Avto
104 ogledov

Deluje! Iz trivaljnika nastal dvovaljnik.

Ford 1,0 ecoboost Ford
Kar se je prvič napovedovalo lani poleti, sedaj postaja realnost. Trivaljniki prihodnosti bodo dodatno varčevali tako, da bodo izklapljali valje. Prvega je predstavil kdo drug kot Ford.

Na Mednarodnem simpoziju o motorjih na Dunaju so Fordovci predstavili koncept svojega 1,0-litrskega ecoboost motorja, oplemenitenega s tehnologijo izklapljanja valjev. 

Po izvedbi eksperimentalne raziskave izklopa valjev so inženirji s praktičnim testiranjem z
delujočim prototipom ugotovili, da je možno učinkovitost porabe goriva izboljšati za do šest 
odstotkov. Za preizkus so razvili tudi nov dvomasovni vztrajnik. Ta je omogočil izklop valja pri širšem  obsegu obremenitev in vrtljajev motorja ter pomagal zmanjšati raven hrupa in tresljajev.

“Celo pri motorju z agresivno zmanjšano delovno prostornino, kot je 1,0-litrski EcoBoost, je 
možno z izklopom valja znatno izboljšati učinkovitost porabe goriva,” je povedal Andreas Schamel, Fordov direktor globalnega oddelka za pogonske sklope, raziskovanje in napredni inženiring.

Tehnologija se je napovedovala že lani

Fordov 1,0-litrski ecoboost bencinar se kiti s kar tremi zaporednimi naslovi za svetovni motor leta. Že lani poleti so mu pri nemški družbi Schaeffler, specializiranemu dobavitelju tehnologij za motorje, napovedovali svetlo prihodnost, saj naj bi omogočal še porast moči ter uvedbo izklapljanja valjev.

Pri Schaefflerju so tako pojasnjevali, da jim je uspelo streti trd oreh principa izklapljanja valjev pri trivaljnikih, ki zaradi drugačnega načina delovanja prinašajo veliko večjo nevarnost vibracij. Takrat so tudi namignili, da so razvili princip zaporednega izklopa valjev v vsakem drugem taktu.

In prav v sodelovanju s Schaefflerjem so pri Fordu razvili tudi pravkar predstavljeni delujoči prototip, ki vsebuje vse lani predstavljene rešitve, vključno s spremenjenimi protiutežmi in vztrajniki za mirnejši tek v primeru deaktivacije.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 3
  • Estok 20:51 10.maj 2015.

    Ko bo tvoj najboljši proizvajalec na svetu nardil TROvaljnika, ki izklaplja valje, se pa spet oglasi..

  • 4krogci 10:15 10.maj 2015.

    Dobro kaj tle na žurnalu tko te forde opevate??? Izklapljanje valjev ima vw v 1.4 tsi motorjih! z izidom golfa 8 pride 1.0 tdi z vec kot 100KM. In ta tehnologija izklapljanja je za porabo dobra, za vse ostalo ...prikaži večo pa polomija! Valji se z izklopom ne ustavijo ampak zgolj je ustavljen dotok goriva, zato delajo na suho, za kar pa niso predvideni!