Romunska znamka pod okriljem Renaulta dobro ve, kaj počne. Leta 2004 je šele vstopila na slovensko tržišče, takratnega logana pa so mnogi gledali postrani in zviška. Kljub sledeči hudi krizi (ali pa prav zaradi nje) ima danes Dacia na trgu sedem različnih modelov in osvojen 4,5-odstotni tržni delež, z nekaterimi modeli, denimo dusterjem, pa je v vrhu razreda. Tudi na drugih trgih gre Dacii odlično, rekordno prodajo bodo letos zabeležili kar v 27 državah od 44, kjer je prisotna.
“Pri Dacii ne stavimo na revolucionarnost in tehnološko naprednost, vse je znano in funkcionalno,” je ob predstavitvi novosti za 2017 povedal direktor prodaje pri Renault-Nissan Marjan Murn.
Brez težav povedo, da so njihove stranke nekoliko posebne, da so to vozniki, ki jim “dol visi”, kaj si o njihovem avtu misli sosed. Zanje je povsem dovolj to, da vsaka dacia v celoti izpolnjuje vsakodnevne potrebe tako glede transporta kot glede vloženega denarja. Ni dodatkov, ki jih lastniki sploh ne bi znali uporabljati.
A hkrati nočejo zamujati trendov v industriji, zato so denimo dacie že nekaj let lahko opremljene z infotainment sistemom na dotik, serijska za slovenski trg pa je ročna klima.
Znotraj je pri omenjenih prenovljenih modelih opazen povsem nov volan, ki odslej vključuje tudi hupo (dacie so bile ene zadnjih aktualnih modelov s hupo še na levem smerniku), impulzne smernike, dodali so nekaj drugačnih lepotnih oblog in spremenili ključ, ki pa še vedno ni zložljiv. Tudi naslednji detajl bodo dosedanje stranke hitro opazile - stikala za dvig stekel so (končno) našla mesto na vratih, zato se je sprostilo kar nekaj prostora za dodatna odlagališča. Vse izvedenke imajo tudi asistenta za speljevanje v klanec, znamka pa je prišla nasproti tudi z ugodnim doplačilom za parkirne asistente in kamero, ki v kompletu stanejo 300 evrov. Vendar je pogoj vgrajen infotainment.
Pri agregatih gre omenit nov vstopni motor, ki bo končno upokojil legendarno Renaultovo oznako 1,2 16V. Nov motor je precej lažji in ima oznako SCe75, je trivaljnik in ima prostornino 1 litra. Atmosferski motor zmore največjo moč 55 kW (75 KM) ter 97 Nm navora, obeta pa normno porabo 5,2 litra za 100 kilometrov.
Pri znamki zelo stavijo tudi na LPG, zato so vsi modeli prilagojeni za uporabo tega alternativnega energenta pri bencinskem 0,9-litrskem turbomotorju. Dizla sta dci 75 in dCi 90.
Najcenejšo dacio je mogoče dobiti za 7.990 evrov kolikor stane sandero, logan stane od 8.140 evrov dalje, karavanski logan MCV je še od 500 evrov dražji (odvisno od opreme in motorja). Sandero stepway je ocenjen na najmanj 9.690 evrov.
andrej.leban@zurnal24.si
sem imel stepwaja 1,6 let.2010, pa sem menjal za clio 4 let. 2012 1,2motor,narejen v Turčiji ampak sem naredil napako,je dacia bila bolj kakovostno narejena
Racionalen nakup tudi glede zanesljivosti. Na ADAC in JD Power je Dacia zelo zelo visoko.