Neodvisna organizacija za varnost vozil Euro NCAP je objavila rezultate druge serije novega testa, pri katerem se osredotočajo na prijaznost in dejansko uporabnost asistenčnih sistemov.
Proizvajalci vozil namreč v avte vgrajujejo vse več in vse bolj zmogljive sisteme, vendar pa tehnologija ni nujno vedno v vlogi, da pomaga, temveč prevečkrat tudi moti voznika ali pa ga "uspava". Vozniki zato hitro pozabijo, da morajo še vedno sami imeti popoln nadzor nad vozilom in da sistemi samo pomagajo, ne nadomeščajo.
Euro NCAP je razvil protokol testiranja, ki se osredotoča na dve področji. Tako pri novih avtih preverjajo, do kolikšne mere neki asistenčni sistem spodbuja, da voznik kljub njegovi uporabi ostaja pozoren. Drugo področje pa je preverjanje, kako različni sistemi kot celota delujejo, ko gre nekaj narobe in je treba pomagati vozniku.
Končne ocene so štiri: osnovno, zmerno, dobro in zelo dobro.
Le premijski nemci z odliko
Mercedes-benz GLE, BMW serija 3 in audi Q8 so na tokratnem testu prejeli oceno "zelo dobro", saj dosegajo zelo visok nivo ravnotežja med pomočjo in spodbujanjem voznika, da ohranja kontrolo nad vozilom. Zelo dobro se njihova pomagala odzovejo tudi v sili, ko voznik ne ukrepa ustrezno.
Ford kuga je edina izmed skupno desetih avtov na testu prejela oceno "dobro" in s tem dokazala, da je lahko dobro razmerje pri asistenci zagotoviti tudi pri cenovno dostopnejših avtih.
Volkswagen passat, nissan juke, volvo V60 in tesla model 3 so prejeli le oceno "zmerno". Pri tem je še posebej v ospredju slab dosežek tesle, saj sicer znamka slovi po zmogljivosti svojih "digitalnih" oči. To pri Euro NCAP priznavajo, hkrati pa opozarjajo, da Teslov sistem "autopilot" vozniku vzame iz rok poveljstvo nad vozilom in mu daje občutek, da lahko avto vozi povsem sam. Autopilot je tako bolj avtoritativen kot pa kooperativen, opozarjajo pri organizaciji, zato tudi tako slaba ocena. Niso pa pozabili pohvaliti Teslin sistem posodobitev programske opreme "po zraku", zaradi katerega je mogoče enostavno posodbaljati tudi varnost avta skozi njegovo življenjsko obdobje.
Med poraženci testa je tudi volvo V60. Ob tem so zapisali opozorilo, ki velja za vse znamke: "Volvo, ki je na trgu že nekaj let, je dokaz, kako hiter je razvoj asistenčnih sistemov in da je treba še posebej v premijskem razredu poskrbeti za stalno posodabljanje."