Avto
36 ogledov

Boj zavarovalnic za vsak kilometer

Varnostni pas Shutterstock
Avtomobilsko zavarovanje. Zavarovalnice bodo za zdaj požrle dva odstotka nižje prihodke od osnovnega zavarovanja.

“Letos dviga premij iz zavarovanja avtomobilske odgovornosti (AO) zaradi povišanja pavšala ne načrtujemo,” odgovarjajo pri Grawe Zavarovalnici. Zakon o uravnoteženju javnih financ namreč od 1. junija predvideva zvišanje vnaprejšnje pavšalne odškodnine za Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (ZZZS) z zdajšnjega 6,5 na 8,5 odstotka od obračunane kosmate zavarovalne premije za obvezno avtomobilsko zavarovanje.

Enako razmišljajo pri drugih zavarovalnicah – Adriaticu Slovenici, Generaliju, Tilii in Triglavu. “Breme tokratnega povišanja v duhu aktualnih razmer tako prevzema zavarovalnica,” pravijo v zadnji. Vseh pet zavarovalnic pa je zaradi napovedi policije, da jim bo odslej zaračunavala vpoglede v zapisnike o nesrečah zaradi številnih nejasnosti, še previdnih glede napovedi morebitnega prenašanja novih stroškov na zavarovance.

Manj poti, manj premije

Zavarovalnice se glede popustov, ki so jih pripravljene dajati posameznim tipom voznikov, precej razlikujejo, v privabljanju novih komitentov pa so vse inovativnejše. Vse poznajo sistem bonusov in malusov, pri čemer Tilia pod določenimi pogoji pri zavarovanju AO omogoča preskok po dva razreda navzgor na leto. Vse zavarovalnice nagrajujejo stalnost in izkušnje, Triglav in Tilia pa tudi manjše število prevoženih kilometrov – Triglav tako ponuja popust pri splošnem kasku za avtomobile, ki na leto prevozijo manj kot deset tisoč kilometrov, zavarovanci Tilie pa prek zavarovanja MojAvto plačujejo glede na prevožene kilometre. Na drugi strani pri Adriaticu Slovenici menijo, da lahko malo prevoženih kilometrov pomeni tudi pomanjkanje vozniških izkušenj in s tem večjo nevarnost za nesrečo.

Varni avti niso nagrajeni

Precej bolj mlačne so zavarovalnice do spodbujanja nakupa avtomobilov z vgrajenimi naprednimi aktivnimi varnostnimi sistemi, kakršni so za preprečevanje trka pri manjših hitrostih, za opozarjanje na vozila v mrtvem kotu in za nenamerno prehajanje voznega pasu, nočni vid ter parkirne kamere.

Študije iz tujine, ki se jim tamkajšnje zavarovalnice tudi prilagajajo, dokazujejo, da so na primer vozila s sistemom za preprečevanje trkov v prometnih nesrečah udeležena petino redkeje in da so manjše tudi posledice trkov. Na slovenskem trgu je s tem sistemom opremljenih že veliko modelov, od najmanjših in celo serijsko, vendar le pri Adriaticu Slovenici ponujajo petodstotni popust na zavarovanje, pa še to le za avtomobile znamke Volvo.

Druge zavarovalnice splošno odgovarjajo, da varnost nagrajujejo prek bonusov ob podaljševanju zavarovanja. Pri eni od njih so celo zapisali, da kamera za vzvratno vožnjo “ni poceni” in zato poviša premijo kaskozavarovanja. V novih vozilih je kamera običajno del ugodnih paketov opreme, kamera za naknadno vgradnjo pa stane od okoli 60 evrov.

Komentarjev 3
  • zdrej 13:03 20.junij 2012.

    Je razlika, če se "vozačkaš" vsak dan do službe, in narediš na leto tam do 10k kilometrov ali se voziš na razdalje 100km+. Eni pravijo več km večja verjetnost, drugi pa trdijo kontra. Mislim pa da je smiselno gledati ...prikaži več razmerje incidentov/nesreč določenega voznika na kilometer. Sam imam na 150k v petih letih en incident, ko sta se upognila samo blatnika, da o neaktivaciji aribagov niti ne govorim. Potem pa mi pride en agent pa mi hoče imeti 300€za osnovno zavarovanje, kar je tudi realna vrednost mojega avta.

  • bubu26 12:40 20.junij 2012.

    Potem ti pa Maček z 28 leti izkušenj gre vozt na napačen vozni pas...

  • zdrej 09:22 20.junij 2012.

    Adriatic-Slovenica: "več kilometrov, več izkušenj" Jaz: to se pri njihovem zavarovanju ne čuti, saj te ne vprašajo po prevoženih kilometrih.