Komu bi ustrezal duster z zgolj dvokolesnim pogonom in bencinskim motorjem? Krog potencialnih kupcev je na papirju pravzaprav kar velik, saj so trenutno zelo v modi mehki mestni "terenci".
Ne samo čez pločnik, z dusterjem ni zadrege zapeljati niti na kakšen slabše urejen kolovoz, saj oddaljenost od tal, kratki previsi in bočna zaščita preprečijo marsikateri udarec. V svetlo obarvana ogledala in cevasti strešni nosilci, 16-palčna platišča ter zatemnjena zadnja stekla za doplačilo dodajo k vpadljivejši zunanjosti, ki pa vseeno ostaja zadržana. Številni bodo cenili razmeroma lahek vstop in izstop, je pa potrebno malce močneje zaloputniti z vrati.
Soliden motor, solidna poraba
1,6-litrski bencinski pogonski agregat ni ravno zadnji krik tehnike, a je za marsikoga bolj racionalna (in seveda cenejša) odločitev od dizla, še posebej za krajše in manj zahtevne poti. Dizelskega motorja pri paketu opreme laureate sicer niti ni na voljo brez pogona 4x4. Kakorkoli, bencinar ob priganjanju zmore solidnih 77 kW, očitamo pa mu glasnost, ki med višjimi vrtljaji zaradi slabe zvočne zatesnitve pošteno krni udobje v potniški kabini. Poraba ni presenetljiva v nobeno smer. Na testnem krogu se je vrtela okoli 8,5 litra, čeprav jo je priganjanje spravilo tudi prek meje 10 litrov.
Nikar prehitro v ovinke
Spisek notranjega udobja je kratek, čeprav vsaj vizualno uporabljeni materiali še zdaleč niso napačni. Klimatska naprava je vedno ročna, obdelava robustna, merilniki in stikala ne predstavljajo odmika od drugih dacij in s tem nekaterih renaultov (pred)prejšnje generacije. Usnjen volan daje dobre informacije izpod koles.
Velik minus si duster zasluži, ker ESC-ja v povezavi z bencinarjem ni mogoče niti dokupiti. O nevarnosti (že dokazanega) prevračanja zato opozarja velika nalepka na senčniku. Ko za volanom in na desni nogi ni pretiravanja, potem je vožnja mirna in predvidljiva, vzmetenje spodobno, prav tako kot sedenje na sedežih.
Avto dobršnih mer za tiste manj zahtevne, bi lahko zapisali pod črto. A gotovo tudi za bolj racionalne, saj so podobno veliki tekmeci dražji za več tisočakov. Po našem mnenju bi mu 4x4 dodal veliko dodatne uporabnosti. Vseeno je vsebine glede na ceno 15.630 evrov še vedno več kot dovolj za spodoben prevoz od točke A do B, četudi je vmes nekaj kilometrov pošteno naluknjanih cest. In teh v Sloveniji ne manjka.
Podatki o vozilu (dacia duster 1,6 16V laureate)
Motor: 1.598 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni bencinski
Moč: 77 kW (105 KM)/pri 5.750 vrtljajih na minuto
Navor: 148 Nm pri 3.750 vrtljajih na minuto
Poraba: 8,8 litrov/100 km (mešani cikel), 165 gramov CO2/km
Zmogljivosti: 165 km/h, 11,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 4.310 x 1.821 x 1.631, medosna razdalja 2.672, prtljažnik (v litrih): 408
Cena: 13.530 evrov (osnovni)/15.630 evrov (testni)