uvaja še gumb za različne režime vožnje: "normal" je namenjen vsakdanji učinkovistosti, "sport" spremeni motorno mapo za boljšo odzivnost in poglobi zvok, "race" pa dodatno izklopi nadzor zdrsa in zminimalizira posredovanje ESC. Tudi launch control pozna fiesta ST, pravcata posebnost pa je tudi opozarjanje prek lučk, kdaj je nujno prestaviti, podobno kot v formuli 1.
Že iz klasičnega avta je mogoče v avtu pričakovati veliko serijske varnostne opreme, velja izpostaviti 8-palčni Sync 3 infozabavni vmesnik in premijsko ozvočenje. Dolg je tudi seznam opcijske opreme.
Cena za fiesto ST v akcijski ceni je 24.920 evrov. Trivratna različica je slabih 300 evrov cenejša.
dezurni@zurnal24.si
lep ja, cenovno pa nemogoč. Že navadne Fieste, malo opreme zraven, 18 jurjev, ni pa problem tud 24.000. Halooooooo? V Prtljažnik pa en orng kufer za na letališče ne gre...
Zelo lep in cenovno dostopen sportnik.