Lexus je predstavil svoj prvi avto B SUV razreda. Nepresenetljivo sodi med križance, ime mu je LBX in je postavljen na arhitekturo TNGA-B, prav tako kot Toyotin križanec B razreda yaris cross.
A pri Lexusu trdijo, da gre za pravi premijski izdelek, čeprav si določene komponente deli s Toyotinim sorodnikom. Podobnosti med LBX, ki je po superšportniku LFA šele drugi model znamke s tremi črkami v imenu, naj bi bilo manj kot v primeru lexusa NX in toyore RAV4 so nam povedali na slovenski predstavitvi novosti.
Lexus skuša s povsem novim modelom ujeti del velikega zanimanja za tovrstne avte, ki imajo širok krog potencialnih kupcev med iskalci premijskega mestnega avta. Doslej so bile v tem razredu najbolj agresivne nemške znamke, volvo, mini, audi, tudi francoski DS. zdaj so se Japonci odločili pristaviti svoj lonček. LBX je namenjen predvsem evropskih kupcem, pa čeprav ga izdelujejo na Japonskem.
Vožnja kot v kombilimuzini
LBX pomeni Lexus Break Crossover. Trdijo torej, da bo prebojen. V primerjavi z yaris cross so ga podaljšali za dva centimetra in razširili kolotek. LBX je tako dolg 4,19 metra, medosje meri 2,58 metra. Vseeno je to najmanjši serijski lexus doslej, danes upokojena kombilimuzina CT je bila precej daljša. Prtljažnik meri 332 litrov, skupna masa avta je 1.280 kilogramov.
Videz ne daje slutiti sorodnosti z yaris cross. Oblikovalci so želeli narediti pravi premijski avto, zato razširjeni koloteki, poudarjeni blatniki, nazaj pomaknjeno vetrobransko steklo in za kompaktne križance nenavadno dolg pokrov motorja, ki je značilen za premijska vozila.
Dinamiko in kupejevski videz poudarjajo stebrički v črni barvi. Vretenasta maska je predstavljena v popolnoma novi obliki brez klasičnega okvirja. Ozke luči z integriranimi dnevnimi lučmi imajo značilno grafiko v obliki črke L, ki pa je tokrat usmerjena navzven. Japonci tudi pri LBX izražajo tradicionalne vrednote. Tako je zadek s spojlerjem v obliki krofa, eden na drugem, ki je tradicionalna japonska sladica. Kot se za premium model spodobi, so zadnje luči povezane z diodnim trakom.
Od konkurentov in tudi od toyotinega yarisa cross se LBX še bolj loči po precej bolj poudarjenem počutju med vožnjo. Pri Lexusu pravijo, da so izdatno izboljšali izolacijo, spremenili so nekatere sestavne dele, da bi povzročali manj hrupa. Dodatno so zatesnili prostor med motorjem in kabino, streho, vetrobransko steklo. Vse je bilo podrejeno premijskemu vtisu med vožnjo in zadušitvi hrupa. Vibracije motorja zmanjša izravnalna gred.
Prilagodili so podvozje, ki je v skladu s filozofijo znamke bolj športno naravnano, zelo so se posvetili tudi stabilnosti karoserije v ovinkih. Znotraj je sedenje nižje kot v tipičnem križancu, še en bolj dinamični vidik. Pravijo, da je sedenje podobno kot v kombilimuzinah in limuzinah. Za glavne funkcije so namenili fizična stikala. Osrednji zaslon ima diagonalo 9,8 palca širine, voznik pa ima pred seboj digitalni 12,3-palčni zaslon, ki je za razliko od preostalih lexusov pomaknjen nižje na armaturni plošči, s čimer so izboljšali preglednost na dogajanje na cesti. Vrhunski značaj je razviden tudi iz dizajna in izbire materialov. Pri nas lahko najdemo anilinsko usnje ali večslojne dekoracije iz oglja.
Baterija, ki naredi razliko
Glede pogona ni skrivalnic, saj je en sam. Gre za znani hibrid z 1,5-litrskim trivaljnim in termično zelo učinkovitim bencinskim motorjem ter planetnim menjalnikom. Skupaj ima pogonski sklop z dodanim elektromotorjem 100 kW (136 KM). Zanimiva je baterija za elektromotor, saj so uporabili nikelj-metal-hidridno tehnologijo, ki je za 30 do 40 odstotkov manjša, je tudi lažja. Trdijo, da omogoča precej večjo energijsko gostoto od klasične litij-ionske baterije. Avto lahko zato precej dlje vozi v električnem režimu. Baterija je tudi zmogljivejša in lahko hitreje zagotovi potrebno energijo, kar naj bi se odrazilo v takojšnji reakciji elektromotorja po pritisku na plin. Sistem je nastavljen na moč 100 kW, 15 več kot yaris cross. To velja tudi za različico e-four z dvoosnim pogonom, dopolnjenim z zadnjim elektromotorjem. Ta se ne aktivira le na spolzkih površinah, ampak tudi med pospeševanjem ali pri vstopanju in izstopanju iz ovinkov, kar izboljša stabilnost. Hibridni LBX do 100 km/h pospeši v 9,2 sekunde, kar je vsaj dve sekundi bolje kot yaris cross hybrid.
LBX naj bi imel zelo nizko porabo bencina, glede emisij CO2 obljubljajo sploh najboljši rezultat med konkurenco. Sporočimo, ko avto preizkusimo na testu.
Cena pod 30 tisoč evri
Pri Lexusu so LBX namenili štiri različne 'atmosfere', torej tipe opreme, ki se med seboj ločijo po izbranih materialih in barvah. LBX ima tudi prav vse asistenčne sisteme za varnost, ki jih imajo najdražji lexusi.
Cene se začnejo pri 29.900 evrih. Iz Lexusa pa sporočajo, da servisno storitev širijo tudi v Izolo, prizadevajo pa si, da bi bilo možno že v kratkem lexuse kupiti in servisirati tudi na Štajerskem. Prodaja bo veliko odvisna tudi od zmogljivosti tovarne, cilj pa je na leto prodati okoli 180 modelov LBX, kar bi pomenilo polovico prodaje japonske premijske znamke v Sloveniji.
Predrag, avtomobilska industrija je nabila cene v nebo.
Ne bo je podvojil,ker bogati tega ne kupujejo,revni pa nimajo tolk denarja za ta jaja