Ob robu mednarodne predstavitve, na kateri smo preizkušali sedmo generacijo lexusa ES, ki sploh prvič prihaja v Evropo in Slovenijo, smo se pogovarjali z direktorjem prodaje v Toyoti Adrii Gašperjem Piceljem.
Toyota je lani v Sloveniji večino prodaje zabeležila s hibridnimi modeli vozil, že vsak šesti od desetih avtomobilov znamke Toyota v Sloveniji je hibrid, pri premijski znamki Lexus pa prodaja hibridov predstavlja že skoraj 100-odstotkov. Dizlov ne prodajajo.
Lexusov načrt je v Evropi prodati 100 tisoč avtomobilov. Z modeli ES in še posebej UX ter tudi drugimi avtomobili računamo, da nam bo to uspelo že letos. Tako kot za Toyoto, tudi za Lexus velja, da nimamo neke strme rasti predvidevanja. Pomembno je, da se avtomobili prodajajo z dobičkom, zato so ekstremne potrebe po volumenski prodaji ob strani.
Lexus praktično stavi zgolj še na hibridne modele. Kljub temu pa je konkurenčni premijci še vedno večino prodaje ustvarijo z dizelskimi modeli. Kako to komentirate?
Naši kupci so odlično sprejeli, da v ponudbi nimamo dizelskih motorjev. Naša prodaja skoraj v celoti temelji na hibridnih modelih. Že pri Toyoti bomo prvič letos presegli 50 odstotno penetracijo hibridov, v Sloveniji že preko 60 odstotkov. Dizli za nas niso več pomembni že dve leti. Ko se je zadnja generacija RAV4 poslavljala, smo bili brez zaloge dizelskih modelov skoraj celotno leto 2018, in nismo opazili nikakršnih težav v prodaji. Pri Lexusu pa prodaja tako ali tako temelji zgolj še na hibridnih vozilih. Tudi zaradi hibridnih olajšav za podjetja, s katerimi si lahko zmanjšajo osnovo za dobiček, ne iščejo drugih pogonov.
Pa lahko s hibridi privlačite kupce nemških premijcev, ki so navajeni na dizelske motorje, ali kupci k Lexusu prihajajo od drugje?
Vedno bolj. Dejansko je dizelska gonja prišla tudi v Slovenijo. Ljudje se zavedajo problema dizla. Tisti, ki kupujejo nove avtomobile, se zavedajo težav, kot je preostanek vrednosti vozila čez nekaj let, ko ga bodo prodajali. Celo morebitnih dodatnih obdavčitev na izpuste v prihodnje. Nimamo nobenih težav. Tudi glede na to, da se promet upočasnjuje. Letos je bilo manj kot 100 žrtev na cestah, sploh prvič v zgodovini, kar kaže na to, da se vozniške navade spreminjajo. Ni več dirkanja, zaradi česar hibrid idealno ustreza takemu načinu vožnje.
Hibridi imajo v dobi zmanjševanja motorjev razmeroma velike motorje. Nekatere Lexusove modele je udaril davek na luksuz.
Specifika je lokalna. Rečeno je bilo, da se bo uvedel nov davek DMV. Davek na luksuz je prinesel zgolj to, da kupci vozila z večjimi motorji registrirajo izven Slovenije. Zanimivo je, da je ravno večja prostornina motorjev in Atkinsonov cikel delovanja našim motorjem omogoča boljšo izkoriščenost motorja in manjšo porabo goriva in izpust emisij. To se bo v prihodnje po mojem mnenju spremenilo, tako, da bo vse bolj vezano na izpuste CO2 in manj na prostornino motorjev. Z večjo prostornino glede na maso vozila že danes dosegamo precej ugodnejšo porabo goriva kot z manjšimi motorji.
Lexus ES, ki smo ga preizkušala ima pogon na prednji kolesi. Tako kot Audi, kjer pa veliko stavijo na štirikolesni pogon Quattro. Glede na to ES nima štirikolesnega pogona, je neke vrste posebnež v razredu, kjer marsikdo še vedno stavi na pogon zadaj.
Res je, vendar pa prednji pogon prihaja v ospredje. Tudi Mercedes ga ima pri kompaktnih modelih, Volvo, Audi. Prednosti prednjega pogona je veliko. Zadnji pogon je bolj vozniški, prednji pogon pa je primernejši za obvladovanje vozila v kritičnih razmerah. Prednji pogon bolj ustreza lastnostim ES.
Se to pozna tudi na ceni?
Strategija Lexusa je, da enako opremljene avtomobile prodajamo od 7 do 10 odstotkov ceneje od nemške trojke. Dobro opremljeni ES s hibridno tehnologijo in avtomatskim menjalnikom stane okoli 50 tisoč evrov.
Že na začetku ste omenili, da imate največja pričakovanja s prvim malim križancem znamke Lexus, to bo UX, ki ga bomo lahko preizkusili konec februarja. Kaj lahko pričakujemo?
Če govorim z naše strani, so pričakovanja velika. To bo najbolje prodajan Lexusov model v Sloveniji, predstavljal bo 40 odstotkov naše prodaje pri nas. Tudi pri njem lahko glede cene povem enako kot za ES. V primerjavi z enako opremljenimi Nemci bo sedem do deset odstotkov cenejši. Kar pa se tiče vožnje, sledi zadnjim zapovedim. Hoče biti dinamičen avto, kljub višji nameščenosti v kabini.
Jaz že leta čakam, da bi lahko kupil kakšen avto na parni pogon alu pa vsaj konjsko vprego. Pa vsak dan gledam in nič pametnega v ponudbi. Pa tako dobra tehnologija. Grozni proizvajalci... PS: Smešno. Nekateri mislijo, da se bo… ...prikaži več dizel zbudil kot princeska iz sna. Ampak je umazan in škodljiv. Ne bo. Lexus, Toyota, peosim čimprej preidite na full electric ali vsaj plug-in hybrid. Tudi navaden hibrid je passee, čeprav še vedno boljši kot dizel...
Toyota in druge azijske in ameriške znamke, ki tradicionalno prisegajo na bencin so začele vgrajevati dizel motorje samo zaradi povpraševanja v Evropi, kjer je dizel doživel boom zaradi VW. Toyota proda v Evropi 1% proizvodnje in od tega 10% dizlov,… ...prikaži več zato je opustitev dizla za Toyoto olajšanje in znižanje stroškov, ki bi nastali pri nadaljnem razvoju eko dizla.
Tole z dizli pa je sploh samo trenutno modna muha. Ker so v vsem boljši od bencinskih. Kmalu bodo nazaj