Avto
18057 ogledov

Boscarol je imel vizionarja, zdaj je pri nas peta generacija

predstavitev Toyota Prius Plug-in
1/16
Saša Despot
Na slovenske ceste je pripeljala peta generacija avtomobila, ki je leta 1997 spremenil največjega proizvajalca na svetu Toyoto in močno vplival na spremembe, ki jih vozniki občutimo danes.

Takrat je bil predstavljen hibridni pionir prius, avto, ki je bil celo del posmeha, danes pa se je izkazal za vizionarja. Enega prvih v Evropi je imel Ivo Boscarol, ki je preizkusil tudi peto generacijo, ki je zapeljala na slovenske ceste in je v marsičem zelo drugačna od prehodnikov.

Čeprav je v dobrega četrt stoletja Toyota prodala »le pet milijonov« priusov je vozilo postalo avtomobilska klasika in ikona japonskega proizvajalca vozil, ki ima v svoji modelni paleti številne najbolje prodajane modele vseh časov. To je bil avtomobil vizionarskega pogleda, ki je v marsičem narekoval današnje avtomobilske smernice. Bil je prvi, originalen - kar izdaja tudi njegovo ime prius, bil je vizionar in predvsem utemeljitelj hibridnega pogonskega sklopa, ko je večina verjela v dizelski motor. Toyota je do danes prodala 23 milijonov hibridov, hibrid pa je danes del praktično vseh avtomobilskih znamk in motorjev z notranjim zgorevanjem.

predstavitev Toyota Prius Plug-in | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ena od zanimivosti, ki so nam jo zaupali pri slovenskem uvozniku za vozila Toyota, je tudi, da je bil eden prvih lastnikov priusa v Evropi, če ne celo prvi, ugledni slovenski podjetnik Ivo Boscarol, ki je zaslovel z električnimi letali in okoljsko vizijo letalskega podjetja Pipistrel. Boscarol se je udeležil slovenske predstavitve in povedal, zakaj je zvesti ljubitelj priusa in hibridov. Kot je pojasnil, se je vedno spraševal, zakaj nihče ne izumi avtomobila, ki bo shranjeval energijo, ko se spuščamo po klancu. Ko je v kratkem časopisnem članku v drugi polovici devetdesetih let zaznal, da Toyota pripravlja tako vozilo, je šel v akcijo. Vozilo je uvozil iz Japonske in slovenskim uradnikom ter tudi sebi povzročil precej preglavic, ko je želel homologirati in registrirati vozilo, ki v Evropi ni obstajalo. Pri nas nismo poznali vozila, ki bi imelo bencinski in še električni motor. Po dolgem vztrajanju mu je to uspelo in od takrat naprej je zvest sledilec skupini Toyota. Za petega priusa pravi, da je povsem drugačen, predvsem pa sta ga navdušila oblika, dinamična plat vozila, tiha vožnja, pa tudi električni doseg. Prius je v Sloveniji na voljo le kot priključni hibrid in kot tak po besedah Boscarola omogoča realen doseg na elektriko daljši od 70 kilometrov.

predstavitev Toyota Prius Plug-in | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Toyota nam je predstavila tudi nov izgled in funkcionalnost prodajnih salonov. Gre za del faze prenavljanja trgovskega koncepta. Ne gre la opremo z novim pohištvom, ampak so se bistvene spremembe zgodile v prodajnem procesu. Spremembe Toyoti narekuje digitalizacija in informacije, ki so na voljo tako na spletu kot tudi v salonu. Kot so pojasnili pri Toyoti, je proces, ki ga današnja stranka zahteva, fokusiran na stranko in informacije, ki si jih želi. Doma si lahko konfigurira avto, pride v salon s QR kodo, kjer skupaj s prodajalcem pogledata konfiguracijo. Nova zasnova salonov prinaša veliko zaslonov na dotik, kjer lahko potencialni kupci zase, ali pa koga drugega, ki kupuje novo ali rabljeno vozilo, najde tudi vozilo, ki ga ima trgovec parkiranega na parkirišču za stavbo, kamor pogled kupca ne seže. S pomočjo zaslonov in Toyotine aplikacije, lahko kar na vozilu, ki je razstavljeno v salonu, stranka pogleda, kako bi bilo videti z drugimi platišči, strešnimi nosilci, kovčkom ali katerimkoli drugim dodatkom iz poprodaje.

predstavitev Toyota Prius Plug-in | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Do danes je bilo v Sloveniji registriranih 500 priusov prvih štirih generacij, letos jih bodo pri Toyoti v statistiko dodali še 20, prihodnje leto pa jih želijo prodati 50. Prius bo nišni avtomobil, tudi na račun cene, saj začetna na račun velike moči priključnega hibrida stane več kot 40 tisočakov, a je v ceno vključena praktično vsa varnostna in tehnološka oprema.

predstavitev Toyota Prius Plug-in | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Od posmeha do vsesplošnega trenda

