Letos so torej starodobniki postali avtomobili, ki so bili prvič izdelani leta 1990. Kakšna je bera? Precej zanimiva, vsekakor pa je marsikateri izmed njih bil zelo prisoten tudi na naših cestah.
Tridesetletnik clio
Leta 1990 je na ceste prvič zapeljal "najbolj slovenski avto", renault clio. A tedaj je bil še povsem francoski, saj so ga v Novem mestu začeli izdelovati šele leta 1993. Z novomeških tekočih trakov je najprej izpodrinil renault 4, potem pa še renault 5. Kot najbolje prodajani avtomobil pri nas je močno vplival na slovensko dojemanje majhnih avtomobilov. Izstopala sta predvsem clio 16v in williams.
Starodobnik je po predpisih vozilo, ki je bilo izdelano "pred 30 ali več leti, je ohranjeno in tehnično vzdrževano tako, da je skladno z originalno konstrukcijsko sestavo in obliko ter se zaradi svojega zgodovinskega in tehničnega pomena ne uporablja za vsakodnevne prevoze."
Precej blizu slovenskim voznikom je bil tudi fiat tempra, limuzina spodnjega srednjega razreda, ki jo je Fiat v Italiji izdeloval do leta 1997, leta 2000 pa je zadnja zapustila tekoče trakove v vietnamskem Ho Chi Minh Cityju oziroma Saigonu kot smo ga nekoč poznali. Tempra je nasledila regato in je bila v bistvu limuzinska različica tipa, kar je nakazovalo tudi delovno ime njenega razvoja: tipo 3. Tudi ponudba motorjev in ostala tehnika sta bili podobni, kot v tipu.
Tretja generacija BMW-jeve trojke
BMW je leta 1990 začel izdelovati že tretjo generacijo serije 3, ki se je od predhodnice razlikovala po precej bolj zaobljenih oblikah. Sprva je bila na voljo le petvratna limuzina, ki so ji sledili kupe, kabriolet, kombi touring in trivratna kombilimuzina compact. Bolj privlačen je bila prva generacija BMW-jevega razkošnega kupeja serije 8, ki so ga izdelovali do leta 1999.
Z druge strani nemško nemške meje je tistega leta pripeljal tudi trabant čertrte generacije, za katerega je bilo značilno predvsem, da je namesto dvotaktnega dvovaljnika imel pod motornim pokrovom 1,1-litrski štiritaktni štirivaljnik.
Starodobnik ima pri tehničnem pregledu, cestnini in zavarovanju lahko precejšnje ugodnosti v obliki popustov. Tako plača le 20 odstotkov predvidene letne dajatve, zavarovalnice pa imajo za ta vozila običajno zelo ugodne pakete, saj vedo, da so njihovi lastniki še bolj previdni pri vožnji in skrbi.
Pomembna novost je prišla tudi s Švedske, kjer so volve serije 700 nadomestili volvi serije 900, ki so jim namenili novo modularno družino motorjev, šele s prenovo leta 1995 pa so se tudi oblikovno zares ločili od prednikov. Model je bil v skladu s švedskim izročilom na voljo kot limuzina ali karavan.
Privlačni "japonci"
Nissan je leta 1990 predstavil prvo generacijo limuzine srednjega razreda, ki je v Evropi nadomestila ne preveč uspešni bluebird in je na trgu v treh generacijah ostala do leta 2007, Toyota pa je v Evropo pripeljala veliki enoprostorec, ki se je imenoval previa. A Japonci so tistega leta svet presenetili tudi z dvema športnima avtomobiloma, ki sta vsak na svoj način pustila pečat v avtomobilski zgodovini. To sta bila honda NSX in mitsubishi 3000GT, ki je bil znan tudi kot dodge stealth.
Nova avtomobila sta prišla tudi iz Južne Koreje, ki se je tedaj začela zares uveljavljati kot upoštevanja vredna proizvajalka avtomobilov. Prvi je bil danes že skoraj pozabljeni daewoo espero, močneje pa se je uveljavila druga novinka, hyundai lantra oziroma elantra, s katero je Hyundai nastopil s spodnjem srednjem razredu in je doživela več osvežitev in prenov.
Nazadnje omenimo še dva "američana". Z drugo leta 1990 predstavljeno generacijo se je tudi pri nas pojavil veliki enoprostorec chrysler voyager, ki je imel vedno vrsto imen in je generalno znan kot "Chryslerjevi minivani", tistega leta pa je na ceste prvič zapeljal tudi ford explorer.
https://Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks
https://Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks
https://Badoo.red - spletna stran za zmenke za odrasle, ki želijo najti partnerja za seks