Na avtomobilskem salonu v Frankfurtu smo se pogovarjali z Grégoirejem Ginetom, produktnim direktorjem za renault megane RS.
Kakšne so zahteve današnjih kupcev po vozilih, kot je renault megane R.S.? Kako se je dojemanje in razvoj „hot-hatchev“ spremenil v zadnjih desetih letih?
Še vedno na prvem mestu ostajajo vozne lastnosti. Zato se moramo pri razvoju vseh delov vozila, vseh tehnologij, podrejati voznim lastnostim vozila. Trg športnih vozil že več let zapored raste, povpraševanje po tovrstnih vozilih je večje. Razdelili so se tudi kupci, ki jih lahko delimo v dve skupini. V prvi so še vedno ljubitelji hot-hatchev, ki od tovrstnih avtomobilov pričakujejo najboljše vozne lastnosti, tehnološko naprednost in razvoj, na drugi strani pa so novi kupci, ki želijo vsestranskost, to pomeni, da je avto hkrati športen in vsakodnevno uporaben, da ni pretrd in da imamo vso možno opremo in sisteme, ki jih najdemo v klasičnem meganu.
Je pomembno, da je danes megane R.S. Udoben do te mere, da je primeren za vsakodnevno uporabo?
Na večini trgov zaznavamo, da je to strankam pomembno. Zato smo se odločili, da bo imel avtomatski menjalnik in tudi dve vrsti podvozja, torej tudi trše in zmogljivejše podvozje Cup z novim diferencialom z delno zaporo Torsen. Nastavitve obes so za vsako od različic podvozja posebne (vzmeti, blažilniki, blokade hoda in togost stabilizatorja).
Zakaj se niste odločili za trivratno različico? Avto bi bil lažji?
Vzrokov za to odločitev je nekaj. Prvi je ta, da novega megana ni v trivratni različici, le v petvratni. Drugi razlog je, da je avto tudi s petimi vrati oblikovno zelo atraktiven, hkrati pa uporabnejši. Na glavnih prodajnih trgih je zanimanje za petvratno različico večje kot bi bilo za trivratno. Kar zadeva težo tehta okoli 1430 kilogramov, kar je dober kompromis med maso in močjo.
Ko že omenjate udobje, kako ste ga izboljšali?
Voznik lahko z izbiro voznega režima vpliva na zmanjšanje porabe gorivaa in vozno udobje. Izbira lahko med petimi načini, tudi komfortnim ali pa načinom race, ki je zasnovan za rabo na zaprtih stezah z bolj športnimi parametri sistema 4control in posledično večjo okretnostjo, ter izklopom elektronskega stabilizacijskega sistema.
Omenili ste štirikolesni volan 4control, ki ste ga pri Renaultu uvedli prav na račun bolj udobne vožnje, ne bolj športne vožnje. Zanimivo.
Karakteristike sistema 4control so pri navadnem meganu in meganu R.S. različne, različna je tudi hitrost, ko je sistem aktiven. Sistem 4control s štirikolesnim volanom je serijsko vgrajen v različice s podvozjem cup in sport. Z njim smo zagotovili, da je vozilo bolj okretno v zaprtih ovinkih on stabilno v dolgih ovinkih pri veliki hitrosti. Volan je bolj neposreden, obračalni krog pa je manjši, kar olajšuje manevriranje. Iz dirkalnih avtomobilov smo prevzeli tudi štiri kompresijske hidravlične blokade hoda, ki zagotavljajo dodatno blaženje in odpravljajo učinke odboja.
Lahko pričakujemo karavansko različico?
Ne.
Zakaj? Konkurenca se je za to odločila.
Zadovoljni smo z videzom kombilimuzine. Prilagodili smo se zahtevam trga po tovrstnih vozilih. Povpraševanje po karavanih je občutno manjše. Tisti, ki želijo karavana se lahko odločijo za GT različico megana s 4controlom in motorjem z 151 kilovati močmi (205 KM).
Vse več avtomobilskih proizvajalcev se odloča za štirikolsni pogon pri športnih vozilih. To je postal trend. Vaš pogled se pri tem razlikuje, ali pač?
Naša filozofija se v tem pogledu nekoliko razlikuje. Menimo, da je naš sistem 4control edinstven, s pogonom na prednji kolesi pride bolj do izraza dinamika megana R.S. Enako velja za porabo goriva in ceno. Bolj, kot našteto gre za naš D.N.A.
