Omenjenih sedem milijonov evrov stroškov zajema skupne stroške, torej material (sol, kalcijev klorid) in delo. V Darsu ob tem pojasnjujejo, da je poraba soli letos znašala okoli 48.000 ton, poraba kalcijevega klorida pa okrog 1,5 milijona litrov.
- Ne spreglejte: Dvakrat več udarnih jam kot lani
- Prijavite se za tekmovanje Varen in varčen voznik z bogatim nagradnim skladom.
Doslej je bila po porabi materiala rekordna sezona 2009/2010, ko je poraba znašala 45.000 ton soli. V lanski sezoni je poraba znašala 16.000 ton, leto prej 26.000 ton, v sezoni 2008/2009 pa 28.000 ton. Sicer pa zima in pomladansko obdobje predstavljata čas, ko se lahko poveča število poškodb na cestišču. Letošnja zima je bila razmeroma dolga, ni pa bilo veliko nihanj temperatur, recimo med -10 in +10 stopinj Celzija, kar je za nastanek poškodb še posebej ugodno.
Dodatno se poškodbe lahko povečajo predvsem na mestih, kjer je bila zgornja asfaltna plast že delno poškodovana in je bil zaradi tega omogočen dostop vode in solnice do nosilnih asfaltnih in tamponskih slojev. Dars samo zaradi posledic zime na avtocestah v letošnjem letu ne predvideva večjih dodatnih obnovitvenih del, se pa lahko poveča obseg manjših lokalnih sanacij (krpanje). Po koncu zimske službe se opravijo pregledi in na njihovi podlagi je lahko podana ocena poškodb, so še pojasnili v družbi.
Butel;Namesto soli naj uporabljajo kalcijev klorid, kot to počno na našiih avtocestah, v Avstriji, Švici, Nemčiji idr. Samo v SLO zaradi ,,zelenih,, je to prepovedano, kar pa se tiče peskanja cest, pa ti nisi pri pravi. Ne vem kje… ...prikaži več živiš, če bi živel na zgornjem Gorenjskem, kjer v zgornjesavski dolini zelo radi ,,peskajo,, ceste in s tem uničujejo avtomobile, bi verjetno ne kvasil takih neumnosti. Čez mejo v Avstriji ceste polivajo s kalcijevim kloridom in to je vse. Pesek na avtu naredi škodo, poškoduje lak, načenja pločevino,povzroča rjevanje, uničuje stekla od vetobranskega do luči in škoda je ogromna.Sicer pa naj vlada preneha s ,,cestno takso,, financirati železnice in denar 200 miljonov nameni sanaciji in obnovi poškodovanega omrežja v državi.
Ne razumem zakaj naši pametnjakoviči dovolijo da se posipavajo ceste z soljo. Sol namreč razjeda asfalt, sploh v povezavi z snežno brozgo. Če že posipavajo naj samo z drobnim kamenjem.