Na predstavitvi v novomeški tovarni Revoz so nam predstavniki slovenskega uvoznika povedali, da je zanje zelo pomembno, da je renault clio v Sloveniji vedno bil najbolje prodajani avtomobil v svojem razredu in je osvojil tudi naslov Slovenskega avta leta. Zato menijo, da se mora s trenutnega drugega spet vrniti na prvo mesto in jih tudi veseli, da ga bodo proizvajali v Sloveniji.
Predsednik uprave in direktor tovarne Revoz Jože Bele je poudaril, da smo jih novinarji nazadnje obiskali pred štirimi leti, ko so proslavljali zagon pete generacije clia. Projekt prehoda na prenovljeni clio se je začel pred enim letom in v tem času jim je uspelo prilagoditi proizvodni proces in kakovost končnega izdelka. Prvi predserijski prenovljeni clio so sicer v tovarni izdelali februarja, njegova proizvodnja pa se bo začela novembra.
Spremenjeno delovno okolje
Tovarna Revoz je prvi clio prve generacije izdelala natanko pred tridesetimi leti. Do danes so jih izdelali že več kot 2 milijona, kar je dobra polovica avtomobilov, ki so zapeljali z njihovih tekočih trakov. Clio prve generacije so sicer izdelovali pet let, drugo generacijo pa kar sedemnajst let, ko jih je iz tovarne zapeljal poldrugi milijon. Clia tretje generacije v Novem mestu niso izdelovali, v četrti generaciji pa jih je v dobrih dveh letih z njihovih tekočih trakov zapeljalo 160.000. Clio pete generacije pa izdelujejo od leta 2019 in od tedaj so jih izdelali 120.000.
Prenovljeni clio bodo izdelovali v praktično istih obratih kot clio prve generacije, vendar je delovno okolje popolnoma spremenjeno, pravi Bele. Danes namreč v tovarni dela več kot 700 robotov, veliko pozornosti pa je bilo posvečene tudi digitalizaciji, umetni inteligenci. Gre torej za delovno okolje, ki združuje virtualni in realni svet, pripomore k boljši kakovosti proizvodnje in tovarni omogoča tudi, da se hitreje odziva na nove zahteve. Zmanjšali so tudi okoljski odtis in so na dobri poti do uresničitve načrta, da skupina Renault do leta 2030 razogljiči vse svoje tovarne.
Tudi dizel
Produktni vodja pri skupini Grandautomotive Jernej Žefran je povedal, da ko govorimo o renaultu cliu, govorimo o zgodbi o uspehu. To velja za vse generacije od prve do pete. Clio je namreč vedno bil najbolje prodajani renault in francoski avtomobil. To velja tudi za Slovenijo, kjer velja skoraj za domači avtomobil. Na naše ceste jih je doslej zapeljalo 135.000.
Danes clio ponuja vse pogonske sklope razen električnega. Danes so sicer bolj iskani bencinski motorji in hibridni pogonski sklop, vendar clio ostaja na voljo tudi z možnostjo turbodizelskega motorja dCi 100. Prodajo dizelske različice clia Renaultu omogočajo predvsem dobri rezultati pri prodaji bencinskih, hibridnih in električnih vozil, zato si lahko privoščijo določen odstotek dizelskih cliov. To jih še posebej veseli, saj lahko s tem ustrežejo velikim podjetjem, ki v 90 odstotkih še vednop povprašujejo po dizelskih avtomobilih.
Kaj je novega?
Osvežitev je sicer cliu največ sprememb prinesla na sprednjem delu, kjer so popolnoma novi sprednji odbijač, novi logotip znamke, prenovljeni žarometi ter preoblikovane dnevne luči, ki bi sestavljene tvorile Renaultov romb. Zadaj je odbijač bolj športen, novi so pokrovi zadnjih luči, nov pa je tudi logotip. Cliu so namenili tudi novo karoserijsko barvo "sivo rafale", po australu in espacu pa je dobil tudi najboljšo različico opreme esprit alpine.
V notranjosti so se oblikovalci posvetili predvsem trajnosti, zato v njej ni več živalskega usnja, prevladujejo pa tkanine na osnovi celuloze. Različica esprit alpine ima v notranjosti tudi reciklirane tkanine. Clio je ostal tudi povsem digitalizirani avtomobil in ima 20 sistemov za zagotavljanje aktivne varnosti.
Prenovljeni clio bo pri nas na voljo v štirih nivojih opreme. Za najcenejši renault clio authentic SCe65 bo treba odšteti vsaj 15.990 evrov, najdražji renault clio iconic esprit alpine E-tech full hybrid 145 pa bo stal 26.890 evrov.
Za najcenejši renault clio authentic SCe65 bo treba odšteti vsaj 15.990 evrov.....in še vedno imaš samo cliota .