Mnogi so pričakovali dvolitrski turbobencinski motor, vi pa ste se odločili za 1,8-litrski turbobencinski motor. Zakaj?
Gre za popolnoma nov štirivaljni motor, ki nam zagotavlja tako dobre vozne karakteristike, kot ugodno porabo goriva in emisije CO2. Star motor ni bil dovolj dober s stališča emisij. Predvsem pa je prednost novega motorja, da je odličen tudi za sodelovanje z dvosklopčnim samodejnim menjalnikom EDC. S tem bomo zadovoljili potrebe na vseh trgih. To je za nas zelo pomembno. Prvikrat doslej je torej megane R.S. na voljo z dvema menjalnikoma.
Na kaj ste najbolj ponosni pri novem motorju?
Največji izziv je bil omogočiti prenos tolikšne moči na kolesi. Osredotočili smo se predvsem na glavo motorja, dotok zraka in odvod izpušnih plinov. Glavo motorja smo zasnovali povsem na novo, in sicer v sodelovanju z inženirji formule 1. Predelani filter zraka z dvojnim vstopnikom ima večjo prostornino in večjo prepustnost. Turbo polnilnik Twin Scroll pomembno izboljša prožnost motorja in odzivnost pri nižjih vrtljajih.
1,8-litrski štirivaljnik razvije svojo največjo moč 205 kilovatov (280 KM). Lahko pričakujemo še zmogljivejšo različico?Seveda, konec naslednjega leta lahko pričakujemo različico Trophy, katere motor bo zmogel moč 300 konjskih moči in 400 Nm navora. Podvozje cup, 19-palčna platišča in še nekateri drugi elementi, ki so pri običajnem meganu R.S. Med opcijami, bodo že v serijski opremi.
Kakšna je največja moč, ki jo je možno prenesti na prednji kolesi? Kje so omejitve?Težko bi govoril o limitih ali nastavitvah. Mi smo razvili avto s 300 konjskimi močmi, saj ne želimo več moči. Želimo, da bo avto vodljiv in enostaven za uporabo. Pred 10 leti in več smo razvili megane R.S. Z 225 konjskimi močmi, mislili smo, da je to meja. Zdaj smo na 300 konjskih moči in menim, da imamo še vedno rezerve.
Kako hiter je novi megane R.S. Na Nurburgringu?To danes še za nas ni merilo. Mi želimo najprej vozilo predstaviti z dvema karakterjema, z dvema podvozjema. Nürburgring pa za nas vsekakor ostaja izziv za prihodnost. Seveda si bomo želeli priboriti rekord nazaj. Vemo, da je na dirkališču novi avtomobil hitrejši kot stari. S časom bomo predstavili omejene homologirane različice za dirkališča.
Sprašujem zato, ker je Nürburgring postal neke vrste merilo in zelo pomemben za vsakega proizvajalca vozil. Zakaj?To je najbolj tekmovalna steza, ki je pravzaprav cesta. Hkrati je to legendarna steza, ki vsebuje vse dirkaške elemente. Zagotovo je najbolj selektivna.
Ali zaradi rezultatov na Nürburgringu in rekordov, prodate več avtomobilov?
OImenjenih različic ponavadi izdelamo in prodamo okoli 500, zagotovo pa to vpliva na prodajo klasičnega megana R.S. To je pomembno tudi zaradi celostne podobe znamke in modela.
Renault Sport je v preteklosti sodeloval z Akrapovičem. Se bo to sodelovanje nadaljevalo z meganom R.S.?
Ne na novem meganu R.S. Tu imamo standarden izpuh. Sodelovali smo na cliu R.S. Za zdaj o tem še ne razmišljamo, morda kasneje pri kakšni posebni različici.
Še zadnje vprašanje. V Frankfurtu smo slišali veliko tudi o elektrifikaciji športnih vozil. Lahko v prihodnosti pričakujemo električno izvedenko megana R.S.?
Elektrika je del prihodnosti avtomobilske industrije. Tudi za športne oddelke. Danes je tehnologija še draga, zato raje namenjamo denar razvoju sistemov kot je 4control. Kaj bo prinesla prihodnost pa bomo še videli.
Pridruži se širši množici Slovencev tudi ti in pomagaj eSloveniji na poti proti globalni dominaciji! Trenutno nam najbolj nagajajo Bolgari in Hrvatje, ter bi potrebovali vsakršno pomoč! Pridi in pomagaj, ne bo ti žal! https://www.edominations.com/si/register/28606