Če je prius v preteklosti premikal meje konvencionalnega in spremenil način mobilnosti ter prevoza, bil pa je tudi zvezda Hollywoda, je njegova naloga danes prepričati tudi bolj zahtevne voznike, ki želijo izstopati z videzom in voziti športno vozilo. Pa čeprav gre za hibrida, ki naj bi po zagotovilih Toyote omogočal veliko večino prevoženih kilometrov na elektriko, med tednom in tudi konec tedna.
Novi model je postavljen na drugo generacijo platforme GA-C Toyotine nove globalne arhitekture (TNGA), ki zmanjšuje težo in povečuje togost. Nižje težišče je doseženo z optimizacijo namestitve baterije in rezervoarja za gorivo, kar omogoča po zagotovilu japonskega proizvajalca vozil ponuja boljšo vozniško izkušnjo in bolj umirjeno vožnjo.

predstavitev Toyota Prius Plug-in | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Poudarek na učinkovitosti

Pogonski sklop proizvede 223 konjskih moči (164 kW) sistemske moči, od katere 148 konjskih moči (111 kW) prispeva 2,0-litrski bencinski motor, električni pogonski sklop, ki ga sestavljata elektromotor in planetno gonilo, pa zmore 160 konjskih moči (120 kW). V primerjavi s trenutno generacijo novi model ponuja občutno povečano moč in posledično močnejše in bolj odzivno pospeševanje.
Razvojni inženirji so sledili cilju, da bi novemu priusu omogočili večino dnevne vožnje v električnem načinu. Poleg tega je električni doseg v primerjavi s trenutno generacijo izboljšan za več kot 50 % daljši, za kar ima največ zaslug nova 13,6 kWh litij-ionska baterija, katere celice z višjo energijsko gostoto omogočajo bolj kompaktno zasnovo. Prav zaradi tega so lahko celoten baterijski sklop namestili pod tlemi in na ta način še dodatno znižali gravitacijsko težišče avtomobila. Za še večjo energijsko učinkovitost je v sklopu najvišje opreme na voljo tudi streha s solarnimi celicami.

predstavitev Toyota Prius Plug-in | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Novi prius predstavlja nadgradnjo in posodobitev ikonične klinaste oblike, ki je bila uvedena že z drugo generacijo. Silhueta je bila oblikovana z znižanjem celotne višine za 50 mm, vrh strehe pa je pomaknjen nekoliko nazaj. Nova zasnova omogoča tudi namestitev pnevmatik z večjim premerom, do 19 palcev.

Manjši navzven, prostornejši v kabini

Pri Toyoti so pojasnili, da so oblikovalci odstranili vse nepotrebne oblike in linije in na ta način ustvarili preprosto prečiščen minimalističen dizajn, ki ga je navdihnil naravni tok zraka. Celostno podobo izboljšuje tudi daljša medosna razdalja, ki se je v primerjavi s prejšnjo generacijo povečala za 50 mm. Hkrati pa se je celotna dolžina avtomobila zmanjšala za 46 mm.
Novi prius je za 22 mm širši od predhodnika. Na sprednjem delu motiv glave kladiva združuje luči, ki poudarjajo značilno obliko. Pogled od zadaj je poudarjen s tridimenzionalnim linearnim svetlobnim elementom, ki poudarja napreden dizajn in pozornost usmerja na drzen logotip prius.

predstavitev Toyota Prius Plug-in | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Kabina temelji na novem okvirju tako imenovane otočne arhitekture, ki ustvarja čisto in prostorno notranjost. Položaj sedenja je nižji, kar ustvarja bolj športen občutek. Zasloni in krmilni elementi pa so strateško nameščeni tako, da omogočajo večjo uporabnost in bolj intuitivno vožnjo.

V skladu z novo arhitekturo otoka je notranjost razdeljena na tri cone, ki jih predstavljajo okolica, voznikov modul in lebdeča instrumentna plošča. Potniška kabina ustvarja vtis prostornosti, uporabljeni so bili kakovostni materiali, veliko je dekorativnih elementov. Voznikov modul je zasnovan okoli 17,78-centimetrskega (7-palčnega) zaslona LCD, ki je nameščen neposredno v vidnem polju in vozniku omogoča, da pogled vseskozi ohranja na cesti. Osvetlitev armaturne plošče je povezana z obvestili varnostnega sistema Toyota Safety Sense in izraža opozorila s spremembami barv. Če bo vozilo ponoči zaznalo pešca, bo voznik o tem obveščen z utripanjem ambientalne svetlobe.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • Avatar Suli
    Suli 16:48 06.oktober 2023.

    Velika zmota proizvajalcev teh avtomobilov je ukinjanje dostopnosti širšim množicam. Na koncu bodo prevladali Kitajci in Indijci, ki ne ukinjajo manjših vozil in predvsem so cenovno bolj dostopna. Kupiš za toliko kot imaš denarja saj je za mnoge mobilnost pogoj poti do "kruha"🤔

  • Fertajler 16:33 06.oktober 2023.

    Pogledajo naj pri Tesli. Imajo model 3, nižji, in model Y višjim enako S in X. Tale prius bi bil fajn tudi višji in tako bolj uporaben. Sicer sploh ne vem zakaj delajo avtomobile z nižjim podvozjem, športno, halo.