Avto
1516 ogledov

Dostava ljudi in paketov tudi v Sloveniji postaja hibridizirana

Ford tourneo custom
1/10
Andrej Leban
Hibridni kombi za prevoz ljudi ali tovora je sedaj na voljo tudi v Sloveniji. Obljublja boljši izkoristek in nižje stroške vzdrževanja.

Uvoznik za znamko Ford v Sloveniji nam je predstavil novost, ki pomeni simbolični prehod v naslednjo dobo gospodarskih vozil. Ford tourneo custom (potniški) in transit custom (tovorni) sta namreč po novem na razpolago s hibridnim pogonom. In če to novost predstavi znamka, ki ima v evropskem merilu primat med gospodarskimi vozili, potem je to gotovo šele začetek nekega pomembnega trenda, ki mu bodo gotovo sledili tudi drugi.

Ford pa že intenzivno in v realnem prometu testira priključnega hibrida med dostavniki, za leto 2021 pa je že napovedan tudi povsem električni dostavnik, ki ga sicer nekatere druge znamke (recimo Nissan že imajo). Elektrifikacija torej z velikimi koraki zajema tudi področje najbolj prodajanih dostavnikov oziroma velikih potniških vozil. 

Ford tourneo custom | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Skoraj za desetino zmanjšana poraba, več udobja

Pogon mehkega hibrida je pri Fordu na voljo z obema različicama dvolitrskega dizelskega motorja, torej tako pri 96 kW (130 KM) kot 136 kW (185 KM), a le za ročni menjalnik.

Bistvo tehnologije je elektromotor oziroma generator, ki razen pri hladnem zagonu v celoti prevzame funkcijo zaganjalnika. Z dizelskim motorjem je povezan prek jermena ooziroma ročične gredi. Ko kombi zavira, generator proizvedeno električno energijo shranjuje v namensko litij-ionsko baterijo, pa tudi v klasično 12 V baterijo. 

Elektromotor ni mišljen kot samostojna pogonska enota, temveč predvsem kot pomočnik glavnemu motorju. To pomeni, da nudi pomoč pri speljevanju s 55 Nm dodatnega navora in prevzema nase delovanje neključnih porabnikov energije. Po zagotovilih Forda je lahko zato še posebej v mestih, kjer je veliko speljevanja in ustavljanja, poraba znižana za do osem odstotkov.

Kmalu naj bi sistem že posodobili, tako da bo omogočal "jadranje" pri višjih hitrostih. Sedaj se namreč zaradi hibridnega pogona dizel izklaplja le v primeru režima start&stop, in sicer ko je vozilo še v gibanju do hitrosti 12 km/h. Hibridna tourneo in transit custom imata sicer vzporedni 48 V in 12 V tokokrog, zato je vgrajen tudi transformator. Litij-ionska baterija je pod sopotnikovem sedežem in skozi celotno življenjsko dobo vozila ne potrebuje nikakršnega servisiranja, zagotavlja znamka. 

Ford tourneo custom | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Ford tourneo custom | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Bdi tudi nad prikolico

Sicer pa sta bila transit in tourneo custom za novo modelno leto posodobljena z nekaterimi asistenčnimi sistemi. V primeru tovarniško nameščene vlečne naprave je sedaj asistent Blis+ sposoben pokrivati nevarnosti mrtvega kota skozi celotno dolžino kombija in vlečnega vozila. Modela sta dobila tudi samodejno asistenco za parkiranje. 

Ford tourneo custom | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban

Cena kombija s hibridnim pogonom je trenutno za 1.000 evrov dražja kot pa če ga ne bi imel, verjetno pa bo razlika v prihodnosti še zmanjšana. Pri potniškem tourneu je hibridni motor na razpolago le od opreme titanium dalje in sicer za najmanj 36.880 evrov. Cene za transit customa sicer še niso uradno objavljene, a bodo gotovo primerljive.

Uvoznik pričakuje, da se bo za hibridno različico na začetku opogumilo do deset odstotkov kupcev, nato pa naj bi delež narasel vse do četrtine, ko bo premagan strah pred novostjo in bodo prišle v ospredje pozitivne lastnosti, predvsem znižanje stroškov za gorivo. Sam hibridni sistem sicer praktično ne vpliva na skupno maso in nosilnost vozila. 

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.