Evropska komisija, ki se je v zadnjem letu spopadala s številnimi kritikami zaradi neučinkovitih politik na področju nadzora toplogrednih in zdravju škodljivih emisij v prometu, je v torek predstavila nov ukrep, ki bo precej vplival na proizvodnjo avtomobilov. Članice EU, torej tudi Slovenija, so predlog že potrdile.
Nova pravila proizvajalcem nalagajo, da bo moral imeti s septembrom 2017 vsak na novo homologiran model avta, ki uporablja bencinski motor po principu neposrednega vbrizga goriva GDI (praktično vsi novejši bencinarji), vgrajen filter trdnih delcev. Eno leto kasneje, torej septembra 2018, pa bodo morali biti s tem filtrom opremljeni tudi že obstoječi modeli novih avtomobilov.
"Proizvajalci bi morali že začeti oblikovati avtomobile z zmanjšanim izpustom emisij in pri bencinskih motorjih vpeljati potrebne filtre, ki so že v vsesplošni rabi pri dizlih," je ob tem opomnila bojevita komisarka za industrijo Elzbieta Bienkowska.
Avtomobilske znamke nad odločitvijo niso preveč zadovoljne, saj so si prizadevale, da bi pravila stopila v veljavo šele leta 2019. Pri njihovem združenju ACEA opozarjajo, da imajo na voljo premalo časa za implementacijo novih pravil.
Bencinar in trdni delci? Od kdaj?
Doslej je bilo v zavesti ljudi, da s trdnimi delci, ki so najbolj opazni v obliki oblakov črnega dima iz kakšnega starega dizla, onesnažujejo zgolj dizelski motorji. Vendar novejša generacija bencinskih motorjev z neposrednim vbrizgom goriva v primerjavi s starimi bencinarji zaradi drugačnega načina izgorevanja mešanice takoj po hladnem zagonu ali pri višjih obremenitvah v zrak izpuščajo celo za desetkrat več zdravju zelo nevarnih trdnih delcev.
Če so filtri trdnih delcev novost za bencinarje v EU, so v ZDA že precej razširjeni, saj je tam z njimi opremljenih že kakih 35 odstotkov novih vozil.
Da bodo z 2017 veliki večini svojih bencinarjev nataknili filtre, so že pred meseci prostovoljno napovedali pri koncernu Volkswagen.
dezurni@zurnal24.si
POVZETEK Mojega izuma:TERMOROTACIJSKI MOTOR NA VSA TEKOČA GORIVA, rešuje v glavnem tri znane probleme v motorni tehniki:a) v energetiki z znatnem prihrankom tekočih goriv, predvsem zaradi izbega gornje mrtve točke ekscentričnega prenosa batnih motorjev, in boljšega izgorevanja… ...prikaži večevanja zaradi znatno povišane delovne temperature ter zelo malo trenj.b) v ekologiji zaradi popolnega izgorevanja, kar omogoča zelo povečana delovna temperatura tudi z poljubnimi tekočimi energenti, tudi tistimi ki nimajo škodljivih dodatkov za antidetonacijsko delovanje za pogon motorja, kot je to običajno.c) v proizvodnji je zaradi enostavnih in malega števila delov motorja, je znatno cenejša proizvodnja, a vek trajanja je dosti daljši, ker je kompresijski mehanizem ločen od delovno-izgorevalnega mehanizma, je zato delovanje kompresijskega mehanizma mnogo boj ugodno zaradi njegovih nižjih delovnih temperatur in manjših temperaturnih raztezkov materiala mehanizma, deluje tak
Težko je razumeti Evropsko komisijo in vse naravovarstvenike, da se poslužujejo s takšnimi primitivnimi sistemi za manj onesnaževanje ozračja od izpušnih plinov, ko pa je že več kot dvajset let izumljen in patentiran v Sloveniji povsem nov rotacijski motor, ki… ...prikaži veči bistveno zmanjšuje porabo goriva in za 82% zmanjšuje onesnaževanje okolja in je še mnogo cenejši kot izdelek in ki je pridobil številne nagrade in odličja, kar pa meni kot izumitelju prav nič ne pomenijo, ker si kot izumitelj najbolj želim, da bi ta moj izum enkrat oživel, toda , ker tak razvoj veliko stane, si sam tega nikakor ne morem privoščiti, medtem pa ves svet išče rešitev kako zmanjšati toplogredne pline pa so izmislili ta super izum filter za na izpuh, na ročno čiščenje umazanije! Pa še moj pozdrav!Konrad Ajster
Niso dizli so bencinarji. Je pa res da so se v zadnjem času razpasli mali turbobencinarji ravno zaradi malo manjše porabe in s tem doseganja politične agende zniževanja emisij CO2. Kar pa je industriji seveda težko doseč, če imajo kupci… ...prikaži več rajši večje in težje avte. In so našli dve poti, prva optimizacija porabe na račun emisij, druga optimizacija testnih rezultatov ki so vedno dlje od realnosti na cesti.