Priprava vozila
- Ste ga pred vožnjo očistili snega, vključno s streho in svetlobnimi telesi?
- Imate nameščene zimske pnevmatike z dovolj profila, za vožnjo po zahtevnem terenu (klanec) pa tudi verige? Znate slednje sploh natakniti? Povadite raje na toplem! Alternativa so tekstilne verige, ki jih je zelo enostavno namestiti. Več TUKAJ.
- Je tekočina za stekla pripravljena na temperature globoko pod ničlo?
- Imate v vozilu toplo odejo, lopato, svetilko, metlico in strgalo? Kaj pa kakšno ploščico hrane za vsak primer, če boste obstali v zastoju, denimo zaradi nesreče?
Vožnja
- Speljujte počasi in v nizkih vrtljajih, menjajte navzgor resnično čim prej. Če začnejo pnevmatike "kopati", popustite plin, da zopet dobijo oprijem, po potrebi stisnite sklopko. Zelo primerno je, da še posebej, če s snegom nimate veliko izkušenj, poskusite s krajšo vožnjo z naglimi zavoji in zaviranjem na praznem parkirišču, da dobite občutek, kako malo oprijema imajo pnevmatike v takšnih okoliščinah.
- Nežno spreminjajte smer. Držanje volana pri vožnji na snežni podlagi naj bo mehkejše, enako velja za odzive in morebitno popravljanje smeri.
-- Zavirajte blago, pod nobenim pogojem sunkovito. Čim več uporabljajte zaviranje z motorjem. Predvidite situacije!
- Povečajte varnostno razdaljo do spredaj vozečih vozil. Le tako boste ob zaviranju pravi čas varno ustavili.
- Če vam v zavoju prične vozilo zanašati, torej da začne uhajati nos vozila, nemudoma spustite plin in stisnite sklopko, da se zaustavi zdrsavanje pogonskih koles, po potrebi dodajte volan v nasprotni smeri poteka zavoja. Če ima avto zadnji pogon, vam bo veliko prej kot nos odneslo zadek. Tudi tu velja - stisnite sklopko, nato pa z volanom stabilizirajte zadek.
- Držite tempo. Kljub obupnim razmeram nikar ne vozite tako počasi, da boste za seboj ustvarjali jezno množico voznikov, na pravem mestu se raje umaknite in jih spustite naprej. Poskušajte se priklopiti koloni vozil.
5 najpogostejših napak voznikov v snegu
- Vozniki vozil s 4x4 pogonom. Menijo, da se jim ne more nič zgoditi. Res so takšna vozila bolj zanesljiva na spolzki podlagi, a vsemogočna vendarle niso. Ko je treba zavirati, so enako nebogljena, kot vsa ostala vozila.
- "Zima? Jaz znam voziti." Ponavadi prav takšni vozniki nimajo avtov, ki bi bili dobro pripravljeni na nove razmere, ali pa sami močno precenjujejo svoje sposobnosti. Znano je, da je najbolj nevarno na cestah dan po prvem pravem sneženju, saj takrat veliko voznikov še ne prilagodi tehnike vožnje.
- Vožnja na prekratki varnosti razdalji. Slab oprijem ni hec. Če vozite prehitro, potem vas ob nenadnem zaviranju lahko reši le še čudež. Če običajno velja pravilo 2 sekund, naj bi snegu veljalo kar 6 sekund časovne razlike med vozili.
- Pregrobo zaviranje. Veliko voznikov in voznic že ob manjšem spodrsavanju pogonskih koles v strahu močno pritisne na zavoro, s tem pa le še poslabšajo zadevo, ko avto že tako nima oprijema. V snegu ima glavno besedo sklopka.
- Vožnja prehitro. Gre za največjo napako v primeru snega na cesti. Nekateri še na avtocesti vozijo krepko prek 100 km/h. Pri takšnih hitrostih ni rešitve, ko vam bo avtomobil pričel drseti.
popoln? prej bi rekel normaln. vsak normaln človk je sposobn dosežt tak minimum vožnje.
Ti si še bolj popoln kot naši politiki, vse zajebajo drugi.
Jz pa tkole razmišljam. Tist k ne zna po snegu vozt tud na splošno ne zna dobr vozt. Jz vozm po snegu z večjo varnostno razdaljo pa tm k ni cesta naravnost pač malenekost počasnej. Pač po občutku in ja… ...prikaži več do zdej nism mel še nikol problemov. Tud k je bil sveže sneg zapaden sm točn to delal k v članku piše..torej če me je mal začel zanašt sm si pomagu s sklopko pa, če sm vidu da prihaja ovink sem kolikor se da bremzal z motorjem. Čist lepo v izi. Pa nimam tečaja varne vožnje sam pač...že kmečka logika pa občutk mi govori kaj je treba narest. Nikol ne paničarm pa nikol ne precenjujem svojih zmožnosti. Ker poznam kje so moje meje tud nikol nimam problemov. No mal je problem ker marsikdo za mano nima dost velike varnostne razdalje in morm pol mal pazt.