Avto
612 ogledov

Dars Traffic je aplikacija, ki jo bo v prihodnje moral imeti vsak

Dars Traffic
1/3
Žurnal24 main
Slovenija je pred kratim dobila prvo mobilno aplikacijo za spremljanje razmer v prometu, ki ima žig državnih inštitucij. Po napovedih sodeč bo nadaljnji razvoj voznikom prinesel še veliko dobrot, saj se pristojne službe povezujejo z velikanom na področju kartografije - Herom. Končni cilj - promet in vodenje na zaslonu telefona v realnem času.

Na tržnicah aplikacij za iOS in Android sisteme je bilo sicer že doslej nekaj programov za spremljanje, kje po državnem cestnem omrežju so zastoji, dela na cesti in podobne ovire, ki podaljšujejo potovalni čas. Nekatere so bile delo zanesenjakov, druge so del velikih navigacijskih sistemov, kot sta Waze (Google) ali Here. 

Potem ko je Google nedavno končno pričel glavne prometnice po Sloveniji barvati glede na gostoto prometa na njih, o čemer smo že pisali, se je skoraj istočasno zgodil preboj še na ravni države, ki obljublja še precej izboljšano natančnost podajanja prometnih informacij in vodenja v primerjavi z Googlom. 

Spodoben začetek, čakamo nadgradnjo

Aplikacija Dars Traffic je brezplačno že na voljo uporabnikom. Kot pove njeno ime, ko je v celoti financirala Družba za avtoceste. Kratek test kaže, da so se naročniki in razvijalci dostojno potrudili, saj je aplikacija lična, enostavna za uporabo, a informativna. Na voljo je tudi angleški jezik, vsebuje cene vinjet, seznam kombijev, ki po meritvah ne spadajo pod plačilni 2B razred, za tovornjakarje je na voljo izračun cestnin med odseki, dodane so nujne številke v primeru sile s hitrim klicnim dostopom ...

Najpomembnejši del so seveda obvestila o prometnih dogodkih, ki zajemajo vse avtoceste in državne ceste, v določeni meri pa tudi občinske ceste. Uporabnik lahko nastavlja svoje priljubljene poti, tako da ga aplikacija obvešča, če se na poti obetajo nevšečnosti. Ni pa (še) časovnega nastavljanja tovrstnega informiranja, kot ga denimo pozna aplikacija Razmere na cestah.

Prednost pred drugimi aplikacijami je pri Dars Traffic v tem, da gre za najhitrejši in najbolj neposreden prenos uradnih podatkov, ki jih sicer operaterji znotraj Prometno-informacijskega centra (PIC) zbirajo s strani različnih virov - od vzdrževalcev in policije do različnih senzorjev, kot so števci prometa in podobno. Kar je torej zabeleženo na klasičnem internetnem portalu Promet.si, je vidno tudi na Dars Traffic. 

Vodja PIC Brane Nastran je za Žurnal24 pojasnil, da bo obveščanje voznikov prek aplikacije v prihodnjih posodobitvah še precej celoviteje. Veliko si obetajo od sodelovanja s podjetjem Here, ki je med vodilnimi kartografskimi družbami na svetu in je nedavno izpod Nokie prešla pod konzorcij avtomobilskih gigantov Audi AG, BMW Groupe in Daimler AG. Jasno je torej, da bo Here v prihodnjih letih eno bistvenih imen v avtomobilski industriji.

Prilagajanje vodenja dejanskim razmeram

Here ima poleg zelo natančne navigacijske storitve po besedah Nastrana najbolje razvit sistem "prometa v živo", torej zbiranja in preračunavanja oziroma tolmačenja podatkov o gostoti in zastojih, pri čemer se v veliki meri zanaša na vse uporabnike, ki so tisti hip na nekem odseku bodisi z mobilnimi telefoni ali klasičnimi navigacijami. "Prav gotovo so zaradi virov veliko boljši od Googla pri ocenjevanju trenutnih razmer v prometu," pravi Nastran.

Pogovori o sodelovanju med PIC in Herom že potekajo, cilj pa je, da bi Dars Traffic kmalu ponujal tudi klasično vodenje prek navigacije s spremljanjem gostote prometa, tako da bi bil voznik že zelo kmalu obveščen o nepredvidenem dogodku in odvisno od napovedi glede trajanja omejitve prometa ustrezno preusmerjen na vzporedne ceste. 

"Vsak, ki bo v nekem trenutku na avtocesi ali državni cesti, kar skupaj pomeni 80 odstotkov prometa pri nas, bo lahko v realnem času z zamikom največ nekaj minut informiran, kakšno je stanje prometa na njegovi izbrani ruti," napoveduje Nastran. Aplikacija bo na podlagi trenutnih razmer na primer svetovala, ali je denimo iz Ljubljane do Kranja smiselno peljati po avtocesti ali pa po stari cesti čez Medvode, pa čeprav voznika v obeh primerih čaka gost promet.

Posledice bodo prav gotovo bolj tekoč promet, kar prinese koristi tako posameznikom, gospodarstvu in nenazadnje naravi. 

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 9
  • alojzr 10:06 25.december 2015.

    Edina težava je, da kotić čiz ni enako skuta. Še skut je več vrst. Kotić čiz je enako talijanskemu fjoki di late. Slovenci pa za to reč še nimamo svoje besede. Do takrat bo pač kotić čiz ali fijoki di late.

  • zdrej 11:56 17.december 2015.

    Zanimivo, da so ti izrazi precej prisotni v teh dialektih že več desetletij. Skratka so del zgodovine tistega dela, del dialekta. To lugleščenje pa značilnost zadnjih par let in se širi v vse ostale regije. Kje je zdaj tu ironija? ...prikaži veča? Mogoče v tem da zagovarjaš večji vdor tujk in popačenk v uradno rabo slovenskega jezika? Mediji so tisti, ki pomagajo vzdrževati ali spreminjati jezik. In to je medij!! Zato od njega pričakujem da to odgovorno opravi. Da pomaga k ohranjanju slovenskega jezika, slovenskih besed!! Nep da mi neki kranjčan serje o cottage siru. Pa sprašujem po trgovinah kaki sir za božjo voljo to je. Prodajalke ne vejo. Potem pa po par mesecih ugotovim, da imamo lepo besedo besedo "skuta". Kje je tu ironija? Da nekdo hoče biti "fancy šmency" z uporabo tujk, potem pa se ga ne razume, čeprav obstajajo lepe slovenske besede?\s\sSicer pa režim vedno delajo ljudje, in ti ljudje so mrtvi ali pa zelo stari.

  • dimnikar 11:40 17.december 2015.

    Ironično, glede na št. italjanskih besed v dialektu primorske ter nemških v dialektih gorenjske in štajerske. Eni radi izgovarjate besede režimov tiranskih opresorjev slovenskega naroda, mi pa besede osvobajalcev :)