Ker država še ni dokončno potrdila 5 tisoč evrskih subvencij za električna vozila, pa zdaj peugeot ion s ceno 35 tisočakov še vedno predstavlja drag nakup.
Kljub 3,74 metra zmožen prepeljati štiri
Ion je dokaj klasično oblikovana kombilimuzina s to razliko, da je zaradi 230-kilogramskega baterijskega sklopa (sestavlja ga 88 celic s 3,75 V) in zmožnosti ponuditi zadosti prostora štirim odraslim osebam nekoliko višji. Baterijski sklop je umeščen med obe kolesni osi, kjer je tudi najbolj varen, prenese pa tudi vse nalete, kar pomeni, da je enako varen kot podobna vozila s klasičnim pogonom. Slednje velja tudi za težo, ki kljub električnemu pogonu znaša 1.120 kilogramov.
Poganja ga 50-kilovatni elektromotor (to moč dosega med 2.500 in 8.000 vrtljaji, navora pa je za 180 Nm od 0 pa do 2.500 vrtljajev), ki poganja zadnji kolesi, litij-ionske baterije pa v idealnih pogojih in brez vključenih dodatnih porabnikov energije (radio, gretje, klima, luči) omogočajo doseg do 150 kilometrov. Realen doseg pa kljub temu znaša od 75 do 110 kilometrov, so povedali prvi uporabniki. Zagon vozila je podoben vozilom na klasični pogon, pripravljenost na vožnjo pa namesto zvoka motorja oznani pisk. Menjalnik je brezstopenjski CVT, merilniki pa imajo namesto merilnika vrtljajev prikaz delovanja pogonskega sklopa, kjer vožnja v zelenem pomeni eko vožnjo, v belem delovanje z (večjo) polno močjo, v modrem pa, da vozilo s pomočjo sistema regenerativnega polnjenja počne prav to.
Bogata serijska oprema, nič dodatne
Ion bo na slovenskem trgu na voljo le z enim (sicer bogatejšim) paketom opreme, ki že v osnovi vsebuje klimatsko napravo, ESC, šest varnostnih blazin oziroma zaves, CD-MP3 avdio enoto in bluetooth povezavo, med udobnostnimi dodatki pa velja omeniti električno ogrevan voznikov sedež. Kupci bodo lahko izbirali (le) med sedmimi barvami, ne pa tudi ostale dodatne opreme.
Garancije električnega pogonskega sklopa znašajo pet let ali 50 tisoč prevoženih kilometrov, za celotno vozilo pa dve leti. Servis je treba opraviti na vsake 20 tisoč kilometrov ali enkrat letno. Ob tem proizvajalec jamči za 10-letno življenjsko dobo akumulatorja in 1.000 do 1.500 polnjenj.
Polnjenje je mogoče opraviti preko navadne 220V vtičnice (takšne imamo doma) v šestih urah, na levi strani vozila pa je še dodatna (drugačna) vtičnica, ki preko hitre polnilne postaje in napetosti 330V v pol ure iona napolni do 80-odstotno. Strošek polnjenja znaša okoli 1,5 evra, pri nas je trenutno 23 polnilnic, od katerih nobena ni hitra, ker so po mnenju stroke iz elektroenergetike predrage.
Drugo leto subvencije in številna konkurenca
Iona pri uvozniku za vozila peugeot cenijo na 35.460 evrov, letos naj bi jih prodali sedem, drugo leto pa dvakrat toliko. Ob tem uvoznik ponuja tudi operativni lizing za ceno okoli 500 evrov, obenem pa po preteku pogodbe (po štirih oziroma petih letih) jamči za odkup vozila. Ne glede na vrsto nakupa pa kupcem nudijo 24-urno podporo na cesti, servisiranje pa je omogočeno v vseh 14 servisih znamke po državi.
5 tisoč evrov subvencij naj bi 80 kupcev začelo koristiti šele prihodnje leto, saj je vlada za zdaj le-te namenila le fizičnim osebam, kar pa za poslovne subjekte ni sprejemljivo. Prihodnje leto, ko naj bi subvencije le začele veljati, naj bi ion, ki ima za zdaj le malo konkurentov (v obliki nišnega tazzari zera in sestrskega mitsubishi i-MiEV-a), dobil tudi številno konkurenco različnih znamk.