Na Darsu po zaključenem glavnem delu turistične sezone ugotavljajo konkreten porast prodaje vinjet za uporabo avtocest in sicer praviloma za vse kategorije ter roke veljavnosti.
Tako so od lanskega decembra, ko so prišle v prodajo, prodali že skoraj 3,3 milijona tedenskih vinjet, kar je šest odstotkov več kot v enakem obdobju lani. Več so jih prodali tako za avtomobile, motorje kot kombije.
Tudi pri letnih vinjetah, ki jih v veliki večini pokupijo domači uporabniki avtocestnega omrežja, pri Darsu pravijo, da so jih prodali za dva odstotka več, slabih 800.000 primerkov. Najbolj pa je porasla količina prodanih mesečnih vinjet, saj so jih prodali za devet odstotkov oiroma 1,12 milijona, poroča STA.
Vse več je očitno tudi motoristov na avtocesti, njim namenjenim polletnih vinjet so prodali kar 10 odstotkov več oziroma dobrih 15 tisoč.
Veliko pozitivnih lastnosti
Vinjete je Slovenija uvedla leta 2008, prej je na avtocestah tudi za vozila skupne mase do 3,5 tone veljalo klasično obračunavanje cestnine. Strokovnjaki za prometno varnost prav uvedbi vinjet pripisujejo velik vpliv na izboljševanje prometne varnosti pri nas, saj se je velik del osebnega prometa preusmeril z lokalnih cest na varnejše avtoceste. Po drugi strani kritiki pravijo, da so zaradi vinjet dohodki Darsa nižji in da so vinjete v veliki meri nepravične, saj so na boljšem vsakodnevni uporabniki, precej na slabšem pa tisti, ki avtoceste uporabljajo le redko.
Kakorkoli, do uvedbe enotnega satelitskega obračunavanja, ki bi zaračunaval vozniku glede na prevoženo pot in o katerem sanja EU že vrsto let, je še daleč. Zato so vinjete vse bolj popularne tudi drugod po Evropi. Na kontroverzen način jih nameravajo uvesti v Nemčiji, o njih resno razmišljajo na Hrvaškem, kjer sprva niso skoparili s kritikami nad slovensko spremembo.
dezurni@zurnal24.si
" saj se je velik del osebnega prometa preusmeril z lokalnih cest na varnejše avtoceste"Če je to glavni razlog zakaj se je prometna varnost izboljšala potem pa res nismo velik naredil za prometno varnost.
300 x 300m, vse ostalo pa podrtija in zmeda da te kap.
Ne samo sosedje Hrvati, tudi naši (opozicijski) poslanci v parlamentu so bili proti uvedbi vinjet, imeli so ogromno pripomb in so že pripravljali neko elektronsko varianto pobiranja cestnin, ko pa so prišli na oblast pa so jih takoj podražili (60E… ...prikaži več60E na 90E) in od takrat nihče več ne razmišlja o nekem elektronskem pobiranje cestnin ampak samo dražijo in iščejo na kakšen način bi jih še podražili.