Ko gre za število prodanih avtomobilov, je bila lani prodaja novih osebnih vozil v Sloveniji z dobrimi 46.000 enotami precej slaba, saj je bila slabša le še leta 1992. Kljub temu se je leto 2022 izkazalo za številne avtomobilske uvoznike za finančno zelo uspešno. Avtomobilov je bilo manj, kot je bilo kupcev, zato so se podražili večkrat na leto, kar pokaže tudi pogled na cenike.
Najcenješi golf letos štiri tisočake cenejši
Ena od posebnosti leta 2022 je bila tudi proizvodnja bolje opremljenih avtomobilov, s katerimi proizvajalci na enoto zaslužijo več. Tak primer je eden najbolj priljubljenih modelov vozil v Evropi, VW golf, ki je lani marca stal pri nas najmanj 29 tisočakov, zdaj pa uvoznik za vozila Volkswagen pri nas ponuja golfa v izvedbi rabbit že za ceno manj kot 24 tisočakov. Res gre za osnovno opremljenega golfa, a pogled na cenike in tehnične specifikacije pokaže, da že za dobrega tisočaka več dobite golfa rabbita, ki ponuja že zelo bogato opremo. Dobro opremljen golf je torej letos dosegljiv že za štiri tisočake manj kot lani.
"Cene so se letos sicer umirile, vendar pa zaradi še vedno visoke inflacije lahko pričakujemo, da se bodo v prihodnosti še naprej prilagajale. Za stranke pogosto pripravljamo različne akcije in ugodnosti, s katerimi vzdržujemo cenovno konkurenčnost," je za Žurnal24 dejal vodja prodaje Volkswagen, Grega Bertoncelj, ki pravi, da se je količina vozil na zalogi glede na lansko leto nekoliko povečala. "Za zdaj imamo na zalogi zadovoljiv izbor vozil pri modelih t-cross, t-roc in tiguan, ki naše stranke trenutno tudi najbolj zanimajo," pravi sogovornik, ki smo ga vprašali tudi glede akcij. Akcije prilagajajo glede na trenutne potrebe in razmere na trgu in običajno niso samo na nakup vozila iz zaloge.
Kar zadeva morebitne podražitve, Bertoncelj pravi, da so bile te lani posledica dviga cen surovin in energije in ne pomanjkanja komponent. Tako da normalizacija proizvodnje ne bo imela vpliva na cene vozil.
Tudi 7.000 evrov popusta na priljubljenega križanca
Kot uporabniki svetovnega spleta smo opazili predvsem akcije zastopnikov določenih znamk, ki so iz tovarn dobili naenkrat večjo količino vozil, ki so zdaj na zalogi. Ford ima tako na zalogi lepo število vozil SUV modelov. Zanimivo je, da za priljubljen model puma, na vozila iz zaloge, pri Fordu ponujajo tudi sedem tisoč evrov popusta. Pumo torej dobite za podoben znesek kot konec leta 2021, ko cene še niso "ponorele". Vendar pa ste v večini primerov, kar smo ugotovili tudi ob pogovoru z nekaterimi avtomobilskimi trgovci, pri nakupu vezani na vozila iz zaloge, ki bi se jih prodajalci radi znebili s svojih parkirišč, ki so ponekod že precej polna.
Tomaž Oblak, direktor prodaje in marketinga pri uvozniku za vozila Ford pravi, da se je zanimanje za pumo iz zaloge zaradi akcijskih cen močno povečalo. "Stanje zalog je boljše, predvsem pri osebnih vozilih, zlasti pumi, kugi in focusu. Tudi pri lahkih gospodarskih vozilih se dobava izboljšuje. Ne smemo pa pozabiti omeniti niti predstavitev novih modelov, kot sta electric explorer in transit courier. Pred poletjem sledi še novi ford custom." Zato pa Oblak pravi, da z normalizacijo proizvodnje ne pričakujejo bistvene pocenitve vozil.
Zaloga Oplovih modelov bogata
Pri trgovcu za znamko Opel, kjer crosslanda oglašujejo za 18.490 evrov, prečrtana cena na oglasu pa je 20.246 evrov, smo izvedeli, da gre za točno določen model z bencinskim motorjem s 110 'konji' in ročnim menjalnikom. Največji popust je vezan na hišno financiranje, je pa zanimivo, da dvigujejo tudi gotovinski popust, ki znaša pet odstotkov. Vsak kupec pa dobi še registracijski popust.
Kot smo izvedeli, lahko kupci crosslanda, pa tudi mokke in corse, izbirajo med številnimi različnimi avtomobili, saj je ponudba vozil iz zaloge velika. Zanimiv pa je tudi podatek, da naj bi se pri Oplu znižale tudi cene po ceniku, česar v pogovorih s prodajalci drugih znamk nismo zaznali. To velja za cene vozil, ki jih "domov odpeljete takoj" in ne za tiste, ki jih specificirate in naročite v tovarno. Cene teh vozil se lahko v času, ko čakate, da jih proizvedejo in dostavijo v Slovenijo, spremenijo.
Cen na rednih cenikih ne spreminjajo navzdol
V salonu vozil znamke Toyota smo izvedeli, da popustov, kot smo jih bili vajeni v preteklosti, še ni. Lahko naletite na akcijo za posamezen model, kot je CH-R electric hybrid, ki v akciji namesto 30.350 evrov stane 27.790 evrov. Dobijo se klasični popusti, ki jih daje večina prodajalcev, in sicer med 500 in 1.000 evri.
