Takšne ofenzive od zastopnikov nismo vajeni. A pri Fordu so v jesen krenili z zelo pomlajeno paleto potniških vozil, s čimer so jo umerili s tistim, kar ponuja konkurenca, ali pa celo ponujajo nekaj več. Glavno težo ima seveda enoprostorska kategorija, ki je bila že doslej pri Fordu prodajno izredno močna.
C-max, grand C-max
Oblika:
Odlično sprejeta enoprostorca C-razreda sta doživela konkretno medgeneracijsko prenovo, pri katerih pa je poleg zunanjih sprememb v ospredju tudi vsebina. Tako običajni C-max kot nekoliko večji (tudi kot sedemsedežnik) ter z drsnimi vrati oboroženi grand C-max sta si zategnila gubice z malce spremenjenim videzom prednjega dela, na katerem sta dobila zdaj že značilna šesterokota "usta", logotip pa se je preselil nad tako poudarjeno odprtino za zrak. Zadnje luči svetijo malce drugače.
Inženirji so uporabili nekatere rešitve za boljšo zvočno zatesnjenost, medtem ko je notranjost posodobljena in na moč podobna tisti iz focusa.
Nova tehnologija:
Iz focusa prihajajo tudi številne nove tehnologije: biksenonski dinamični žarometi, aktivni asistent za parkiranje in napredna varnost v obliki samodejnega zaviranja city AEB, prepoznavanje znakov in nezbranosti, ter pomočnika za držanje smeri.
Posodobljeni motorji:
Vsi so s turbino podprti, poleg 1,0-litrskega (izvedbi 74 in 92 kW) bencin poganja tudi 1,5-litrskega ecoboosta (110 kW), medtem ko sta pri dizlih na voljo novi 1,5-litrski dizel (70 in 88 kW), ki nadomešča stari za deciliter večji motor, ter še močni 2,0-litrski motor (110 in 125 kW). Pri obeh je opcija powershift menjalnik z dvojno sklopko.
Oprema in cena:
Oba granda sta na voljo v štirih paketih serijske opreme, polovica od vseh kupcev pa naj bi se odločila za drugo opremo po vrsti business (tempomat, ford mykey, lita platišča, dvopodročna klima, sync 1. generacije, senčnika v zadnjih vratih ...). Cena za vstopnega C-maxa je 15.370 evrov (dosedanji se s popustom prodaja od 13.800 evrov), za grand C-maxa je treba dati najmanj 16.100 evrov.
S-max in galaxy
Oblika:
Večja enoprostorca želita nadaljevati uspešno zgodbo predhodnikov, še posebej S-max ima resne ambicije, da si podaljša slavo, ki jo drži med dinamičnimi slovenskimi očeti, ki potrebujejo prostoren avto, nikakor pa ne okorne škatle.
Nova tehnologija
V notranjosti sta avtomobila veliko povzela po modelu mondeo, saj je delovni prostor na moč podoben z digitalnimi merilniki, osrednjo konzolo z zaslonom, stikali ... Poleg vseh tehnologij, ki jih je uvedel že mondeo, velja omeniti nekaj dvojici lastnih rešitev, denimo prilagodljivo krmiljenje, električno poklopni zadnji sedeži (pri galaxyju se tisti v tretji tudi dvigajo zgolj s pritiskom na gumb). Med dodatno opremo so kamera spredaj z deljenim vidnim kotom, avtomatski parkirni asistent, dinamične LED luči s prilagodljivo osvetlitvijo nasprotnega prometa, intervalni prednji smerniki, inteligentni omejevalnih hitrosti, ki samodejno zniža ali zviša hitrost glede na trenutno veljavno omejitev ... Varnost je za Forda tradicionalno v ospredju, serijski je denimo lane assist, city AEB prepoznava tudi pešce.
Motorizacija
Novost v ponudbi je 4x4 pogon pri vstopnem in drugem najmočnejšem dizelskem motorju s 110 kW (150 KM) in 132 kW (180 KM). V ponudbi je še močnejša izpeljanka z dvema turbinama in 132 kW (210 KM). Bencinska sta 1,5- s 118kW/160 KM in 2,0-litrska s 176 kW/240 KM ecoboost motorja.
S-max in galaxy sta na voljo v dveh opremah, večina kupcev naj bi posegala po bolje opremljeni titanium izvedbi z večjimi platišči, LED dnevnimi lučmi, kromom, syncom druge generacije z 8-palčnim zaslonom ...
S-max stane od 25.600 evrov dalje, 110-kilovatni dizel titanium od 29.480 evrov. Galaxy je na voljo po ceni 27.510 evrov, 110-kilovatni titanium od 31.380 evrov. Štirikolesni pogon doda 2.770 evrov, powershift menjalnik pa 1.660 evrov.
andrej.leban@zurnal24.si