Avto
119 ogledov

Celjska črna komedija z iskanjem novega avta za "grofa" Šrota

Župan Bojan Šrot je opozoril na oteženo koriščenje evropskih sredstev občin in z Žurnal24 main
Celjski župan Bojan Šrot bo v kratkem dobil novo vozilo za službeno in osebno uporabo, s čimer bo nadomestil skoraj 19 let star dosedanji občinski avto. Svoj stas bo dokazoval z velikim terencem, pri katerem je bolj kot ekologija in varnost v ospredju zahteva, da ima vlečno kljuko.

Osemnajst in pol let je star dosedanji avto celjskega župana Bojana Šrota. Audi A8 2,8 quattro je zvesto služil županu, a po toliko letih je prišel čas za menjavo, čeprav ima avto na števcu razmeroma skromnih 207.834 prevoženih kilometrov. Po ocenah je vreden še 2.000 evrov.

V zadnjih dveh desetletjih je bil napredek v avtomobilski industriji silovit, v ospredje želja pri uspešnih poslovnežih, menedžerjih in veljakih oziroma tistih, ki si predstavljajo, da to so, so množično stopili suvi.

Hkrati je bilo ogromnega narejenega pri zmogljivosti motorjev, saj danes štirivaljni dizli zmorejo tudi po 170 kilovatov, a so na drugi strani precej varčnejši in ekološko sprejemljivi od šestvaljnikov, ki postajajo vse redkejša izbira tudi pri najprestižnejših znamkah in velikokrat le še znak prestiža. Izpusti pod 150 gramov CO2 na kilometer so tudi pri večjih avtih norma, ne eksotika. 

ESC je že več let obvezen pripomoček tudi v najosnovnejšem novem avtu, denimo dacii sandero, danes se avto smatra za napredno varnega, če ima sisteme za samodejno prepoznavanje nevarnosti in zaviranje v sili, radarski tempomat, pomočnike pri držanju in menjavi voznega pasu, kamere, parkirne asistente ...

In kaj si je zaželel celjski prvak?

Na javnem razpisu za novi avto se pri Mestni občini Celje niso kaj prida ozirali na te "drobnarije." S pogojem, da mora biti prostornina dizelskega motorja nad 2.900 ccm (kar avtomatično pomeni vsaj šestvaljni motor), so zdesetkali konkurenco na le nekaj možnih ponudnikov med premium znamkami, hkrati pa dokazali, da so v Celju tako daleč stran od zelene miselnosti kot njihovi sosedje v senci novega dimnika TEŠ 6. Dodaten pogoj je, da ob vsej tej prostornini avto ne sme biti močnejši od 145 kW.

Pričakovan izpust v razpisu je 180 g CO2, povprečna laboratorijska poraba goriva pa "največ" 6,8 litra. Avto, ki bo prevažal naokoli prvega moža knežjega mesta, je popolnoma dovolj varen, če ima ESC in ABS ter alarm, je moč videti iz razpisa.

Na vprašanje, zakaj takšni pogoji, so pri Mestni občini Celje za Žurnal24 podali zanimiv odgovor: "Iz razpisne dokumentacije je razvidno, da je naročnik v opisu navedel zgolj pričakovane lastnosti vozila kot so moč motorja, masa vozila in podobno, kar pomeni, da je ponudnik lahko navedel tudi boljše lastnosti vozil." Povedano drugače, če se na razpis ni prijavil dobavitelj že omenjene dacie sandero z 1,5 dCi motorjem, ali še bolje dacie duster s 4x4 pogonom, ki tudi spada med suve, je zapravil izvrstno priliko, da poda ponudbo z najnižjo ceno.

Očitno bi se bilo po tej celjski mestni logiki mogoče dogovoriti tudi glede pogojev, da mora imeti županovo vozilo "po pričakovanjih" vlečno kljuko za vleko prikolic z električnim sistemom dviganja in spuščanja, usnjen ogrevan volan, eloksirane strešne nosilce ter najmanjšo hitrost vsaj 190 km/h. 

"Vlečna kljuka je bila zgolj pričakovana lastnost vozila, kar pa v primeru, da ponujeno vozilo ne bi imelo vlečne kljuke, ne bi pomenilo, da vozilo ne ustreza pričakovanim lastnostim," v potrditev takšnemu pojmovanju razpisnih pogojev dodajajo županovi sodelavci, ki so v finalu razpisa pričakovali proizvode znamk BMW, Audi, Mercedes-Benz, Land Rover, Volvo in Volkswagen.

Volkswagen touareg | Avtor: Volkswagen Volkswagen

A so na koncu dobili le ponudbo lokalnega celjskega prodajalca vozil VW, ki je ponudil model touareg, saj le ta edini ustreza vsem "pričakovanim" kriterijem, medtem ko vsi ostali potencialni ponudniki razpisnih pogojev očitno niso tolmačil v smeri tako elastičnih pogojev, da bi lahko ponudil tudi limuzino ali manjšega suva, kaj šele takšen avto s prostornino pod 2.900 ccm.

Celjska občina je tako prišla do novega touarega za 58.974,85 evra, v kar je že vštet tudi odkup starega audija. Novi touareg V6 TDI za običajno stranko brez dodatne opreme, ki jo je "predlagal" razpis, po uradnem ceniku stane prek 63 tisoč evrov.

In kaj je narobe z neposrednimi tekmeci touarega?

BMW X5 je za centimeter previsok in s šestvaljnim motorjem precej premočan od "željenih" kriterijev, eden najsodobnejših v srenji audi Q7 prav tako premočan, jeep grand cherokee "žre" preveč, range rover je premočan, mercedes-benz GLE je premočan in previsok, volvo XC60 ali trenutno najvarnejši pod soncem volvo XC90 pa sta se v prid ekološkosti že zdavnaj odpovedala tako velikim (a hkrati razmeroma slabo zmogljivim) motorjem pod pokrovom. Seveda pa je na voljo še veliko cenejših modelov, če le ne bi bilo tiste "pričakovane" prostornine kar treh litrov. Tudi dacia duster ima namreč lahko "radio-navigacijski sistem z zaslonom na dotik" in strešne nosilce.

andrej.leban@zurnal24.si

Komentarjev 8
  • Avatar olor
    olor 10:43 19.januar 2016.

    Revež nima avta, zato mora imeti službenega za privat vožnje. Pa da vse takšne lemuhe gledamo, tazadnji čas je da zaropota.

  • novispenjac 15:49 18.januar 2016.

    Če niso v žurnalu spet narobe prepisali, je razpis nezakonit, ker vsebuje nezakonite pogoje. Najvišja omejitev hitrosti v Sloveniji je 130 km/h. Tile pa hočejo "najmanjšo hitrost vsaj 190 km/h". Torej zahtevajo vozilo, s katerim bodo delali prekrške. Takega pogoja ...prikaži več ne moreš dat v razpis.

  • endrug 14:49 18.januar 2016.

    Če občina plača, ni problema. Ker pa je za osebno uporabo, bi moral biti obdavčen. Ampak eni so bolj enakopravni od drugih. To pa je že...