Avto
44 ogledov

BYD: baterija ni eksplodirala, kriv je trk

Nesreča BYD Weibo.com
Pet dni po nesreči električnega vozila najbolj znanega kitajskega proizvajalca avtomobilov BYD, ki je po trku zagorel, so kitajske oblasti v tovarno napotile strokovnjake, ki bodo raziskali, kaj je povzročilo požar, ki je vzel tri življenja.

Naj spomnimo. Na Kitajskem so v tragični prometni nesreči, v kateri je pijan voznik trčil v zadek taksija z električnim motorjem, umrli vsi trije potniki v taksiju. Pri trku je prišlo do eksplozije in požara, ki naj bi ju povzročil kratek stik baterije električnega vozila.

Novica o eksploziji se je hitro razširila, pojavile pa so se množične špekulacije o varnosti električnih vozil in vplivu na proizvodnjo tovrstnih vozil. V medijih so se pojavila vprašanja, kako lahko avtomobil brez posode za gorivo zgori v nekaj minutah. Pri tem so citirali izjavo predsednika podjetja BYD Wanga Chuanfuja, ki je ob predstavitvi vozila dejal: "Baterije v naših avtomobilih ne morejo eksplodirati niti, če jih vržete v ogenj."

Taksi še naprej v prodaji

BYD e6 | Avtor: BYD BYD
Nesreča je vplivala tudi na delnice proizvajalca vozil BYD, katerega 10-odstotni lastnik je tudi ameriški investitor Warren Buffet, ki so v hipu močno padle. Tragični dogodek preiskuje tudi proizvajalec, ki trdi, da baterije niso eksplodirale in naj bi bile le delno poškodovane. Uničeni električni taksi je sicer zaplenila policija, BYD pa ga ne misli umakniti iz prodaje.

Zadnja nesreča je spet vrgla temno senco na kitajske proizvajalce električnih vozil. Špekulanti se sprašujejo, zakaj drugi udeležen taksi v nesreči ni bil resno poškodovan, medtem ko je e6 zgorel, potniki pa zaradi ognja, ki se je bliskovito razširil po vozilu, sploh niso imeli časa odpreti vrat vozila in pobegniti ognjenim zubljem. Pri BYD trdijo, da je voznik, ki je povzročil nesrečo, najprej udaril v električni taksi, sila udarca pa je bila toliko močnejša kot pri udarcu v drug taksi s konvencionalnim motorjem, da so bile posledice toliko hujše. "To bi se lahko zgodilo vsakemu," je požar komentiral predstavnik proizvajalca BYD.

Pri BYD trdijo, da je ogenj taksi zajel šele po trku in da se nesreča razlikuje od tiste, v kateri je lani ogenj zajel zotye električni avtomobil in električni avtobus v Šanghaju, obe vozili pa sta zgoreli v plamenih. BYD-jev e6 naj bi po besedah predstavnikov podjetja prestal številna zahtevna varnostna testiranja.

Postaviti višje standarde

Kakorkoli, številni so po novi nesreči na Kitajskem zaskrbljeni in so podvomili o varnosti baterij v električnih avtomobilih. Wang Zidong iz 985 državnega testnega centra, zadolženega za električna vozila, meni, da proizvajalci baterij ponavljajo stare napake, ko raziskujejo proizvodnjo nizko kakovostnih baterij. Chen Quanshi, šef instituta za razvoj avtomobilov Tsinghua, ki je raziskoval tudi nesrečo modela zotye, pravi, da mala nekvalificirana podjetja z vprašljivo tehnologijo ne bi smela proizvajati električnih vozil. Oba strokovnjaka menita, da je treba postaviti visoke standarde varnosti, v nasprotnem bomo še naprej priča podobnim tragičnim nesrečam, kot se je zgodila pred tednom dni.

Če ne bo dokazano, da je eksplozijo povzročila baterija, to ne bo slabo vplivalo le na podjetje BYD, ampak na celotno avtomobilsko industrijo električnih vozil, so si enotni strokovnjaki.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.