Največji svetovni proizvajalec avtomobilskih delov Bosch je napovedal sodelovanje s švedsko družbo Powercell, katerega cilj bo razvoj ključnih komponent vodikovih celic za pogon avtomobilov. Projekt naj bi končali najpozneje leta 2022. Bosch je pred tem nameraval proizvajati akumulatorje za električna vozila, a je od načrtov odstopil.
Bosch in Powercell, nekdanja Volvova podružnica, bosta razvijala jedrni del celice, kjer prihaja do kemijske reakcije med vodikom in kisikom, iz česar nastaja elektrika, povzema poročanje tujih medijev STA.
Bosch se je sprva nameraval lotiti razvoja akumulatorjev za električna vozila, a je načrte lani opustil. Po ocenah analitikov je vzrok za to v močni konkurenci na tem področju, medtem ko bo imel pri razvoju komponent vodikovih celic precej več prostora.
Podrobnosti sodelovanja podjetji nista razkrili. Tako ni znano, ali bo Bosch tudi lastniško vstopil v švedsko družbo.
Vozila na vodik, ki so jih nekateri proizvajalci že ponudili trgu, sicer pa razvojno gledano zaostajajo za električnimi, imajo v primerjavi s slednjimi več prednosti in slabosti. Glavne prednosti so daljši doseg, bistveno hitrejše polnjenje in dejstvo, da je edini izpust takšnih vozil vodna para. Največje slabosti so medtem trenutno še zelo majhno število polnilnic, višja cena goriva ter višje cene in skromnejša ponudba avtomobilov na vodik.
dezurni@zurnal24.si
Trenutno je vprašanje zgolj 3E bilanca tehnologije pridobivanja vodika (energetsko, ekološko in ekonomično), ko bo to rešeno bo to rešitveni koncept za 0 emisij. Do takrat je pa še kar nekaj poti. Je pa lep začetek, če se prične ta… ...prikaži več prehod ravno na cestnem prometu.
Končno je ena firma prišla k pameti in ugotovila, kar se sicer skrito ve že od začetka: da avtomobili na baterije niso prihodnost, ker so bolj umazani od dizlov - to je ugotovila tudi zadnja nemška raziskava. Vodik, gorivne celice,… ...prikaži več plin - to so prihodnosti.