Za BMW M oddelek je najboljše leto v zgodovini. Kaj je glavni razlog?
Pravi produkti za prave trge. Velik uspeh smo doživeli z M2, ki smo ga lansirali lani, M3 se že tretjo leto, prav tako M4, dobro prodaja, tudi GTS posebni modeli so se dobro prijeli med kupci. Veliko pričakujemo tudi od M5, prav tako M športnih terencev. Paleta je res obsežna, za vse okuse. To je vzrok.
Med testiranji sami opazimo, da M modeli niso več tako neudobni, trdi, kot so bili pred desetletjem ali več. To so postala vozila za vsak dan. Jih zato prodate več?
Naj povem, da so to še vedno pravi športniki, ki kupcem omogočijo tudi adrenalin na dirkališču. Naš cilj je bil narediti bolj vsestranske avtomobile, zato imamo tudi M performance pakete. Kupci lahko izbirajo med različnimi modeli, bolj dirkalnimi in manj dirkalnimi. To je zelo pomembno.
Največja posebnost novega M5 je štirikolesni pogon. Kaj je bil največji izziv pri razvoju?
Pred tremi leti smo na sestanku določili, kakšen je pravilni pristop pri snovanju nove generacije M5. Dorekli smo, da bo imel avto 600 konjskih moči, zato smo se odločili za štirikolesni pogon, prenos moči na vsa štiri kolesa. Razvili smo poseben sistem štirikolesnega pogona, ki ustreza M vozilom, to pomeni dinamičnost, natančnost v zavojih. V M oddelku smo razvili povsem nov sistem štirikolesnega pogona, poimenovan 4x4 M xDrive sistem.
Bomo štirikolesni pogon videli tudi v naslednji generaciji M3 ali M4?
O tem se pogovarjamo, vendar končne odločitve še nismo sprejeli. Odvisno je od tega, kaj želimo z avtomobilom. Odvisno bo tudi od moči v naslednjem M3 in M4. To bo odločilno.
Koliko težji je M5 s štirikolesnim pogonom?
Zdaj je kljub vsekolesnemu pogonu 20 kilogramov lažji od predhodnika. Če vzamemo le pogon na zadnji kolesi je za 60 kilogramov lažji.
Podobno kot pri glavnem tekmecu mercedesu-AMG E 63 S lahko tudi pri novem BMW M5 s pritiskom na gumb omogočimo, da je pogon zgolj na zadnji kolesi. Kako točno deluje sistem?
Imeli smo razpravo, kako izboljšati lastnosti. Vedeli smo, da bo imel motor več navora in moči, nismo pa želeli ubiti njegove duše. Želeli smo občutek kot v navadnem avtomobilu. Zdaj, ko je novi M5 končno pred nami, je jasno, da je pospešek od 0 do 100 km/h skoraj sekundo boljši kot v starem M5. Hkrati pa nismo želeli tipičen 4x4 pogon s podkrmarjenjem.
Štirikolesni pogon M xDrive deluje s pomočjo osrednjega razdelilnega gonila z lamelno sklopko in porazdeljuje moč popolnoma spremenljivo med sprednjo in zadnjo premo, odvisno od potreb. Aktivni M diferencial na zadnji premi ravno tako deluje popolnoma spremenljivo in ima učinek zapore med 0 in 100 %. Voznik lahko izbira med različnimi konfiguracijami, ki temeljijo na kombinacijah z načini DSC (DSC on, MDM, DSC off) in M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). V osnovni nastavitvi z aktiviranim DSC (dinamični nadzor stabilnosti) in štirikolesnim pogonom sistem omogoča rahlo zdrsovanje zadnjih koles pri dodajanju plina iz ovinka – in s tem odigra svojo vlogo pri dajanju športne agilnosti. V M Dynamic Mode (MDM, 4WD Sport) omogoča M xDrive enostavno nadzorovane zdrse. Trije načini M xDrive z izklopljenim DSC so zasnovani zato, da potešijo apetite ambicioznih voznikov, predvsem pa so namenjeni uporabi na dirkalni stezi. Tukaj lahko voznik izbira med tremi konfiguracijami, vključno z možnostjo, kjer se prenos moči izvaja izključno prek zadnjega kolesnega para (2WD). Ta način omogoča vozniku, da izbere kot zdrsa.
