Pri Kii pravijo, da ne želijo biti napihnjeni, a dodajajo, da samozavest gradijo na dobrih prodajnih številkah. Sportage je njihov glavni adut v Evropi in Sloveniji, vsak peti prodani SUV C segmenta (brez vštetih enodnevnih registracij) naj bi bil sportage. "Kar poglejte na parkirišča in videli boste, da je ne prodajamo le na papiru," so pri Kii povedali na slovenski predstavitvi nove generacije modela sportage.
Štirje stebri nove generacije
Dizajnerji se niso odločili za evolucijo, pač pa revolucijo. Zunanja oblika predstavlja odmik, najbolj prepoznaven znak pa še vedno ostaja "tigrova" maska. Novi so žarometi (lahko so dinamični s samodejnim preklapljanjem kratkih in dolgih luči), ki so razdeljeni v dve skupini s po štirimi dnevnimi led sijalkami umeščenimi na rob odbijača. Pokrov motorja odlikujejo bolj ostre linije, koloteki avtomobil vizualno naredijo večjega, kot je bil.
Gledano s strani je podobnost z odhajajočim modelom večja, a z bolj poudarjeno dinamiko, daljšimi previsi spredaj in krajšimi zadaj in v stilu kupejev padajočo strešno linijo proti zadku, ki se zaključuje s strešnim spojlerjem. Na zadku, s katerim so oblikovalci želeli poudariti širino, za navdih pa je služil koncept provo, sta povsem nova led žarometa, ki ju povezuje kromirana letvica.
Spremembe čutimo in vidimo
Potovalna kabina in vgrajene tehnologije, ki se v večini spogledujejo z večjim modelom sorentom. Sportage se ponaša z boljšimi, na otip mehkejšimi materiali v primerjavi s tretjo generacijo in izolacijo, ki v kabino prepušča manj pišča vetra in trušča motorja. Novost je 7- oziroma 8-palčni zaslon na dotik usmerjen proti vozniku, ki je del novega infromacijsko-zabavnega sistema. Pri Kii omenjajo ozvočenje s šestimi zvočniki, za doplačilo je na izbiro audio sistem JBL z osmimi zvočniki.
Notranjega prostora je več, spredaj pol centimeta za glavo, zadaj pa 1,6 centimetra. Tud prostora za noge je več, spredaj za 1,6 centimetra več prostora, zadaj pa za 0,7 centimetra.
Več udobja zagotavljajo v več smeri in načinov nastavljivi sedeži, ki lahko voznika in sopotnika spredaj hladijo ali grejejo, sistem pametnega samodejnega odpiranja prtljažnika samodejno odpira prtljažna vrata, če sistem zazna ključ v bližini prtljažnika.
Nov turbo bencinski motor in brezžično polnjenje telefona
V prid dinamike vožnje, z manj nagibanja, so uporabili ultra trdne materiale (ojačanih je bilo za 102 metra elementov), izboljšave so bile narejene tudi na vzmetenju in na zavorah, ki vozilo zaustavijo prej.
Novosti so tudi na področju povezljivosti. Del zabavno-informacijskega sistema je navigacija, ki v realnem času prikazuje vse pomembne prometne informacije za voznika in sopotnike. V novem sportagu je možno brezžično polniti pametne telefone. Brezžično polnjenje se nahaja v sredinski konzoli – ko 5-vatni sistem zazna združljivo napravo v odprtem predalu sredinske konzole se aktivira brezžično polnjenje.
Četrta generacija je slovenskim kupcem na voljo z 1,6-litrskim GDI-bencinskim motorjem s 97 kilovati moči (132 KM) in 161 Nm navora in njegovo povsem novo turborazličico s 130 kilovati moči (177 KM) in 265 Nm navora. Sledi 1,7-litrski CRDi turbodizelski motor s 85 kilovati moči (115 KM) in 2,0-litrski dizelski motor v različici s 100 kilovati moči (137 KM) in 373 Nm navora oziroma 136 kilovatov moči (185 KM) in 400 Nm navora.
Odvisno od pogonskega agregata bodo na voljo šeststopenjski ročni menjalnik, šeststopenjski samodejni menjalnik in novi sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvojno sklopko.
Me prav zanima, ali bo tudi nov model zopet najbolje prodajan terenec v Sloveniji? Verjetno zna biti to precej boleče za marsikaterega nemškoljubca...