Na današnji seji je vlada obravnavala in potrdila poslovni in finančni načrt Eko sklada za leto 2015, ki med drugim predvideva tudi subvencije za vozila z ničelnimi ali nizkimi emisijami.
Vlada je potrdila, da bo za letošnjo shemo spodbud na voljo 2,5 milijona evrov, od tega dva milijona za pravne osebe, preostala petina pa za fizične osebe. To je v primerjavi z lani petkratno povečanje sredstev, ki gotovo sovpada tudi s pritiskom nekaterih avtomobilskih uvoznikov, saj na slovenski trg poleg obstoječih prihaja sedem povsem novih modelov na električni pogon ali priključnih hibridov.
Pogoji za pridobitev sredstev iz nove sheme spodbud bodo znani šele z javno objavo Eko sklada. "Predvidevamo, da bodo [sredstva] zadoščala do konca leta in da javnih pozivov ne bo potrebno predčasno zapirati," pravijo pri Eko skladu, kjer še ne morejo napovedati, kdaj bo poziv za sofinanciranje nakupa električnih vozil objavljen. Predvidoma pa naj bi bilo to še ta mesec. Glede pogojev koriščenja subvencije pa za zdaj na Eko skladu ni mogoče pridobiti informacij.
Uvozniki zmerno optimistični
Pri Renault Slovenija so veseli novice z vlade. "Če želimo kot ena zadnjih evropskih držav stopiti na pot razvoja trajnostne mobilnosti, so danes, ko je zaradi dragih baterij električna mobilnost še vedno precej težko dostopna, subvencije nujni pogoj, da se tak razvoj sploh začne," je za zurnal24.si opozoril Marjan Murn, direktor prodajne mreže. Kot dodaja, so pri znamki na električno mobilnost pripravljeni že dlje časa, saj so med drugim od lanskega leta partnerji v projektu trajnostne mobilnosti v Slovenije, sodelovali so pri izboljšavah polnilne infrastrukture in pri usklajevanjih z ministrstvi. Nedavno so tudi uradno pričeli s prodajo treh svojih električnih modelov.
Tudi pri BMW Slovenija so zadovoljni nad današnjim korakom v smer večje razširjenosti teh vozil pri nas. Kot je za zurnal24.si povedala Gordana Kisilak, direktorica korporativnega komuniciranja, gre za "zelo pomembno iniciativo v razvoju e-mobilnosti v Sloveniji in bo gotovo imelo pozitivne prodajne učinke." Pri znamki pa po zgledu iz tujine pričakujejo še naslednje spremembe v prid popularizaciji brezemisijskih vozil, denimo rezerviranih parkirnih mest za njihove lastnike.
Lani je za priključne hibride in električna vozila v Sloveniji država primaknila od 2.000 do 5.000 evrov subvencije, ta vozila tudi sodijo v najnižnji obdavčitveni razred za davek na motorna vozila. Poleg subvencij bodo na voljo tudi ugodni krediti za okoljske naložbe, kamor tudi sodijo tovrstna vozila. Klasični hibridi tudi v prihodnje pri nas bržkone ne bodo subvencionirani.
andrej.leban@zurnal24.si