Pri prodajalcih vozil BMW pojasnjujejo, da avtomobilov še vedno primanjkuje, zato v kratkem ni pričakovati pocenitev njihovih vozil. Tudi pri BMW je veliko odvisno od trenutka nakupa vozila, torej ali je na zalogi ali ne. Trenutno je na zalogi, sploh pri seriji 3, znatno več modelov z bencinskim kot dizelskim motorjem.
V skupini Emil Frey, ki je med drugim uvoznik za znamke Fiat, Peugeot, Citroën, Mercedes-Benz, Honda, Mitsubishi, Alfa Romeo, Jeep, DS Automobiles in druge, potrjujejo, da se je trend višanja cen glede na lansko leto umiril. Ugodnosti za stranke so vedno na voljo, ampak se čez leto spreminjajo.
Sporočajo, da je največ zanimanja za vozila na zalogi, ki je večja kot lani. Je pa to odvisno predvsem od potreb in želja kupcev. Bolj kot na posamezne akcije, se trudijo zagotoviti najboljšo možno ponudbo - ne glede na status vozila - z različnimi prodajnimi orodji, kot so financiranje, bonusi, jamstva in garancije.
Kot so nam še pojasnili, na ceno vozil ne vplivajo samo zamude v dobavi delov in višje cene surovin, temveč tudi stroški prevoza, energije ter globalne spremembe, ki smo jim priča, zato pocenitev letos ne pričakujejo.
Ceneje, če niste izbirčni
Temo avtomobilskih popustov smo naslovili tudi na uvoznika vozil Renault in Dacia, kjer se zaradi znanih vzrokov še vedno spopadajo z zamudami v dobavah vozil, zato kupcem svetujejo, naj ne tvegajo in raje jemljejo avte iz zaloge. "Zdaj ni čas za pretirano izbiranje barve in dodatne opreme, oziroma naročanje posebnega vozila v proizvodnjo. Vse to prinese tveganja pri dobavnem roku, saj lahko izdelan avto v tovarni več mesecev stoji na parkirišču tudi samo zato, ker mu manjka elektronika za neko majhno dodatno nadstandardno opremo," pravi Rok Istenič iz podjetja GA Adriatic, kjer se trudijo vzdrževati čim večjo zalogo vozil, zlasti pri najbolj prodajanih modelih in novih modelih. To velja še posebej za austral, clio, captur in megane conquest.
Naslednje generacije vozil bodo dražje
Po besedah sogovornika so trenutno te zaloge boljše kot v zadnjih kriznih letih. "Kupcem, ki so pripravljeni sprejeti nekaj kompromisov pri barvi in opremi, lahko večino naših osebnih vozil ponudimo iz zaloge, torej z dobavo takoj, ko je urejena vsa dokumentacija. Kar se cen tiče, nam žal podatki iz tovarn ne napovedujejo kakšnih znižanj, saj cene sestavnih delov ne padajo, kvečjemu se še vedno dražijo. Obenem velja, da bo prihajajoči standard Euro7 krepko podražil proizvodnjo motorjev, ki bodo morali biti močno nadgrajeni, da bodo izpolnili te nove standarde dodatno znižanih emisij. V teh zaostrenih razmerah se trudimo ob nespremenjenih rednih cenikih kupcem čim večkrat ponuditi kakšno akcijo, ki jim bo nakup olajšala. Tako smo z letošnjo pomladjo na večini modelov znamke Renault ob nakupu vozila prek našega financiranja uvedli brezplačno 8-letno podaljšano jamstvo, ki je unikatno oziroma razvito prav za slovenski trg."
Istenič še pojasnjuje, da so za omejeno zalogo vozil clio in megane conquest uspeli zagotoviti časovno omejeni popust, in sicer v višini 1.000 evrov na cliu in 2.000 na meganu conquest, dolgoročneje pa skušajo kupcem olajšati nakup novega vozila s programi financiranja, kjer ob večjem prvem pologu omogočijo odplačevanje vozila z nizkimi mesečnimi obroki.
Tesla s popusti greni življenje konkurenci
Zato pa trg električnih vozil močno trese Tesla Motors, ki je drugič v zadnjih treh mesecih znižala cene svojih modelov, tudi v Sloveniji. Kljub temu smo pisali, da so marže na električna vozila še vedno visoke. Pri Tesli naj bi bila povprečna marža od prodaje električnega vozila 9.000 evrov, a si lahko nižanje cen ob večjem volumnu prodaje privoščijo. Slej ko prej pa se bo morala odzvati tudi konkurenca, kar je ta teden priznal tudi šef Renaulta.
Zaloge vozil tudi na trgu rabljenih
Kako je v primerjavi z lanskim letom z zalogami in cenami ter popusti na področju rabljenih vozil? Rok Florjanc, vodja prodaje rabljenih vozil Porsche Inter Auto (PIA), je za Žurnal24 pojasnil, da je po njihovih podatkih boljša izbira predvsem med štiri in osem let starimi vozili, "žal pa še vedno primanjkujejo mlajša vozila stara do dveh let. Kar zadeva akcije, pa gre po pravilu za znižanje cen pri izbranih vozilih."
Trenutno imajo na zalogi 980 rabljenih in službenih vozil, za katere so po besedah sogovornika postavljene tržne cene, primerljive drugim trgom v EU.
Tole s kvazi popusti je en velik nateg. Vmes so pa ceno 3x dvignili. Enako je z sezonskimi in posezonskimi popusti v štacunah