Kot opozarjajo iz Zveze potrošnikov Slovenije, je razkorak med oglaševano in dejansko porabo goriva pri vožnji z osebnim vozilom prevelik, oglaševana poraba, ki jo izmerijo na podlagi zastarelih laboratorijskih meritev in jo mora po predpisih navajati vsak oglas, pa zavajajoča. Tako se je razlika v zadnjih letih še povečevala, zadnji test tako kaže, da je oglaševana poraba tudi za 50 odstotkov različna od dejanske.
A pri italijanski potrošniški organizaciji Altroconsumo so šli še dlje in so preverili laboratorijsko porabo pri dveh avtomobilih. Za potrebo testa so anonimno kupili modela fiat panda 1,2 in VW golf 1,6 TDI. Golf je sploh najbolj prodajan model v Evropi, navedeni motor pa med največkrat izbranimi. Pri organizaciji so izvedli klasični laboratorijski test v skladu s protokolom NEDC (Novi evropski cikel porabe, sprejet še v 70.letih 20. stoletja), ki pa je pokazal, da so celo laboratorijsko izmerjene vrednosti pri obeh avtomobilih precej različne. Pri fiat pandi je tako razlika med meritvama organizacije in proizvajalca 18 odstotkov, pri golfu pa kar 50 odstotkov.
"To v praksi pomeni, da morajo lastniki teh dveh modelov, ki letno prevozijo 15.000 kilometrov, za gorivo na leto odšteti tudi do 500 evrov več, kot bi pričakovali glede na uradne (in oglaševane) podatke," opozarjajo pri ZPS. Njihovi italijanski kolegi so se tako v imenu potrošnikov odločili, da bodo vložili tožbo.
Kako pride lahko do takšne razlike celo v laboratoriju?
Avtomobilske tovarne intenzivno izkoriščajo luknje, ki jim jih omogoča sedaj veljavni protokol, saj pri lastnih meritvah uporabljajo različne trike, ki v realnem prometu niso mogoči in s katerimi se porabo lahko nerealno niža. Italijanska meritev je po prepričanju Evropske potrošniške organizacije BEUC še en v vrsti dokazov, da je čim prej potrebno uvesti nov standardizirani protokol WLTP, ki sicer že bil potrjen s strani Združenih narodov.
Čeprav se potrošniške organizacije zavzemajo za uveljavitev najkasneje v letu 2017, pa avtomobilski lobiji protokolu nasprotujejo in ga želijo uvesti čim kasneje.
Organizacije pričakujejo tudi večjo zavzetost sodišč in regulatorjev, poudarjajo pa tudi potrebo po spremembi direktive o energijski nalepki za avtomobile, ki bi upoštevala absolutno vrednost izpuhov, saj sedanja nalepka omogoča, da je velik SUV zgolj po izmerjenih izpustih izenačen z malim avtomobilom.
Uničen ugled in velike kazni
V ZDA sta morala Hyundai in Kia leta 2012 popravljati podatke o porabi, ker sta dokazano zavajala s porabo, letos pa so na laži ujeli Forda in njegov model fiesta. Avgusta letos se je Hyundai opravičeval v domači Južni Koreji, kjer je določenim modelom napihnil učinkovitost. Poravnal se je za 55 milijonov evrov.
Em italjani so delal laboratorijsko raziskavo porabe goriva za fiat (državna znamka) in vw ki je pa nemški in potem naj verjamem taki "raziskavi"??
Moj BMW porabi manj od navedene stevilke. Predvsem je stvar v tehniki voznje za "sparanje" z gorivom. Kaj potem, ve avto gonim in ima 25l (navedeno 8) je avto kriv?
Oziroma, je nekaj razlike v navoru. Volana bi se pa tudi mogoče sčasoma navadil, samo pri drugih avtih (BMW, Wv Alfa, Fiat) takoj "padem notri, ga takoj začutim.http://www.automobile-catalog.com/car/1996/720935/fiat_bravo_1_6_16v_sx.htmlhttp://www.siol.net/avtomoto/testi/avtomobili/2012/06/kia_rio_1-4.aspx