“Letos opažamo vsaj dvakrat več poškodb cestišč kot lani,” opozarjajo v Mestni občini Novo mesto, kjer bodo za sanacijo udarnih jam in drugih poškodb cestišč sredstva iskali z rebalansom proračuna, medtem ko v Občini Sevnica pričakujejo pomoč države.
Točne ocene še ni
Na Direkciji Republike Slovenije za ceste (DRSC) natančne ocene poškodovanosti cest še nimajo, ker je sneg padal tudi marca. Opozarjajo, da poškodbe ne nastajajo le pozimi, “ampak v znatnem obsegu v spomladanskih odjugah in deževju”. Udarne jame sicer nastanejo zaradi nihanja temperatur, povečane vlage in obremenitve.
Najprej najnujnejše
Večina občin bo oceno škode končala do sredine aprila. Na Mestni občini Ljubljana pravijo, da bodo krpanje začeli takoj, ko se odprejo asfaltne baze, v Mestni občini Murska Sobota pa bodo najprej izdelali prioritetni vrstni red sanacij. “V sklopu rednega vzdrževanja bomo zagotavljali predvsem krpanja udarnih jam, da bo uporaba cest varna,” pravijo na Občini Zagorje ob Savi, opozarjajo pa, da se bodo brez večjega vlaganja v ceste poškodbe vsako leto večale.
Nujno je zbrati dokaze
“Najpogostejše poškodbe, ki jih povzročajo udarne jame, so na pnevmatikah (predrtja, ureznine, izbokline), platiščih in podvozju,” razlaga Klemen Turk iz službe za tehnične zadeve pri AMZS. Sebastjan Strmšek iz Zavarovalnice Maribor svetuje, da vozniki v primeru poškodbe fotografirajo kraj dogodka, vključno s cestiščem, nato pa zadevo prijavijo policiji ali upravljalcu. Dodaja, da so imeli letos že 80 primerov škod zaradi udarnih jam na cestišču.
Ni jasno, ali kaj plačajo
V Zavarovalnici Tilia pojasnjujejo, da se lahko vozniki ob poškodbi obrnejo na upravljalca in vzdrževalca cest. V Zavarovalnici Triglav pa opozarjajo, da stroške poškodbe krije lastnik vozila, razen če ima sklenjeno ustrezno kaskozavarovanje “ali če dokaže, da je poškodba nastala zaradi nevestnega oziroma nezakonitega opravljanja dela s strani vzdrževalca cest”. Vendar pa pri tem upoštevajo tudi, če je voznik upošteval prometne predpise in ustrezno prilagodil hitrost razmeram na cesti.
Kot dodaja Turk, se v večini primerov zadeva rešuje z dokaznim gradivom na sodišču, kjer se na podlagi le-teh odloči ali je lastnik upravičen do odškodnine.
Kolikokrat so vozniki od upravljalcev škodo dejansko terjali, na DRSC ne vedo, saj imajo za vzdrževanje cest sklenjene koncesijske pogodbe.
Preberite še komentar Tjaše Pureber Skakanje iz jame v jamo
Seveda bodo zapravili miljone, če pa za njih sanacija cestišča pomeni 2 lopati asvalta v luknjo in gremo dalje. ob prvem močnejšem nalivu je pa luknja 2x povečana. ko se sanira je treba zadevo konkretno popraviti, ne pa flikati.