Kljub temu da so stroški za opravljanje vozniškega izpita poskočili, to ni vplivalo na zanimanje, opažajo avtošole po Sloveniji. Zanimanje za opravljanje vozniškega izpita je sicer odvisno predvsem od nihanj v številčnosti posamezne generacije, ki izpolni predpisane pogoje za opravljanje vozniškega izpita. "Večina mladih se namreč odloči za opravljanje vozniškega izpita čim prej, ko izpolnijo pogoje za samostojno udeležbo z vozilom v prometu," pove predsednik Združenja šol vožnje Slovenije Martin Miklavc.
Na Javni agenciji RS za varnost v prometu (AVP), kjer vodijo evidenco o številu opravljenih vozniških izpitih, so medtem dejali, da je v letu 2022 vozniški izpit uspešno opravilo 17.499 oseb moškega spola in 10.781 oseb ženskega spola. Pri kategoriji B je to razmerje 12.466 proti 10.213. Pri tem je bilo največ posameznikov in posameznic iz starostne kategorije od 18 do 20 let.
Kakšen trend pa opažajo v avtošolah po Sloveniji?
Alfred Štefan iz avtošole Fredi pove, da je v letu 2021 pri njih uspešno opravilo vozniški izpit za B kategorijo 576 kandidatov: "V primerjavi z letom 2017, ko je izpit opravilo 305 kandidatov, je to precejšnja razlika. Ampak povečanje števila kandidatov je tudi zato, ker se je povečalo število zaposlenih učiteljev vožnje. Precejšnjo 'zmedo' je povzročalo tudi zapiranje šol vožnje v času epidemije. Na splošno lahko rečem, da se v naši šoli vožnje v zadnjih petih letih število kandidatov za voznike konstantno povečuje."
Pozitiven trend opažajo tudi pri avtošoli Modri voznik, kjer ima deset učiteljev približno pet izpitov na mesec, kar na letni ravni nanese na približno 500-600 kandidatov. "Število kandidatov je odvisno tudi od številčnosti kadra, je pa res da so generacije vedno močnejše," še omenijo.
Kako pa je z uspešnostjo?
Avtošola Ježica: "Povprečno število ur je relativen pojem, ki varira glede na starost kandidatov, glede na regijo, kjer živijo ali opravljajo izpit, na njihovo psihofizično sposobnost in še mnogo dejavnikov. Bolj talentirani kandidati opravijo minimalno število ur, kar je 20 za prijavo na izpit in potem še preduro in izpitno vožnjo, kar je v teoriji 22 ur. So tudi taki, ki jih potrebujejo 100 in več. V povprečju se lahko pogovarjamo med 40 in 50 urami. Je pa po statistiki prometnih nesreč še vedno preveliko število mladih voznikov povzročiteljev. Poslanstvo učiteljev vožnje je, kar se le da kvalitetno pripraviti kandidata na varno vožnjo skozi življenje in ne le za vozniški izpit."
AMZS Šola Vožnje: "Povprečno število ur za opravljanje vozniškega dovoljenja na območju Ljubljane je po neuradnih podatkih okoli 38. V AMZS Šoli vožnje vodimo statistiko opravljenih izpitnih voženj, pri čemer je 89 odstotkov kandidatov uspešnih v prvem ali drugem poizkusu. Povprečno število ur v naši šoli vožnje je pod povprečjem izpitnega centra oziroma ocenjevalnega mesta."
Šola vožnje Modri voznik: "Trudimo se, da naši kandidati dosežejo manj ur, kot je povprečje v Ljubljani (35), in opravijo z večjim odstotkom uspešnosti, kar je približno 50 %. Pri obeh kriterijih se lahko pohvalimo, da smo uspešni."
Šola vožnje Fredi Maribor: "Povprečno število ur, s katerimi naši kandidati opravijo vozniški, se giblje okoli 35 ur. Ne glede na starost ali spol. So seveda tudi izjeme, v eno ali drugo smer."
Na tem mestu se bomo vrnili na naš prejšnji prispevek, v katerem smo ugotavljali (minimalno) ceno vseh stroškov za pridobitev vozniškega dovoljenja. Skupen znesek se je takrat ustavil na nekaj več 1300 evrih. Glede na pridobljene podatke in povprečje ur, s katerimi kandidati opravijo glavno vožnjo, lahko hitro vidimo, da kandidati za vozniško dovoljenje odštejejo precej več.
H končnemu znesku lahko glede na izračunano povprečje avtošol, na katere smo se obrnili za podatke, dodamo še vsaj 300 evrov. V Ljubljani, kjer je povprečje ur, s katerimi kandidati opravijo vozniški izpit, 35 ur, to denimo nanese na 600 dodatnih evrov.