Avto
88 ogledov

Krožišča: strah starejših

krožišče Žurnal24 main
Krožišča. "So varnejša od semaforiziranih križišč – v teh se dogajajo nesreče, ki se končajo tudi s smrtjo, medtem ko v krožiščih zaradi počasnejše vožnje trpi le pločevina," pojasnjuje inštruktor varne vožnje na AMZS in nekdanji policist Vojko Safran.

Varen varčen voznik logo | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main
Prednost krožišč je večja pretočnost prometa, vendar jih še vedno veliko voznikov ne zna pravilno uporabljati.

 

Starejši jih ne poznajo

Vojko Safran pravi, da predvsem pri starejših voznikih opažajo, da se bojijo večpasovnih krožišč, saj se vanje ne znajo pravilno vključevati in vozijo po zunanjem pasu, s tem pa drugim onemogočajo, da bi se vanje vključili hitro in varno.

Če se v krožišču zgodi prometna nesreča, veljajo enaka pravila kot v drugih križiščih. Če gre za nesrečo z materialno škodo, je treba kraj dogodka označiti z varnostnim trikotnikom, vozila pa čim prej umakniti, če pa so nastale telesne poškodbe, je treba kraj nesreče zavarovati in poklicati policijo. Ta najpogostejše kršitve povezuje z izsiljevanjem prednosti in nepravilno spremembo smeri vožnje.

Krozisce | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Slabosti krožišč

Varna vožnja. Na Direkciji RS za ceste opozarjajo na določene pomanjkljivosti krožišč kot poseben tip nivojskih križišč. Večje število krožišč ne omogoča sinhronizacije (zelenega vala). S povečanjem števila pasov v krožišču se raven prometne varnosti nasprotno od klasičnih križišč zmanjšuje. Krožišča niso priporočljiva pred ustanovami za starejše in slabovidne ter slušno motene, kjer nemotorizirani udeleženci v prometu zaradi prizadetosti ne morejo varno prečkati ceste brez signalnih naprav. Večja krožišča prav tako niso primerna pred vrtci in šolami.

Na državnih cestah imamo zdaj 250 križišč, do konca leta pa jim bodo dodali krožišča v Miklavžu, Ilirski Bistrici, Podpeči, Zavrču in Šmarjeti. Zanimiv je primer Škofje Loke, kjer so po uničenju semaforjev začasno postavili krožno krožišče in ugotovili, da je promet sedaj bolj pretočen.

Varen varčen voznik sponzorji | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Komentarjev 5
  • mirko 06:51 27.maj 2012.

    Točno tako. To je še ena posebnost naših strokovnjakov, ki projektirajo krožišča. Sam sem dve leti poučeval- inštruiral vožnjo v avto šoli, ampak priznam, da me pa nekatera krožišča naredijo (pa ne po svoji krivdi) nevarnega. Prvo tako krožišče je ...prikaži veče v Mariboru na koroških vratih. Samo v Mariboru je nevarnih krožišč toliko, da se na eno roko ne da preštet. Res se mi smilijo starejši vozniki in začetniki. Problem nastane, ko nekdo hoče vozit v takih krožiščih po predpisih, devedeset odstotkov pa ne. Za dvopasovna krožišča mora biti izpolnjen pogoj, da je zadosti veliko. Da se lahko od enega odcepa do drugega pravočasno in varno razvrstiš na zunanji pas. Če pa komu to uspe na krožišču pri koroških vratih ob dveh popoldne je pa fenomen.

  • Skippy 03:22 27.maj 2012.

    Ker tako zmanjšaš možnost konfliktov in poskrbiš, da mora tisti na zunanjem pasu obvezno vedno zaviti na prvem izhodu ven, kot velja po zakonu. Hkrati se lahko praznita oba pasova krožišča in ni potrebno nikomur sekati poti. V tujini imaš ...prikaži večš ali v celoti 2 pasovna krožišča ali pa 1 pasovna krožišča - pri nas pa imamo neke hibride.

  • 4d5eccf93739c6305aaf8969a682cc57e1fd7395 21:12 26.maj 2012.

    Zakaj?