Avto
19 ogledov

eKlic od leta 2015 v avtomobilu obvezen?

Prometna nesreča Žurnal 24
Evropski poslanci so se zavzeli za sprejem zakonodaje, ki bi velevala, da bi morali biti vsi novi avtomobili od leta 2015 opremljeni s sistemom klica v sili eKlic, ki bi v primeru nesreče avtomatsko poklical številko za klice v sili 112 ter najbližjemu reševalnemu centru posredoval podatke o kraju in času nesreče.

Evropski poslanci menijo, da bi to rešilo številna življenja in zmanjšalo število poškodb. Resolucija, ki jo je v torek na plenarnem zasedanju v Strasbourgu sprejel Evropski parlament, poudarja, da bi sistem usposobljenim in ustrezno opremljenim reševalnim službam omogočil, da pridejo na kraj nesreče v prvi uri po nesreči. Po nekaterih ocenah bi tako lahko na leto rešili 2.500 življenj in zmanjšali resnost poškodb za 10 do 15 odstotkov.

Sodelovanje z mobilnimi operaterji

Klic v sili bi bilo mogoče sprožiti tudi ročno, države Evropske unije (EU) pa bi morale skupaj z mobilnimi operaterji zagotoviti, da bo storitev možno uporabljati. Resolucija izraža obžalovanje zaradi zamud pri prostovoljnem vključevanju sistema in majhnega števila avtomobilov, ki ga imajo. Trenutno je po podatkih Evropskega parlamenta s tem sistemom opremljenih le 0,4 odstotka vozil.

Evropski parlament poziva Evropsko komisijo, naj pripravi zakonodajo za obvezno uporabo sistema eKlic do leta 2015. Poslanci menijo, da bi moral biti javni sistem eKlic obvezen in brezplačno dostopen vsem voznikom v Evropi, ne glede na vozilo. Ocene kažejo, da namestitve sistema v nove avtomobile ne bodo stale več kot sto evrov, saj je vsa potrebna tehnologija že na voljo.

Resolucija še poudarja, da sistema eKlic ne bi smeli uporabljati za nadzorovanje premikov in določanje lokacije posameznika, razen kadar je ta udeležen v nesreči.


Mobitel in Simobil spremljata dogajanje

Pred časom smo se na to temo obrnili tudi na slovenska mobilna operaterja Mobitel in Simobil, kjer spremljata vpeljavo sistema za klic v sili v avtomobile. S Telekoma Slovenije so nam sporočili, da spremljajo razvoj logističnih in transportnih sistemov, a konkretnih načrtov o uvedbi trenutno ne morejo podati; to bodo storili, ko bodo izpolnjeni vsi tehnično-formalni pogoji. Tudi pri Simobilu pravijo, da so analizo opravili, a dokler ne bodo znane oziroma predpisane tehnične rešitve, višine stroškov sistema ne morejo oceniti. So nam pa potrdili, da bo moral imeti vsak avtomobil, ki bo vključen v sistem eKlic, vgrajeno SIM-kartico. Kaj bo z avtomobili, ki ne bodo imeli vgrajenega GPS-sprejemnika, po njihovih besedah še ni znano, obstaja pa več tehničnih rešitev za nadgradnjo starejših vozil.


Pomembna bo vpeljava

112. Andrej Fink, vodja reševalne postaje UKC Ljubljana, nam je pred časom pojasnil, da spremlja delovanje sistema za klice v sili eKlic v drugih državah. "V ZDA sistem deluje dobro in je reševalcem v pomoč," pravi Fink, ki uspeh pri nas pogojuje z vpeljavo v prakso. "Če bo odzivni čas daljši od minute in bomo prejeli le kup informacij, potem v tem ne vidim smisla," pojasnjuje vodja reševalcev in dodaja, da je zanje bistven čas. "Že zdaj imamo operativne postopke, ki omogočajo, da se v 60 sekundah od prejetja klica pravilno odzovemo z ustrezno ekipo. Če bo sistem deloval dobro, bo v pomoč. Pri večini nesreč hitro določimo lokacijo že danes. Poznam le tri primere, ko kraj nesreče ni bil sporočen, ponesrečenci pa so umrli," zaključuje Fink, ki vidi možnosti tudi v izboljšavi zdajšnjega sistema.

Rezerve pri odzivnem času vidijo reševalci v elektronskem dostopu do podatkov klicnih centrov.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.