Na podlagi detajlov iz sveže pogodbi med družbo Fiat Chrysler Automobiles (FCA) in vplivnim sindikatom United Auto Workers je moč sklepati, da bo ena izmed glavnih žrtev procesa prestrukturiranja proizvodnje proizvajalca prav ameriški športnik dodge viper, saj ga načrti po letu 2017 ne predvidevajo več.
Dogovor predvideva, da bodo v zameno v ZDA obdržali proizvodnjo naslednje generacije avtomatskega osemstopenjskega menjalnika. FCA proizvodnjo intenzivno seli v Mehiko.
Znal je pičiti, a ne prepričati
Odhaja torej tipični predstavnik ameriškega športnega avtomobila, kjer ogromen motor in športna vožnja štejeta največ.
Dodge viper (gad) je bil kot koncept dvosedežnega športnika predstavljen leta 1989 in je pomenil velik prelom s tistim, kar je javnost do takrat videla prihajati iz tovarn matičnega Chryslerja. Proizvodnja se je pričela leta 1991, posodobitve so prišle še v letih 1996, 2003 (druga generacija) in 2008.
Leta 2010 je bil zaradi težav matičnega Chrylserja a ponos ameriškega športnega avtomobila začasno že na hladnem, a so proizvodnjo spet zagnali pred dvema letoma. Nič kaj uspešno, lani so denimo prodali le 714 viperjev.
Viper v nasprotju s corvetto nikoli ni uspel pridobiti statusa legende, kar bi mu pomagalo dvigniti prodajo. Kritiki so mu očitali slabo uravnoteženost podvozja in mase ter preveč robato uporabnost, v nasprotju s corvetto.
V nosu mu je vedno grmel V10 motor, ki se v zadnji generaciji bohoti z 8,4 litri (!) prostornine. Skupna moč je 480 kW (640 KM). Da viper ni le neka glasna roputulja, dokazuje rezultat, da je v svoji najbolj ekstremni cestni verziji ACR z dirkališčem v Laguni Seci pred kratkim opravil hitreje kot porsche 918 spyder.
Pred meseci so se sicer pojavili namigi, da naj bi viperja izdelovali celo v štirivratni različici, a bo očitno šef FCA Sergio Marchionne namesto tega raje potegnil kabel iz vtičnice.