Fordova prodaja športnih terencev se je v letu 2017 povečala za 24 odstotkov – skoraj vsak peti novi ford, ki so ga prodali v Evropi, je bil SUV.
Pri Fordu torej veliko stavijo na svoje športne terence in križance, ki pa so jih nekako razvrstili v tri skupine. Med prave, robustne plezalce, kjer si je moč na primer omisliti poltovornjak ranger. Slednji prihodnje leto prihaja v prenovljeni obliki in pri nas morda tudi v zelo vznemirljivi izvedenki raptor. V drugo skupino uvrščamo športne terence in križance, kot so ecosport, edge ali kuga, ki ponujajo štirikolesni ali dvokolesni pogon in zdaj v tretjo, cenovno najugodnejšo skupino, še modelsko linijo active, ki jo začenja fiesta, ki ponuja kompromis med križancem in običajnim kompaktnim petvratnim avtomobilom.
Fiesta je zgolj prva v seriji vozil active (pri Fordu s fiesto ponujajo poleg klasike, torej titanium modelov, še športno linijo ST line in ST ter prestižno vignale), saj v začetku leta sledi novi focus active (tudi kot karavan), kasneje pa še ka+ active, program active pa se bo preselil celo na program lahkih gospodarskih vozil.
Fiesta active je torej "crossover" različica klasične fieste z nekoliko povišano pozicijo sedenja. A ne gre zgolj za šminko, ampak so spremembe tudi strukturne oziroma tehnološke. Na voljo je le kot petvratna kombilimuzina, nagovarja pa aktivne skupine posameznikov, ki se ne vozijo zgolj po asfaltiranih poteh, a so jim klasični križanci oziroma športni terenci preveliki oziroma predragi.
Prepoznate jo po bolj robustnih oblikovalskih potezah. V primerjavi s klasično fiesto je podvozje od cestišča oddaljeno še za dodatnih 1,8 centimetra, v korist bolj stabilne vožnje pa je za dodaten centimeter razširjen kolotek. Ima posebna 17-palčna platišča, serijske strešne nosilce, plastično zaščito okoli odbijačev in aktivno masko za zajem zraka v okrasni črni barvi, ki ima dvojno funkcijo, to je tako estetska kot funkcionalna, saj poskrbi za učinkovitejše rezanje zraka in s tem nekoliko manjšo porabo goriva.
Tudi notranjost je zahvaljujoč novim in trpežnejšim in bolj čvrstim prevlekam sedežev z dodatnim bočnim oprijemom drugačna kot pri ostalih fiestah. K športnemu duhu prispeva tudi trikraki volan. Vse ostalo povzema v celoti od klasične fieste, torej multimedijski sistem Sync3 z 8-palčnim zaslonom na dotik in naborom asistenčnih sistemov za pomoč vozniku, ki je še vedno največji v razredu kompaktnih mestnih avtomobilov.
Pri Fordu so naredili tudi prilagoditve za vožnjo po bolj grobem terenu. Poleg tega, da je nekoliko dvignjena, ponuja izbiro med tremi programi vožnje: eco, normal in
slippery. Zadnji program prilagodi sistem ESP in celotno vozilo, tudi krmiljenje, da na mokrih in peščenih površinah ne bo zdrselo.
Unikatno je tudi vzmetenje. Optimizirani sprednji blažilniki imajo novo hidravlično odbojno zadržalo, ki ublaži sunke in tresljaje pri vožnji čez grobe površine. Posebna geometrija členov vzmetenja ter posebne nastavitve vzmeti in blažilnikov dopolnjuje prilagojena nastavitev električnega servovolana in elektronskega nadzora stabilnosti (ESC).
Na izbiro je tako s Fordovimi litrskimi turbobencinskim motorji EcoBoost (85, 100, 125 in 140 KM), kot 1,5-litrskim dizelskim TDCi motorjem (85 in 120 KM). Cenovno je uvrščena med opremo style in titanium. Vstopni model z 1,0 ecoboost motorjem z močjo 63 kW (85 KM) in 6-stopenjskim ročnim menjalnikom po ceniku stane 15.590 evrov.