Honda. Japonski proizvajalec preživlja težke čase, zato na novo generacijo civica polagajo velike upe. Morda je to razlog, da so v primerjavi s prejšnjim, po zunanji obliki in notranji urejenosti revolucionarnim modelom, tokrat oblikovalski svinčniki delovali konzervativneje in so se predvsem trudili odpraviti kritike na račun predhodnika. Rezultat so poimenovali revolucionarna evolucija, torej odprava šibkih točk iz preteklosti in izboljšanje že dokazanih rešitev.
Avtomobil je malenkost nižji, širši in daljši od predhodnika, deluje še bolj športno, zaradi krajše medosne razdalje so previsi opaznejši. Spredaj, kjer vedno sveti LED dnevna osvetlitev, v najvišji stopnji opreme pa biksenonski žarometi, ostane v spominu k tlom poveznjen nos, ki mu izraz začini dvobarvnost. Z boka ostaja avtomobil razmeroma zadržan, medtem ko zadek zaznamuje združitev svetil in spojlerja.
Čeprav ohranja rešitev torzijskega droga (od tod tudi s 477 litri za C segment velik prtljažnik), so podvozje uspeli "utišati" z uporabo novih rešitev, novo vpetje zadnjih koles omogoča več dinamike med ovinki, spredaj ostaja podvozje tipa MacPherson. Med novostmi so tudi bolj zanesljive zavore.
Znotraj za odtenek bolj konvencionalen
V notranjosti je avtomobil ohranil videz kokpita, čeprav po drugi strani deluje manj ekstravaganten, če omenimo le videz novega volanskega obroča in ročice menjalnika. To ne bo nujno všeč vsem. Še vedno pa v ožjem delovnem območju ostaja postavitev digitalnega merilnika hitrosti za analognim merilnikom vrtljajev. Odvisno od ekonomičnosti na eni ali pritiskanja na plin na drugi strani se osvetlitev spreminja iz zelene v modro in rdečo.
Ostaja tudi prilagodljiva zadnja klop, kjer je mogoče znižati sedala in tako v avtomobil naložiti višje predmete. Novi civic ima odslej vedno pet vrat in je bolj pregleden, tudi na račun kamere in parkirnih senzorjev spredaj in zadaj.
Trije motorji, tri glavne opreme
Motorji so trije, že znanih prostornin, a z izboljšanim in čistejšim delovanjem. Vstopni motor je 1,4-litrski bencinar s 73 kW (100 KM) moči. Najbolj prodajan naj bi bil dva tisoč evrov dražji 1,8-litrski motor, ki ima na zalogi 104 kW (142 KM) moči. Dizel je za zdaj 2,2-litrski, ki so mu moč in navor malenkost povišali, in je sedaj na razpolago 110 kW (150 KM) oziroma 350 Nm, hkrati pa je z izpustom 110 gramov CO2 na kilometer med čistejšimi. Od 1,8-litrskega je dizel dražji še za dodatna dva tisočaka. Vsaj na začetku naj bi bilo razmerje prodaje 80:20 v korist bencinarjema, a ga bo verjetno precej spremenil novi 1,6-litrski dizel z 88 kW (120 KM), ki pride na trg v drugi polovici leta. Za močnejšega bencinarja je na voljo petstopenjska avtomatika s sekvenčnim prestavljanjem.
Slovencem večji popust
Zanimivo je, da so slovenski civici precej cenejši od tistih v Italiji in Nemčiji, saj so razlike ob enaki opremljenosti najmanj dva tisoč evrov. Uvoznik namerava letos prodati 270 civicov devete generacije. Za primerjavo, leta 2008 je prodal 554 civicov prejšnje generacije. V pretežni meri bodo kupci znamki zveste stranke, tako moške kot ženske, stari med 25 in 55 let.