Veliko komponent M modelov smo najprej videli v navadnih BMW avtomobilih. Kako ste prišli do xDrive sistema?
Neki deli se uporabljajo v ostalih avtomobilih, na primer sprednji diferencial, tudi v seriji 7 ga najdemo. Kar nekaj delov je takih kot v sedmici, a smo jih izboljšali, enako velja za M diferencial. Kombinacija strojne opreme in operacijskega sistema softverja je ključ za drugačen karakter z ostalimi BMW modeli.
Zakaj ste izbrali 8-stopenjski menjalnik M Steptronic s funkcijo Drivelogic?
V načinu D (Drive) nudi vse udobje in priročnost povsem avtomatskega menjavanja prestav, lahko pa preklopi tudi na sekvenčno ročno prestavljanje. Voznik lahko to počne bodisi z uporabo kompaktne prestavne ročice na sredinski konzoli ali prek prestavnih vzvodov na volanu. Funkcija Drivelogic omogoča vozniku, da prilagodi karakteristike menjalnika svojim osebnim željam. Pri uporabi na dirkališču omogoča 8-stopenjski menjalnik M Steptronic še hitrejše prestavne čase.
Že od začetka omenjam moč, to vpliva tudi na izbiro menjalnika. Imamo veliko izkušenj z dvosklopčnim menjalnikom v M modelu. Čas prestavljanja na eni stani je pomemben. Vemo, da je s tem menjalnikom avto enako hiter pri pospeševanju, hkrati pa bolj ekonomičen.
Veliko je govora o elektrifikaciji. Tudi na področju superšportnikov. Mercedes je predstavil koncept s štirimi elektromotorji, formulo za na cesto, pravijo vaši konkurenti.
Projekt One ne poznam v detajle. Je zelo poseben avto. Elektrifikacija je in bo pomembna za M oddelek. Delamo na projektih hibridizacije in v prihodnje električnih modelih. Nismo še končali z delom. Vemo, da bo to imelo vpliv na celoten paket, zato moramo izboljšati navor, elektromotor na eni strani in na drugi zmanjšati maso. Delamo na tem za prihodnost.
Kaj lahko pričakujemo na področju hibridizacije?
Nismo še končali.
Govorimo o dveh letih, šestih letih, desetih letih?
Težko je napovedati. Lahko, da bomo hibridni sistem predstavili že z lansiranjem novih modelov v prihodnosti. Spremeniti moramo namreč arhitekturo, nadgraditi tehnično in proizvodno plat. Potrebno bo počakati na naslednjo generacijo M modelov.
BMW in tudi drugi stalno poudarjate vlogo testiranj in razvoja s pomočjo informacij zbranih na dirkališču Nürburgring? Zakaj?
Podvozje je bilo podobno kot motor, menjalnik in sistem M xDrive, uglašeno s strani strokovnjakov in testnih dirkačev na raznih dogodkih, vključno z najzahtevnejšo preizkuševalno stezo na svetu, kot je slovita severna pentlja Nürburgringa. Struktura karoserije je izjemno toga, zaradi česar posreduje vozilo takojšnjo povratno informacijo, zlasti med visokimi obremenitvami na dirkališču, ko ga voznik priganja do skrajnosti. Na Nürburgringu najlažje dobimo vse potrebne informacije.
Z novim M5 predstavljate tudi najnovejše asistenčne sisteme. Če se ozremo v prihodnost mobilnosti, bodo avtomobili avtonomni. Kako bo bil videti BMW M5, ki bo vozil sam. Kje je smisel vsega?
Pred osmimi leti smo tehnologijo že testirali na dirkališču. Prav na Nürburgringu. Verjetno v prihodnosti ne bomo imeli M robotskega vozila brez volana. Pri M5 želiš vozno izkušnjo na dirkališču, v vsakodnevni vožnji pa bo imel avto sisteme, kot vsi drugi BMW, kar pomeni, da bo omogočal tudi avtonomno vožnjo. Posebne M karakteristike pa bodo ostale enake – to bo ostal vrhunski športni avto.