Nakup. Športni terenci, srednje veliki in manjši, so vedno pogostejša izbira. Zaradi večje cenovne dostopnosti, saj jih vse več štirikolesnega pogona sploh ne ponuja, so na naših cestah množično zastopani.
Suv namesto kombilimuzine
Čeprav Hyundai konkurenta v B-razredu mestnih križancev še ni predstavil, je dvokolesno gnani ix35 z vstopnim 1,6-litrskim bencinskim agregatom še vedno cenovno dostopen avtomobil. Kljub skoraj neopazni prenovi ohranja atraktiven videz, ki je ob uporabnosti in prostornosti veliko slovenskih voznikov prepričal, da namesto kombilimuzine ali karavana izberejo srednje velikega suva.
Oprema po meri racionalnih voznikov
Prenovljenega od starega loči LED-tehnologija, ki je na voljo od drugega paketa naprej. Potovalni prostor je preprost, a z že na otip boljšimi materiali, velikimi odlagalnimi površinami in predali med najuporabnejšimi. S 591 litri je prostoren tudi prtljažnik. Vse je pregledno in na dosegu roke, steklene površine in vzvratna ogledala so velika, kar bodo cenili starejši vozniki. Zmoti kratki sedalni del sprednjih sedežev. Zahtevnejši morajo izbrati bolje opremljene modele. Ročna klima v zimskih jutrih počasi odvaja vlago in odmrzuje, tisti, ki bi si želeli doplačati 1.070 evrov za integriran navigacijski sistem s sedempalčnim zaslonom na dotik in navigacijo, bodo morali izbrati najvišji opremski paket (Style), ki osnovnega presega za tri tisočake in pol. To pomeni končno ceno krepko nad 20 tisočaki.
Agregat za umirjene
Znani 1,6-litrski atmosferski agregat z 99 kilovati moči je v nizkih obratih zelo anemičen, slaboten je ob vožnji v klanec, prehitevanje vozil s priklopniki je lahko naporno. Zahtevnejše voznike lahko zmoti velik multifunkcijski volanski obroč, ki pri večjih hitrostih zahteva zbranost in ob nagibanju podvozja v ovinkih ne dovoljuje vožnje na nož. Vzmetenje je na slabih cestah udobno, natančen ročni menjalnik je odmerjen v prid ekonomičnosti.
Motor: 1.591 cm3, bencinski, 99 kW (135 KM) pri 6.300 vrt., navor: 165 Nm pri 4.850 vrtljajih
Poraba na testu: 8,5 litra/100 km, izpust 149 g CO2/km
Zmogljivosti: 178 km/h, 11,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: od 17.790 evrov (testnik 18.890 evrov)
Avtotest
Cena, petletno jamstvo, prostornost, ergonomija.
Vozna dinamika, majhni sedeži, anemičen motor.
Za voznike z osnovnimi potrebami so paketi dodatkov zasnovani pametno. Za 750 evrov so zadnjice potnikov ogrete spredaj in zadaj, med vzvratnim parkiranjem pomagajo parkirna tipala, dober tempomat aktiviramo na volanu.
Vstopni bencinar z 99 kilovati moči zadosti križarjenju po avtocesti, za prehitevanja pa je navora in moči premalo. Poseganja po prestavni ročici dobrega šeststopenjskega ročnega menjalnika je veliko. S porabo znatno presega 120-konjskega i30 wagona.
Ob sorodnem in tehnološko podobnem kia sportageu je velik konkurent novi nissan qashqai s tovarniškim 1,2-litrskim turbobencinskim agregatom s 85 kilovati moči. Vse več cenejše konkurence je razred nižje – captur, 2008, mokka.
Vstopni model je z osnovno varnostno opremo namenjen nezahtevnim voznikom, predvsem starejšim z omejenimi financami, ki iščejo preglednost in visoko sedenje. Samodejna klima (priporočilo) je na voljo v 2.000 evrov dražjem paketu.
IX35 ima zgolj eno manjšo težavico, na sceni obstaja tudi tehnično enak Kijin Sportage, ki je v smislu oblike za odtenek bolj mladostniški in ima hkrati dve leti daljšo garancijo. Za res dobro prodajo bi zato po mojem morali pri… ...prikaži več Hyundaiu spustiti ceno pod Sportage, ki je trenutno z razlogom najbolje prodajan športni terenc na slo sceni.