Avto
59 ogledov

B-max brez B-stebrička na vrh B-segmenta

Ford B-max
1/13
Andrej Leban
Priti kot novinec v neko skupino uveljavljenih članov s tradicijo ni lahko. Spoštovanje si pridobiš le, če pokažeš nekaj več in pri tem ne blefiraš. Fordovemu B-maxu z inovativnim odpiranjem vrat brez B-stebrička ter kopico drugih uporabnih lastnosti lahko le prikimamo, da je na dobri poti na vrh razreda.

Galaxy, S-max, C-max in C-max grand - Ford je doslej pokrival celotno paleto enoprostorcev od C segmenta dalje, manjkal pa mu je tisti člen, ki v teh časih pri nas in drugod po Evropi glede na prodajne statistike eden najpomembnejših. Tu so denimo opel meriva s "samoubijalskimi" vrati, honda jazz z neprekosljivim zlaganjem sedežev, mali a prostorni renault modus in še kdo.

Za koga?

Generacije se starajo, starejši vozniki potrebujejo vozila, ki so ne prevelika in enostavna za vstopanje ter upravljanje, a ponujajo hkrati dovolj udobja. Mlade družine na drugi strani želijo cenovno dostopne avtomobile z dovolj prostora in naprednimi tehnikalijami. Tu je bila pred oblikovalci še preizkušnja, da skrojijo modno in všečno obliko.

Rezultat? Pri Fordu pravijo, da imajo "avto, ki pomaga" in "avto, s katerim se lahko pogovarjate." Pomaga zato, ker po zaslugi velikanske odprtine omogoča enostavno vstopanje in izstopanje. Inženirjem je uspel velik podvig, saj je B stebriček, ki je je pri vseh drugih avtomobilih statično vpet med streho in dno, tukaj dokaj neopazno postal del vrat. Ko odpremo prednja običajna in zadnja drsna vrata, nastane 150 centimetrov oziroma v primerjavi s tekmeci celo 50 odstotkov večja odprtina, skozi katero je mogoče kot za šalo skočiti v notranjost, še toliko lažje pa umeščati denimo otroški sedež ali otroka.

Rešitev je zahtevala med drugim uporabo ultra trdih boronovega jekla, tudi masa je zaradi tega večja, kot bi bila z običajnimi vrati, a pri Fordu so zadovoljni. B-max ustreza najvišjim varnostnim standardom, hkrati pa mu je uspelo doseči "uau" efekt pri potencialnih strankah. Nekoliko drugačni pa so zaradi tega sedeži, saj je varnostni pas integriran vanje.

Čuti se kot ford, pelje se kot ford

Za volanom smo se med prvimi kilometri z avtomobilom počutili domače, saj je delovno okolje za razliko od novih stikal za upravljanje klimatske naprave dobro znano iz focusa. Za doplačilo je lahko notranjost usnjena, potiskani vzorci in tudi sicer kvalitetni materiali dajejo občutek premium vozila. Voznik ima dober pregled nad cesto, prav tako pa zadaj sedeči potniki, saj je njihova klop nekoliko dvignjena. Prostora za noge je presenetljivo veliko, svetlost notranjosti zagotavlja strešno okno. Zadnji naslonjali se podreta v ravno dno, če položimo še sovoznikovo naslonjalo, bi vanj spravili celo do 2,35 metra dolge predmete.

City safety, klic v sili, kamera ...

Podvozje skriva v sebi tovarnin DNK, kar se vidi po natančnem volanu in čvrstem, a udobnem podvozju, ki se zelo rado spopada z ovinkastimi cestami. Različna pomagala vožnjo delajo varnejšo. Premierno v razredu je vgrajen sistem city safety za avtonomno zaviranje pri nizkih hitrostih, gre tudi za prvega forda s sistemom za klic v sili, ki samostojno in v jeziku države, v kateri se trenutno nahajamo, obvesti dispečerje na 112 o naši prometni nesreči. Za doplačilo je na voljo parkirna kamera, ne pa tudi parkirni asistent, ki da je cenovno nesmotrn za tak velikostni in cenovni razred. V primeru trka potnike varuje do sedem zračnih blazin.

Na predstavitvi smo peljali 1,0-litrski 88 kilovatni (120 KM) motor, ki je v svoji močnejši različici malenkost šibkejši kot v focusu. Tako kot ocenjevalce, ki so mu letos podelili naziv svetovni motor leta, je z odzivnostjo, presenetljivo tihim delovanjem in porabo 6,2 litra v mešanem testnem ciklu med krajšim druženjem prepričal tudi nas. Poleg ostalih petih motorjev velja omeniti nov vstopni 1,5-litrski dizel s 55 kW (75 KM), ki bo nadomestil 1,4-litrskega, višje je postavljen 62 kilovatni (85 KM) 1,6-litrski dizel. Menjalniki so vedno petstopenjski ročni, le pri 1,6-litrskem bencinskem motorju s 77 kW (105 KM) dobite zraven dvojno sklopko powershift s šestimi prestavami. Ta menjalnik naj bi bil v prihodnje na voljo tudi pri 1,0 ecoboostu.

K nam B-max tako kot na vse ostale trge zapelje novembra, ko bodo znane tudi cene. V Nemčiji se bodo pričele pri okoli 14.000 evrih.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.