Pri slovenskem uvozniku Dacie za dusterja pravijo, da se uvršča med dva pomembna avtomobilska segmenta, B-SUV in C-SUV, ki sta vsak na slovenskem trgu lani dosegla prodajo okrog 12.000 avtomobilov in še rasteta. Glede na to, da se duster po prodajnih številkah uvršča v sam vrh segmenta C-SUV, kjer je precejšnja gneča, je za znamko gotovo zelo pomemben model.
Dacia je v zadnjih letih šla skozi korenito preobrazbo identitete, ki se je že odrazila na njenih dosedanjih modelih. Duster pa je prvi avtomobil, ki je bil razvit povsem v skladu z njo, a ohranja svoje glavne atribute. Zasnovan je na Renaultovi platformi za majhna vozila CMF-B, ki je velik preskok od platforme B0 prejšnjega dusterja.
A kljub velikim spremembam, pravijo pri Dacii, bo še naprej pravi duster, ki predvsem ponuja veliko za razmeroma dostopno ceno. Zdaj je seveda znano tudi, koliko bo pri nas stal. Osnovna različica ECO-G 100, ki deluje s kombinacijo bencina in utekočinjenega naftnega plina LPG, je z osnovno opremo essential na voljo že za 18.990 evrov.
Osnovni duster bo na voljo za najmanj 18.990 evrov, pri čemer bo kupec deležen tudi 6-letnega jamstva in 4-letnega brezplačnega osnovnega vzdrževanja. Za duster z bencinskim motorjem TCe 130 bo z opremo expression stal najmanj 21.990 evrov, za štirikolesni pogon pa bo treba dodati še dva tisočaka. Hibrid pa bo na voljo za najmanj 24.990 evrov. Pri uvozniku računajo, da bodo lahko v začetku na mesec dobavili do 80 avtomobilov na mesec, pozneje pa računajo na prodajo okrog 100 dusterjev na mesec. Delež med pogonoma pa naj bi bil še naprej enakomeren.
Konkretna posodobitev
Prvo, kar vam, tako kot na vsakem avtomobilu, tudi na novem dusterju najprej pade v oči, je seveda njegova oblika. Oblikovalci so novi generaciji dusterja, v primerjavi s prejšnjo, vzeli nekaj robustne čokatosti in ji dodali nekaj športne elegance.
Notranjost je še bolj prenovljena, saj v njej ne boste našli več elementov predhodnika. Svojo trpežnost hoče duster v notranjosti pokazati predvsem s plastičnimi oplatami, ki pa dejstvo, da so plastične, precej dobro skrivajo oziroma ga naredijo nepomembnega. Dotik s površino armaturne plošče denimo izda, da so oblikovalci uporabili zelo kvaliteten material. Oblikovalci so se posvetili tudi sedežem, ki so tako spredaj kot tudi zdaj postali veliko bolj udobni kot doslej.
Uporaba sodobne platforme CMF-B je dusterju poleg občutno prostornejše notranjosti omogočila tudi več digitalizacije, ki se v boljših različicah odraža tudi v prilagodljivih digitalnih merilnikih, prav tako pa tudi v velikem osrednjem zaslonu infozabavnega sistema, ki je na voljo v treh različicah.
Platforma CMF-B dusterju ni zagotovila le več digitalizacije in prostornosti, ampak tudi boljše vozne lastnosti z manj nagibanja in precej majhnim obračalnim krogom tudi v štirikolesni različici. Ko gre za nastavitve podvozja in volana, se dusterja s prednjim in štirikolesnim pogonom precej razlikujeta in če je duster s prednjim pogonom namenjen predvsem tlakovanim cestam, je štirikolesno gnani duster ostal pravi športi terenec, ki se spogleduje tudi s pravimi terenci.
Duster ima po zaslugi nove platforme tudi več voznih programov. Teh je namreč kar pet (AUTO, ECO, SNOW, MUD/SAND in OFF-ROAD), ki jih izbirate z okroglim regulatorjem, sredi katerega je še gumb za vklop pomoči pri spustu s klanca. Štirikolesni pogon je sicer na voljo le v kombinaciji s turbobencinskim motorjem TCe 130, ki deluje v kombinaciji z 48-voltnim blagim hibridnim pomočnikom.
Dizla ni več
Duster je sicer na voljo s tremi motorji, med katerimi n dizelskega, ki se je ob menjavi generacije poslovil. Osnovni je litrski trivaljnik ECO-G 100, nad njim pa je blago hibridizirani 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik TCe 130, ki je na voljo s prednjim ali štirikolesnim pogonom. V vrhu ponudbe pa je hibridni pogon Hybrid 140.
Duster ostaja še naprej posebnež, tudi ko gre za določene dodatke. Takšni so praktični vzdolžni strešni nosilci, ki jih že poznamo s sandera in joggerja, povsem nov pa je sistem za pritrditev dodatkov YouClip, nabor štirikotnih pritrditvenih točk za pametni telefon, svetilke, kljuke za vrečke, držala za skodelice in podobne pripomočke, ki so razporejeni po vsej notranjosti kabine in prtljažnika. Za pustolovce pa je zanimiv tudi paket za kampiranje z zložljivo posteljo, s katerim se potniška kabina hitro spremeni v spalnico.
Novi dacia duster bo pri nas na voljo s tremi nivoji opreme. Osnovni bo essential, nad njim je expression, ki bo tudi prvi na voljo z digitalno armaturno ploščo, na vrhu ponudbe pa bosta paketa journey in extreme, prvi za tiste, ki cenijo udobje na urbanih poteh, drugi pa za popotnike s pustolovsko naravo.
Kvaliteta primerna ceni, čeprav tudi to ne drži več. Dacia je postala draga.
Slaba kvaliteta materijalov napram ceni