Avto
10 ogledov

Focus golfu vrgel rokavico

Prenovljeni ford focus
1/35
Izak Košir
Aktualna generacija ford focusa je bila premierno predstavljena na avtosalonu v Detroitu leta 2010. Zdaj je čas za zategovanje gubic. A prenova ni le lepotne narave. Prenovljeni focus ponuja veliko nove tehnološke vsebine.

Ford je prenovljenega focusa, ki ga bo širši avtomobilski javnosti pokazal prihodnji teden v Ženevi, najprej razkril na Svetovnem kongresu mobilnih tehnologij Barceloni, kjer smo razkritju priča tu mi.

Nov izgled ni nikakršno presenečenje. Po vzoru na fiesto je dobil veliko masko v slogu aston martina. Dodelali so tudi svetila. Spredaj so lahko zdaj biksenonski žarometi s sistemom, ki spremlja osvetljenosti okolice vozila in predmete na cesti pred vozilom ter nato glede na hitrost vozila, stopnjo zasuka volana in razdaljo do predmetov pred vozilom prilagodi kot in intenzivnost svetlobnega snopa žarometov na eno od sedmih nastavitev.

Številni tehnološki bonbončki

Pomembnejše spremembe so znotraj in pod pokrovom motorja, kjer je končno dobil velik, osempalčni barvni zaslon z visoko ločljivostjo in novo generacijo glasovnega upravljanja za preprostejši dostop do funkcij zvočnega in navigacijskega sistema, klimatske naprave in združljivih mobilnih telefonov (SYNC 2). Navigacijski sistem prvič v Evropi zagotavlja prikaz z deljenim zaslonom in podrobnim prikazom križišč, zvočno predvajanje imen ulic, 3D-prikaz avtocestnih križišč, prikaz krajevnih značilnosti, Michelinov potovalni vodnik in Michelinov “zeleni vodnik”.

S prenovo prihaja nova tehnologija za prostoročno pravokotno parkiranje, ki vozniku omogoča vzvratno parkiranje vzporedno z drugimi vozili. Iz fieste se v razred višje seli tehnologija MyKey, ki lastnikom omogoča programiranje ključa – najpogosteje za mlade voznike –, s katerim lahko omejijo največjo hitrost, zmanjšajo največjo glasnost zvočnega sistema in ga povsem onemogočijo, če voznik in sovoznik nista pripeta z varnostnim pasom. Sistem lahko vozniku onemogoči izklop varnostnih tehnologij, kot sta elektronski nadzor stabilnosti in sistem za aktivno preprečevanje naleta pri majhni hitrosti ali zmanjšanje posledic v primeru trčenja.

Izboljšana sta tudi podvozje in električni servovolan, dobil je nove napredne funkcije za pomoč vozniku – Active City Stop, Active Park Assist, Cross Traffic Alert, Adaptive Lighting System ...

Prenovljeni Ford focus | Avtor: Izak Košir Izak Košir


 

Pri Fordu omenjajo tudi nov pogonski agregat. Gre za 1,5-litrski štirivaljni turbobencinski motor Ecoboost v različicah s 110 kilovati moči (150 KM) in 132 kilovati moči (180 konjskimi močmi), in tudi nov 1,5-litrski turbodizelski agregat s 70 kilovati moči (95 KM) oziroma 88 kilovati moči (120 KM), medtem ko so že znani motorji posodobljeni v prid manjši porabi in izpustov ogljikovega dioksida. 1,0-litrski bencinski agregat Ecoboost bo v zrak izpustil 99 gramov ogljikovega dioksida na prevožen kilometer. Menjalniki bodo pet- in šeststopenjski ročni ter samodejni PowerShift menjalnik, ki bo na voljo leta 2015.

Tudi plug-in hibrid?

Neuradno se omenja tudi plug-in hibridna različica s hibridno različico iz C-max plug-in modela, ki smo ga že preizkusili na prvi vožnji. Priključni hibrid bo konkuriral golfu GTE.

Prenovljeni Ford focus | Avtor: Izak Košir Izak Košir


V ponudbi ostaja športni focus ST z atraktivno notranjostjo, športnim podvozjem, volanom, zavorami in dvolitrskim turbobencinskim agregatom Ecoboost z 250 konjskimi močmi. Leta 2015 lahko pričakujemo focus RS z 2,3-litrskim agregatom Ecoboost s 330 konjskimi močmi.

Komentarjev 2